A čo povieš na myšlienku zriadiť žel. zastávku Žilina - Váhostav? Veď nástupište tam vlastne podľa toho obrázka už bude, tak by bola škoda, aby tam vlak len tak prefrčal. A zase by sa Anča viac začlenila do MHD ☺
Predsa aj cez ten most sa bude dať dostať na Kamennú ☺ Okrem toho by mala byť ešte jedna veľká mimoúrovňová križovatka aj s mostom ponad železnicu niekde pri mliekarňach. Aj tade sa bude dať dostať na Kamennú.
A ešte jedno elegantné riešenie ma napadlo, ale to je len môj sen... spustiť ešte jednu rampu z Rondla medzi kasárne a štreku a napojiť na križovatku Žitná - Bytčická ?
Sranda, pises, ze na Kamennu bude "jedina" dostupnost, uvadzas 2 dostupnosti (z Banovej a popri Rajcianke) a pritom tam budu v skutocnosti 3 dostupnosti - este si zabudol na ten novy most z mojej mapky.
To s tym mostom nejde tak ako pises, som rad, ze sa to aspon takto zmestilo. Ten Novy most totiz bude musiet ist riadne vysoko, aby boli dodrzane normy pre zeleznice a dialnice. A potom by to vyskovo nevyslo. Niekolko metrov sa tesne ziskalo zatocenim zjazdu dolava ale aj tak tam bude pekne klesanie. Z obrazku to nie je vidno.
Nech rozmýšľam jak rozmýšľam, podľa tej mapky mi vychádza, že jediná dostupnosť Kamennej bude cez Bánovú alebo okolo Rajčianky po tej novej ceste, ktorá bude samozrejme preťažená a je otázka, či bude mať zmysel po tej časti viesť linku. Možno by bolo vhodné to pretiahnuť od Idea jedným kvalitným spojom cez Bánovú na nejaké strategické miesto, kde sa bude dať prestúpiť / spomínal si o prestupnej tarife /. Alebo sa mýlim? No nech je to akokoľvek, už tu je jasne vidieť, že L28 musí zaniknúť. Logickú úvahu to má a pokiaľ by sa ľuďom ponúkol kvalitný spoj z Bánovej, tak nepovie nikto ani pol slova. Aproppo - od kedy plánujete spustiť tie zmeny, o ktorých si písal, že sú horúce? Stačí napísať horizont....Ďakujem. Dnes tu mám veľmi dobrý pocit.
No, pekné, ale aj tak sa mi tam stále nepáči tá vianočka - prepletenie Hlinskej - Obvodovej popod ten most. To sa ten most nemohol napojiť na terajšiu cestu obyčajným téčkom alebo prípadne aj kruháčom, ak by projektant inak nedal ? a z toho kruháča by teda potom mohla ísť aj spojka dolu na Rajeckú. A prečo tam nie je možnosť odbočenia z Rajeckej doprava na ten kruháč? To by sa tam snáď zmestilo...
Okrem toho by práve tu pasovala železničná zastávka Žilina - Váhostav, nemáš taký pocit? To by bol uzol ?
Samozrejme dala a aj sa bude dat. Ked sa rozbehnu vsetky karty SAD, budu v tom aj zamestnanci ZU. Ti studenti boli zatial ako skusobna skupina, ci to vobec ide do nasich kariet nabijat elektronicku penazenku SAD a do kariet SAD jazdy MHD. A ide to. Len trpezlivost.
Juraj,ked akceptujete bezkontaktnu kartu studentom ZU,ja ako zamestnanec ZU,podotykam mame rovnake karty aj zamestnanci aj studenti,nedala by sa pouzit kartaZU po aktivacii v oznacovacoch?Teda rano by som si v buse odratal jazdu a s tou istou kartou zas blinkol prichod v praci.
Ak si pozries mapku na MD, z Rondla sa nebude dat po dnesnej trase l.c.26 odbocit na Kamennu... Uz len kvoli tomuto bude nutne niektore linky prekopat.
Možno by stálo za úvahu linku 21 viesť po Rondel z Chlmca normálne a ďalej ako 26 na Kamennú. V sobotu a nedeľu by sa mohol točiť na Rondli. A linku 26 z Rosinskej po Rondel klasicky a ďalej v smere do Bánovej. Tým by sa kľudne linka 28 mohla zrušiť, lebo celé centrum a aj časť Vlčiniec by obslúžila nová linka z Bánovej na Rosinskú. Tým pádom by boli aj študáci vyriešení a aj Hájik odťažený, lebo takto nová linka by sa mohla stať dôležitou tepnou Žiliny a spomínaný spoj by bol vyťažený. A k linke 28 - myslím si, že je čas túto linku zrušiť. Z Vlčiniec sa ľudia majú ako dostať na všetky zastávky spomínanej linky po Rondel inými - niekedy až troma nezávisle od seba naväzujúcimi spojmi. Vôbec by som nerozmýšľal nad jej náhradou trolejbusmi, možno by som zhustil interval na L1 a L5 z dôvodu výpadku tejto už aj tak stratovej linky.
Ty puk! Exot nie je nadavka, ale lichotka! Ja si tu na fore skoro vsetkych velmi vazim, lebo aj ked si niekdy nerozumieme, kultivovane sa sporime a ide nam o spolocnu vec. Ale vazne. Niekedy to mozno bude dobre, mozno ked sa postavia Vlcince 5 a KIA a bude tade koho vozit. Ale priority su zatial ine. Omnoho skor by bolo treba odbocku popod zeleznicu od Remeselnickeho domu ku stadionom. A Bytcicu.
Tak vidis,uz aj L28by mohla byt z casti trolej a za par rockov aj L2,ani nevies ako sa nam v buducnosti ten trolejovy usek Fatr.-VUVT hodi a vcera si mi nadaval do exotov.
Ale, nepis tak. Ked sa na to pozries, tak vacsina Banovej ma Ideu v dochadzkovej vzdialenosti pesi cez mostik cez Rajcianku. A ti z horneho konca zas maju kusok na zastavku pod cintorinom a potom pred Ideou. Tak naozaj linku Banova-Idea nevidim za logicku.
Skor ma napada, ze ked sa zanedlho urobi prestupna tarifa (uz tu na stranke potom okrem "neobmedzenych"=zadarmo jazd nebude o co bojovat?), tak je naozaj otazka, ci tych "par" ludi za pekarnou za Banovou musime vozit l.c.28, ci ju tak nezrusit uplne (!?) vozit ich s prestupom na l.c.21 niekde na Halkovej...
O historickej l.c.1 pisal Jozef a nie ja, ale ma v niecom pravdu. Preto je z jednotly 21, zo stvorky 24, byvalej sedmicky 27 atd. Mozno ked to raz bude trolejbus bude z nej 11-ka, neviem... Ale s tou hustotou a rovnomernostou cez skolsky rok to je fakt pravda, uz to mame aj v grafoch ( nielen tabulku a vzorec, ale skutocnu realitu), mozno to tu niekedy hodim na diskusiu.
Pripomienka strcit 21-ku PRED vozy z Hajika je spravna, mala by pomoct, pozriem sa na to.
Od septembra su ucnovky presunute na Rosinsku, takze asi budu nejake zmeny medzi 21 a 26.
A nad tou 28-kou tiez vselikako rozmyslam. Ved ide z Vlcincov az na Rondel stale pod trolejom (a za Rondel len par spojov v spicke), mohol by byt z toho tiez trolejbus. Len asi nie hned nova linka, lebo uz toho zacina byt moc. Bude sa to musiet preorganizovat. Uz sa na tom 3 mesiace tvrdo pracuje, ale este je to moc horuce, aby som to tu vesal na net.
Pizzo 15 Tr.