Ale ved samozrejme.Nejde mi o ziadnu kritiku,ale musite pan riaditel uznat,ze nieco je akotak,nieco je dobre nieco lepsie a nieco najlepsie.Ved vsetky velke mesta v Cesku aj Praha a u nas BA a KE si vybrali BUSE.Je to len pohlad mna laika.Ani polske nie su zle,ale skoda ze niesu dvojriadkove.
Tr233 ma nefunkcny predny transparent,uz ho ma aj zdemontovany SAD Zilina tiez namontoval predny transparent na bus od fy EMtest na spoj ZA-KNM.Dnes bol vsak nefunkcny,bus premava s klasickou tabulou Veru RaGMielec z polska a zilinskyEM test sa maju este co ucit od ceskeho BUSE
A to este nepisem o tazkostiach pri ziskavani pristupovych klucov do konkurencnej karty konkurencneho dodavatela. Nakoniez sme ich dostali, lebo sme zistili, ze ZU si kupila cely system vratane pristupovych klucov a tak sme tieto nakoniec dostali od ZU. Ale to zas znamenalo to oneskorenie spustenia z povodne 1.12.2004 na 1.2.2005. Za to fakt DPMZ nemohol, ale zas sme to "vyzrali" my. I ked nevinne. Ale na integrovanom systeme nam velmi zalezi.
Nakoniec, aby zachranilo moznost vytvorenia integrovaneho systemu, sa rozhodlo k mimoriadnemu ustupku DPMZ. Rozhodlo sa "vycuvat" z dlhorocne pozivaneho prveho sektoru. Na vlastne naklady zaplatilo softver na tzv. prechodne obdobie, kedy palubne pocitace a oznacovace rozoznavaju zaroven prvy sektor na vlastnych kartach a zaroven druhy sektor na kartach ZU a SAD. Prakticky oznacenie spociva v tom, ze oznacovac odratava jazdy z normalneho prveho sektoru DPMZ a ked sa oznaci karta ina (predtym ju automaticky odpipal ako necitatelnu, napriklad bankomatovu alebo telefonnu), oznacovac sa pokusi hladat jazdy na sektore druhom. Ak najde, oznaci. Subezne s tymto ustretovym krokom vsak vznikol inak neriesitelny technicky problem, ze tzv. cudziu kartu (aby oznacovac na nej mohol hladat funkcny druhy sektor) je nutne najprv zaradit do systemu na predajnom mieste DPMZ. Co u niektorych studentoch vzbudzuje pocit buzeracie, ale je to iba dosledok toho, ze DPMZ chcel integr. system zachranit a ako prvy v regione pokusne a potom naostro spustit. To sa ale niekomu velmi tazko vysvetluje.
System kazdeho uzivatela vie pracovat v principe s jednym hociktorym sektorom. V normalnej spolocnosti by mal platit zakon slusnosti, ze ked v regione uz jene prvy operator je a ma automaticky v uzivani prvy sektor, tak druhy operator by si pre seba mal vyhradit sektor druhy, treti operator treti atd., aby sa v buducnosti mohla urobit integracia. No ked konkurencny operator prisiel 6 rokov za DPMZ aj do Ziliny, obsadil si zas sektor prvy. Bud preto, zby ziskal monopol a zlikvidoval konkurenciu, alebo aby zabranil integrovanemu systemu.
Pred 2 tyzdnami geodet dokoncil merania trasy a digitalny material bol odoslany projektantom trakcneho vedenia. Urcite budu tento rok hotove projekty, ale s vystavbou v r 2005 sa este nepocita.
Plynove autobusy? Dakijeme, neprosime. Preco? To je na dlhsiu debatu.
Koľkože sa platí za prepravu bicykla na Anči? Na www.dpmz.sk mi tarifu ŽRIDS nezobrazilo ? Tuším že by to mala byť polovica obyčajného cestovného, tak ako za batožinu
Mam kartu ISIC a v nej mam ulozene prachy pre MHD v Martine, pre DPMZ, ale aj na studentsku Menzu... cize ide o kartu, kt. by bola pouzitelna ako moznost cislo 3?
takzvané eMX 3-kové karty, nástupca klasických 1kb a 4kb Mifare kariet. Každý sektor môže disponovať samostatnými kľúčami. Otázkou je už len pripravenosť stávajúceho systému...
Ide to sice pomaly, ale predsa. A pocet ludi na Anci rastie. Prve zvysenie o tretinu bolo po zapojeni trate do zarodku integrovaneho systemu so zlacnenou tarifou prevadzkovanou DPMZ a teraz zas maly skok hore po spusteni novej zastavky Zilina-Solinky. Ale cielovy stav si aj ja (v snoch) predstavujem ako ty.
Áno, je to zrejme veľmi zložité. Ako rád by som sa dožil toho, aby bola rajecká Anča využitá tak, ako si podľa mňa zaslúži... aby nechodili zbytočne desiatky autobusov po tej istej trase, ale bola namiesto toho hustá intervalová doprava na železnici, aby boli prípoje od vlaku do dedín v okolí železnice a aby bolo pre cestujúceho výhodné ísť napríklad vlakom do Rajeckých Teplíc a pokračovať autobusom do Kuneradu bez zbytočného čakania a prechádzania zo železničnej stanice na autobusovú ?
Pizzo 15 Tr.