Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak vsimol si niekto, ako desne hoci vacsina nasich tbusov po generalke(205, 208, 209, 210, 227 ani nehovorim).
Co pre boha na tych generalkach robia???


211 neide na generalku, ale pre jej castu poruchovost sa rozhodlo, ze sa bude spolu s 223 stridat na dost vytazenej linke 8
Juraj: Ozaj, nevies pls v ktorom voze to vybuchol ten HP???
Reply on: Miro #3391:
podla reakcie vodica na ten vybuch by som cakal, ze to moze byt len taky typek z 239, ktory sa v kabine zasadne zamyka a neotvara ani na klopanie ci buchanie, ci uz si chcte kupit listok alebo cokolvek ine. (vlastna skusenost). Dokonca viem ze ten typek robi instruktora. Jeho styl jazdy a sposoby komunikacie s cestujucimi su na velmi "vysokej urovni". Vychadza mi, ze by to mohol byt jedine on.
Reply on: TeBeCe #3406:
Hlavne Doc.Lichner, ja len trochu.
Reply on: HF4 #3405:
ak som dobre postrehol, tak Juraj pise (alebo uz ma napisanu) knihu o historii MHD v ZA.
Reply on: TeBeCe #3402:
Pánové, na diskuzi o historii MHD v Žilině na těchto stránkách mě upozornil Kami, ale jinak ji nesleduju, pohybuju se obvykle jinde. Ale nevíte náhodou o někom, kdo se jí seriózně zabývá a chtěl by napsat (nebo dokonce vydat) nějakou brožurku? Já jsem tam kdysi (po r. 1978) autobusy dost fotil, a snad bych sehnali i jiné, možná i starší snímky!
Reply on: Miro #3391:
Uplne suhlasim, v zaujme slusnosti ale aj bezpecnosti, mal vodic zastavit a pustit ludi von. Samozrejme skontrolovat ostatne HP. Zaujmalo by ma ci to vobec nahlasil na dispecing. Podla mna jednal na hrane zakona.
Reply on: TeBeCe #3402:
Veruže pekné obrázočky, hneď aj ostatné som si na tom webe popozeral.
Reply on: TeBeCe #3400:
ale kua, tento link som chcel dat
http://www.feudal.cz/files/023_Tatra_24_1930.jpg
Reply on: Valec #3399:
to je Tatra 24, ale do ZA isli dve, len jedna uz asi v tom case bola vyradena...
http://www.feudal.cz/files/029_Tatra_24-58_1932.jpg
Reply on: Kami #3396:
A ktorý z nich je tento?: http://www.dpmz.sk/Stranky/fot_his.jpg
Reply on: Kami #3396:
este doplnim, ze skoda 656 a tatra 24 boli povodom z Prahy 🙂 a ten junkers, to bolo lietadlo? ?
Reply on: Kami #3396:
no pri zriadovani mestskej dopravy som cital, ze Trencin dostane vyradene busy z BA, ale o par riadkov nizsie sa zase pisalo ze dostal zalozne autobusy zo ziliny, tak neviem 🙂
Reply on: TeBeCe #3395:
ja to mam poznacene presne naopak. Trencin si zabezpecil 2 autobusy, ale odovzdal ich Ziline lenbo MD nezacal prevadzkovat. 🙂

Stav liniek 1953:
1. Trnové - Stražov, 12 km, interval v spicke 30 min. nepravidelne, v spicke 2 vozy, 359 km denne
2. Bánová - Pov. Chlumec, 7,3 km, 23 min. nepravidelne, 2 vozy + 1 v spicke, 414 km, jalovo 2 km
3. Hlavné nádražie - Mestské záhradníctvo, 3,7 km, 30 min. pravidelne, 1 voz, 209 + 2 km
4. Hlavné nádražie - Liet. Lúčka, 8 km, 40 min., 1 voz + 1 ráno, 276 + 2 km
5. Celulóza - Teplička, 8 km, 50 min. nepravidelne, 1 voz, 230 + 2 km
6. Žilina - Zádubnie, 5 km, nepravidelne, 1 voz, 132 + 2 km
7. Žilina - Hôrky, 5 km, prejazd z linky 6, nepravidelne, 60 km
Spolu 1 680 km denne, stav neuspokojivy. 1. etapa trolejbusov mala byt uskutocnena v 1955, dokoncenie v 1960.

Evidencny stav:
Skoda 706 RO
- r.v. 1950 ... S-ZA-921, S-ZA-922, S-ZA-923
- r.v. 1951 ... S-ZA-925, S-ZA-926
- r.v. 1952 ... S-ZA-928
Praga RND, r.v. 1949, S-ZA-930, S-ZA-435, 60 HP, 4 500 cm3, 40 miest
Krupp-Mercedes O 348(?), r.v. 1939, 150 HP, 11 197 cm3, 72 miest
Junkers 54, r.v. 1942, 120 HP, 5 400 cm3, 72 miest
Tatra 24, r.v. 1929, 3 napravy, 65 HP, 7 475 cm3, 55 miest
Skoda 656, r.v. 1932, 150 HP, 12 517 cm3, 55 miest

CSAD, dopravny zavod Zilina prevadzkuje 13 autobusovych trati (KNM, Rajecke Teplice, Varin)
- 14 (16) x Skoda 706 RO
- 4 (7) x Praga RND
- 1 x Praga NDO
v zatvorke celkovy pocet vozidiel.

koniec historickeho okienka 🙂
Reply on: Kami #3379:
udajne mali byt nejake (vraj zalozne) autobusy zo Ziliny preradene do mestskej dopravy v Trencine. To som sa docital v tom roku 1953.
Reply on: TeBeCe #3393:

Ďakujem za upozornenie. V podkladoch o histórii DPMŽ som to mal tak napísané, ale už som to opravil. Vďaka.
Reply on: Jozef #3381:
aj DPB zabezpecoval od roku 1949 lodnu dopravu medzi Bratislavou a Petrzalkou ?
Nechcem nikomu zelat nic zle, ale malo by sa to vysetrit a mali by padat hlavy....

Ja byt cestujucim, tak si nahradu skodu uplatnim. Listok mam ako doklad, ze som cestoval danym spojom a svedkovia sa tiez najdu.
Reply on: Fred #3389:
No, nebol som pri tom, ale keď sa niekto nadýcha nejakého sajrajtu, tak sa to za zranenie považuje.
A vodič? Nielen že slušnosť káže, aby sa o cestujúcich postaral, ale myslím si, že mal vo vlastnom záujme zavolať políciu, aby incident vyšetrila a určila vinníka - či s prístrojom niekto neoprávnene nemanipuloval, alebo či to bola technická porucha. V takom prípade by bolo všetko jasné a cestujúci by boli odškodnení zo zákonnej poistky trolejbusu. Takto si ktokoľvek z poškodených môže aj všeličo vymyslieť, prísť s nejakým lekárskym potvrdením o zdravotných následkoch a v takom prípade to môže mať ten vodič dosť ťažké. Dokonca ho môže niekto zažalovať z trestného činu neposkytnutia pomoci, ak tam naozaj došlo k zraneniu ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.