Samozrejme, že sa o tej 58 už písalo, ale tu išlo o tú fotografiu, lebo niektorí chceli vidieť to nové čelo.
Tak sa mi zdá, že sa tu pomaly otvorí jazyková poradňa. Podľa Krátkeho slovníka slovenského jazyky, ale aj Pravidiel slovenského pravopisu je autobus podstatné meno mužského rodu a v genitíve (2. páde) priberá koncovku -u/-a. Použitie slova autobusa/autobusu v genitíve je v oboch prípadoch správne. Mne viac vyhovuje s koncovkou -a, hoci môže byť aj s -u.
Autobus Karosa B732 #58 sa vrátil z generálnej opravy vo firme Rošero. Dostal nové predné a zadné čelo. Fotografiu autobusa po generálke si môžete pozrieť na nasledovnej stránke. http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=34
Bližšie o lyžiarskom stredisku je možné prečítať si na stránke http://www.velkaraca.sk/
Doporučujem prečítať si celú stránku, a potom si spravíte úsudok ako sa dá spropagovať významné lyžiarske stredisko. Keď sme pri doprave, tak si rozklinite skibus a následne "vyberte mesto". Tu vidíte odkiaľ dokážu zvážať lyžiarov do strediska. Aj spolupráca medzi DPMŽ a spoločnosťou Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica môže byť zaujímavá. Vedeli sme, že sú tam autobusy DPMŽ, ale v takom vysokom počte a ich vybavení som nepredpokladal. Teda služby na úrovni. http://www.holidayinfo.sk/kateg_det.php?lang=4&rg=16&loc=4&lpart=1
Ej bisťu, ale ste sa včera rozpísali. Tak pridám niečo aj ja.
Dnes som si spravil krátky výlet do Oščadnice. Pod pojmom krátky si predstavte asi 2 hodinový pobyt v tejto obci.
Po tom, čo som blbo vystúpil, som prešiel asi 30 minút peši, aby som sa dostal do stredu obce, na námestie. Tam som chvíľu pobudol a keď som to už chcel vzdať prirútila sa 46tka, vypustila lyžiarov, otočila sa a šup nazad niekam do kopcov. Tam sa mi samozrejme nechcelo, tak som sa len tak prechádzal po okolí námestia. Za zvyšnú hodinu a pol som sa stretol s autobusmi DPMŽ ev. čísel 46, 62, 63, 76, 80, 90 a MANom. Samozrejme nejaké fotky sú. A teraz sa podržte, všetky vymenované vozidlá (okrem 90tky) mali vpredu namontovaný LED-displej. Dokonca aj MAN nemal BUSEčka.? Nezistil som výrobcu, ale podľa písma na ňom a toho ako vyzerá na fotke je to EmTest. Ak je to tak, som strašne zvedavý, či sa s nimi vrátia do Žiliny. Tak a teraz diskutujte.
Zaujimave, ja som zil v presvedceni, ze v Bratislave sa o zastavky stara sukromna firma, JCDecaux, ako v Prahe... Ale mozno odpratavanie snehu nepatri medzi jej kompetencie.
V BA som zase videl pracovný autobus DPB s niekoľkými maníkmi s lopatami, zastavili pri zastávke, odpratali sneh a išli ďalej. Že by to robili nad rámec svojich povinností?
Podľa mňa DPMŽ za údržbu priestoru zastávok nezodpovedá. Neviem ako je to v ZA, ale napr. v PO sú zastávkové prístrešky a pod. vo vlastníctve a správe mesta, v KE zase patria pod MČ.
Re #3107 Jozef: Všade majú niečo. Ja som si tiež v Nitre musel zvykať na koncovky ako "na Zobori", "v autobusi", "pri Metri" a pod. ?
Re #3121 Miro: Samozrejme. Veď tak to máš aj v BB. Busy evideujú (už len) podľa ŠPZ, no trolejbusy musia mať evidenčné číslo.
Ešte jedna vec ma napadá. Niekto tu vyslovil názor, že zavedenie "evidenčného" cestovného pre dôchodcov môže byť z dôvodu presnej evidencie kvôli dotáciám do MHD. Dnes som si všimol, že papierový cestový lístok za 12 Sk platí pre dospelú osobu alebo pre psa. Znamená to teda, že cesta psa je rovnako dotovaná, ako cesta dospelého človeka? Rovnako je to u detského / dôchodcovského / batožinového lístka. Keďže je univerzálny, nedá sa evidovať, či bol použitý pre dieťa, batožinu alebo dôchodcu. Preto musí byť dotácia na všetky tieto prepravy rovnaká.
Také málo využívané zastávky sú aj inde. Možno by stálo za to uvažovať aj o systéme dopytového otvárania dverí, ako majú napr. v BA (aj keď myslím že len v električkách a niektorých trolejbusoch). Najmä v zime by sa tak menej zbytočne vetralo a stlačením tlačidla pred zastávkou by súčasne cestujúci dal znamenie vodičovi. I keď má to háčik, znamenie na zastavenie treba dávať s predstihom a tlačidlo na otváranie dverí stačí stlačiť aj keď už vozidlo stojí. Chcelo by to trochu domyslieť.
Teraz uz nezastavuju, ak nie je zaujem o nastup/vystup, ale pamatam si, ze ked sa zaviedli palubaky, tak niektori vodici zastavovali na kazdej zastavke a len otvorili dvere a hned ich zavreli. Tomu som nerozumel, posobilo to na mna, ako by islo len o to, aby system zaregistroval, ze sa na tej zastavke zastavilo a otvorili sa dvere.
Mala by sa správať ako MHD... to chápem aj tak, že si kúpim normálny lístok na MHD za 12 Sk a podľa toho, čo mi pôjde skôr, nasadnem v Bytčici buď na vláčik alebo na autobus a označím si tam ten lístok... a nie že si musím na integrovaný vlak kupovať iný lístok ako na integrovanú MHD, aj keď za rovnakú cenu...
Islo tam myslim o (ne)bezpecnost trate v jej terajsej polohe, co by malo byt vyriesene postavenim novej stvorprudovej cesty do LL a pri tejto prilezitosti zrejme zaniknu sucasne urovnove krizovania trate s cestou. A to by mohlo byt dostatocnym impulzom na plnohodnotnejsie zaclenenie trate do systemu verejnej dopravy v meste.
Inak ani neviem ako casto sa teraz vyuziva ta dlhocizna vlecka z Bytcice prakticky az do arealu Stavomontazi, niekedy pred rokom som videl posunovat cez Kamennu ul. a v areali Slovpapu som videl niekedy zopar vagonov, ale inak nic.
Chodievam týmito spojmi a mnohí vodíči sa pozrú do zrkadla, a keď sa nikto nepostaví ku dverám, tak pokračujú ďalej bez zastavenia. Situácia sa vyrieši, ako som už písal, ale až po vybudovaní privádzača (2010 ???).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK