Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vševedko #3087:

Že ste to ešte v tej sprostej Bratislave nevyriešili, keď má takých vychytralých exotov vrátane teba.
Miro:No odborník vie,že jazdou s prestupom a bez pokuty za prestup by si zneužil jedine správny výkonový tarif?.Normálne mesto v normálnom štáte by tie autobusy zaintegrovalo a Tvoja dcéra by taký problém vôbec nemusela riešiť...
Reply on: Vladimír #3085:
Ja so stredou 23.2.2005 predbežne súhlasím. Debata s Jurajom bude mať iste väčšiu hodnotu než bez neho.
A vyjadril sa Juraj, ktorá hodina by mu najviac vyhovovala? Podľa toho by sme mohli naplánovať čas stretnutia.
Reply on: Miro #3083:
Ja mám záujem o debatu, voziť sa môžem (a aj budem) sám (ak sa nikto nepripojí).

POZOR !!! ZMENA TERMÍNU STRETNUTIA !!!

Nášho stretnutia by sa chcel veľmi rád zúčastniť aj Juraj. Nakoľko mu ale túto stredu do toho prišli nepredvídateľné veci, nemohol by v stanovenom termíne prísť (bude mimo ZA). Preto ma požiadal o preloženie termínu.

Ja sám si myslím, že by sme mali mať záujem o jeho prítomnosť pri debate, preto navrhujem presunúť stretnutie na budúci týždeň, predbežne na stredu 23.2.2005.
Reply on: marek #3081:
Prednedavnom sme to tu rozoberali, ze tie nove oznacovace su len na papierove listky.
BTW ma pobavil ten nazov - "strojcek", to som uz dlho v suvislosti s MHD nepocul ? .
Reply on: Vladimír #3065:
Ja som povedal: mne to vyhovuje kedykoľvek po 15. hodine. Čo navrhujete ostatní?

Miesto si netrúfam navrhnúť, prispôsobím sa. Štýlové by bolo, keby Juraj mohol zase zariadiť špeciálnu jazdu pre imhd.sk, tentoraz napríklad vynovenou 48čkou ?
Reply on: Miro #3078:
To je ako keby mi niekto povedal, že nemôžem posúdiť, či mi pečivo chutí, pretože nie som pekár ?
Chodi niekto z vas na ISIC kartu s predplatenymi jazdami?

Ja chodim, ale ked ju prilozim ku strojceku, tak tie povodne, kt. boli nahodene tie hnede kryty 1.1.2005 mi kartu neberu. Takze musim ist k strojceku s tou nalepkou....

Tie silnohnede teda nemaju na oznacenie karty, alebo to je len u ISIC karty?
Dnes večer asi tak okolo pol ôsmej sa pri mne na odbočke z Ľavobrežnej na Terchovú zastavil jeden Nemec a pýtal sa, ako sa dostane do KNM. Keď som mu vysvetlil, že mal ísť cez budatínsky most, povedal mi, že most cez Váh je uzavretý a že ho polícia poslala tadeto. Tak som ho navigoval na starú cestu Teplička - Budatín, aby sa dostal za uzavretý most. Dúfam, že môj výklad pochopil ?

Neviete niekto, čo sa tam stalo a ako to ovplyvnilo MHD? Pravdu povediac, zdá sa mi to čudné, pretože za tú cca hodinu, čo som sa pozdĺž Ľavobrežnej prechádzal (so psom ? ), som tam nevidel žiadny autobus MHD a ak by bol naozaj most v Budatíne uzavretý, tak by to asi tiež tade obchádzali.
Reply on: Vladimír #3073:
V niektorých ojedinelých prípadoch je možné prejsť ku konkurencii - ako som tu už písal, moja dcéra jazdí do školy v rámci Žiliny s SAD, a nie s DPMŽ, pretože je to lacnejšie a aj spoje SAD sú na tejto trase častejšie.

Ja len dúfam, že odborníci neprídu na to, že treba chrániť "domáceho" dopravcu DPMŽ a SAD zakázať robiť vnútromestskú dopravu, tak ako budú mať zahraniční autobusoví dopravcovia zakázanú vnútroštátnu dopravu ?
Reply on: Vševedko #3077:
A prečo by laici nemali rozumieť tomu, čo je pre nich lepšie? Ako ma chce odborník presvedčiť, že je pre mňa lepšie čakať dlhšie na priamy spoj, než sa odviezť rýchlejšie s prestupom, keby bola prestupná tarifa?
Reply on: Vladimír #3073:
V prvom rade planetár vychádza z chorého tvrdenia, že samozvaní odborníci majú "lepšie vedomosti, podklady a názory". Mohol by teoreticky mať pravdu v prvých dvoch bodoch (ale nemá, pretože väčšinu veľkých prevádzok MHD na Slovensklu vedú diletanti), v treťom bode nemôže mať pravdu ani teoreticky, pretože mu nikto nedal právo hodnotiť, čí názor je "lepší". Podľa môjho skromného súdu je to nejaký urazený vedúci nejakej prevádzky MHD, ktorému sa nepáči, že mu tu laici rýpu do roboty, o ktorej si myslí, že jej rozumie jedine on.
Reply on: Vševedko #3074:
Tak to dufam, lebo zatial som vzdy dal tak okolo 170 Kc za vikend do MHD, ale kratkodoby casovy listok sa mi nikdy neoplatil.
Reply on: Kubik #3072:
Neviem, ci to s tym suvisi, ale vcera som videl poobede na L3 klbovu Karosu, tu najnovsiu (resp. najmenej staru ? ).
Reply on: vasi #3071:
Ako MHDfilný návšteník Prahy hádam nebude cvakať jednorazové lístky a u nejakého denného, trojdňového či týždenného bude zdraženie výrazne menšie.
Reply on: planetár #3068:
Pekná myšlienka. Problém bude azda len v tom, že nie je celkom aplikovateľná na túto diskusiu. Ono základný rozdiel medzi Marsom a DPMŽ je ten, že Mars neposkytuje služby, za ktoré platíme (samozrejme, rozdielov medzi DPMŽ a Marsom je viac).

Ak ja platím niekomu za služby, mám právo o týchto službách diskutovať, vyjadrovať s nimi spokojnosť či nespokojnosť. Prípadne, ak s nimi nie som spokojný, môžem prejsť ku konkurencii. Ak sa mi nepáči v Tescu, nabudúce môžem nakúpiť v Carrefoure. Ak sa mi však nepáči v DPMŽ, alternatívou je v podstate len auto. Zatiaľčo však náklonnosť Tesco/Carrefour je moja osobná vec, používanie verejnej dopravy je (hádam ešte vždy) verejným záujmom. Preto ľudia navštevujúci toto fórum, ktorí majú zväčša záujem na tom, aby doprava fungovala čo najlepšie, majú dôvod hádam ešte na hlasnejšie vyjadrovanie názoru. Znižovanie jej atraktivity je totiž na škodu nám všetkým.

A tu je priestor na diskusiu. Diskusiu, kde každý môže prezentovať svoj názor. Vývoj žilinskej MHD bol v uplynulých dvoch desaťročiach veľmi búrlivý a Žilina na dopraváckej scéne výrazne zažiarila ako mesto s vynikajúcou (resp. prudko sa zlepšujúcou) dopravou. V ostatnom čase ale prechádza zmenami, ktoré sú vo vzťahu k cestujúcej verejnosti prinajmenšom diskutabilné, prípadne slušne povedané - nepopulárne. Prvotná nespokojnosť je však následne umocňovaná zistením, že žilinská MHD je v slovenskom priemere samosprávou dotovaná prinajlepšom veľmi slušne, pričom paradoxne niektoré horšie dotované prevádzky MHD dokázali prežiť bez podobných opatrení ako zaviedla Žilina. A o tom to celé, myslím, je.
all:Neviete,co sa stalo,ked chodi 3-ka cez Hlinsku?
Reply on: Jakub #2978:

Citujem z MF Dnes z 9.2.2005:
"Jízdenky v hodnotě 8 a 12 korun by se mohly zvednout na 15 a 18 korun.
Pokud město o vyšším jízdném nezačne jednat do konce února, podle ekonomického náměstka primátora Petra Hulinského to znamená posun v datu zavedení nových cen za jízdné. "Kvůli kuponům se musí při změnách cen za předplatné uvažovat po čtvrtletích. Pokud nenastane dohoda v únoru, znamená to, že se datum zdražování může posunout až na červenec," řekl Hulinský.
Šteiner však doplňuje, že toto neplatí v případě klasických jízdenek.
Důvodů ke zdražení je několik. "Jedním z nich je i fakt, že se ceny jízdenek naposledy měnily v roce 1998. Od té doby však inflace dosáhla 25 procent," řekl Hulinský. Podle něho si navíc krátkodobé jízdenky kupují častěji i návštěvníci města. "Není důvod, abychom je dotovali," dodal Hulinský. Uvažuje se o tom, že by nynější dvanáctikorunové jízdné mohlo vzrůst ještě více než o inflaci. A to až na 18 korun."

Takze mas este minimalne mesiac na navstevu Prahy ?
PAPYROVI:FAK,TVOJE CLANKY MAJU COSI DO SEBA.JE V NICH KUS PRAVDY,AJ KED BOHUZIAL SAME MINUSY A ZAPORY.VSAK SME SVETOVI?CI NIE
Diskusné fórum

Diskusné fórum

Reply on: planetár #3068:
Srdečne zdravíme pána primátora!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement