Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fred #2821:

To je zas len diskusia keby bolo keby. Treba porovnať aké sú možnosti v iných DP (nemyslím na Slovensku), a potom by sa dalo porovnávať. Tu neobstojí keby bolo ešte tlačidlo na označovači, lebo všetko ide cez peniaze. Bol som v západnom a južnom zahraničí a videl som aké "dierovače" lístkov niekde používajú.
Reply on: Jakub #2819:

Karta si pamätala len posledné označenie, ale pri bezkontaktných MČK je možné prekontrolovať aj predchádzajúce jazdy. Tak mi to povedal revízor. Môže sa stať, že niekto sa vezie na jednopásmovú kartu, prejde 5 zastávok a následne si ju neoznačí. Ak však na ďalších zastávkach nastúpia revizori a cestujúci si rýchlo označí jednopásmovú kartu, tak je možné zistiť, že cestujúci sa viezol v tom istom spoji napr. 3 zastávky načierno.
Lepsi system by bol, keby sa karty nabijali nie poctom listkov ale kreditom platnym napr na mesiac alebo 3. Na strojcekoch by jestvovali tlacitka po stlaceny typu jazdy by sa prilozila karta a odpocital kredit. Mnozstevna zlava by sa uplatnila pri kupe kreditu. Cim viac tym vescsia. Potom by vzrastla aj univerzalnost karty. Dalo by sa s nou platit aj za parkovanie a mnohe ine veci. Takto mame kartu len na MHD a to len na jeden typ cestovania. Je to amatersky vymyslene. A pri tom to vsetko riadi jeden clovek, takze dohoda mesta a dpmz je jednoducha. Ale naco by sme nieco robili pre ludi, to je strata casu. Treba skor mysliet na svoju buducnost a pohodlie.
Reply on: Fred #2818:

Je to výhoda pre cestujúceho, že mu na jednej zastávke neodčíta z MČK viac ciest. Stalo sa, že pri rozbehnutí vozidla a strate stability nemal cestujúci istotu či mal zosnímanú cestu, a keď priložil opäť kartu k označovaču na prekontrolovanie, tak mu už neodčítalo ďalšiu jazdu. Neviem potvrdiť či pri dvojpásmovej karte v tom istom spoji je možné snímať ďalšie jazdy na označovači na iných zastávkach. Predpokladám, že je to zablokované. Toto je len v teoretickej rovine, lebo neviem prečo by mal cestujúci prikladať MČK viackrát počas cestovania k označovaču. Môžem to ale vyskúšať.
Reply on: Fred #2818:
Nie, oznacit trebars 2x po sebe islo. Ale problem bol v tom, ze karta si pamatala len posledne oznacenie. To bola aj odpoved DPMZ cestujucemu, ktory sa pytal, ci si moze pri ceste nad 5 zastavok hned "pichnut" 2x. Odpovedali mu, ze nie, lebo na karte sa uklada len posledny zaznam a ze si ma oznacit az na 5. zastavke.
Reply on: Papyr #2817:
To je tzv. blbuvzdornost zariadenia. Vela ludi by si stazovalo ze im z karty dp ukradol jednu jazdu. V Ziline, ked fungovali kontaktne CK tak som to skusal. Neslo oznacit na jednej zastavke dva krat. Musel som pockat na dalsiu zastavku a az potom mi to oznacovac dovolil. Ono sa to dalo vyuzit pri cestovani 6 zastavok. bolo jedno ci oznacim 5+1 alebo 1+5. Teraz bezkontaktnu CK nemam, ale myslim si ze ta sa da oznacit az po piatej zastavke ked je jednopasmova a ked je dvojpasmova tak si to v tom spoji uz neoznacis az po konecnu.
Zaujimava debata. Teraz musim trosku zanadavat na presovsky DP, co obvykle nerobim, ale tam zasada volnej kombinovatelnosti CL platila do 1.9.2004, potom ju zrusili v suvislosti so zavedenim elektronickych oznacovacov. Ale PRECO by sa v elektronickom oznacovaci nedali oznacit tesne po sebe dva listky, to som sa nedozvedel.
Reply on: Miro #2809:
DPMZ by mohol niekedy ziskat osem korun, ale aj stratit dve koruny. Vsetko sa da zneuzit.
Na zastavke sa stretnu dvaja znamy so zamerom cestovat rovnakym spojom. Jeden dve pasma, druhy jedno pasmo. DPMZ by takto na nich normalne zarobil 22 Sk. Ale co ak sa dohodnu, ze si obaja oznacia jednopasmovy CL a ked bude jeden vystupovat, daruje svoj CL znamemu. Ten by mal moznost podla vas cestovat az na konecnu, aj ked mal povodne oznaceny len jednopasmovy CL. Mozete namietat, ze rev. moze cestujuceho kontrolovat aj besprostredne po vystupe z vozidla. Ha ha, este som to zatial nikdy nezazil a ani nevidel/nepocul. Okrem toho poznam tvare rev. lepsie ako slovenskych hercov.
Podla mna z tohoto dovodu nieje zavedena ani prestupna tarifa. ?
Asi sa v DPMZ boja, ze by sa kombinovanim CL porusila statistika o podiele jednotlivych skupin cestujucich.
Inak aj železnica skladala lístky do potrebnej hodnoty - keď sa po zdražovaní potrebovali zbaviť starých lepenkových lístkov. ?
Reply on: Miro #2808:
A prečo by Ti to nedovolil? Cvakneš jeden na 5 zastávok a po piatich zastávkach si cvakneš ďalší a nikto nemusí nič nevedieť...
43-nová reklamná fólia Baxter! ?
Reply on: Miro #2807:
To by nam mohli objasnit akurat ti, co nas v DPMZ citaju.
Inac ked uz sme pri tej platbe kartou - tym oznamom, ze karty akceptuju len od 150 Sk vyssie, porusuju podmienky s bankou.
Reply on: Jozef #2806:
Podstatne je to, ze niekedy v takej situacii mozes byt a nevidim dovod, prco by taketo idiotske obmedzenie mali uplatnovat. Im z nejakeho dovodu vadi, ze za cestu zaplatis viac?
Reply on: Miro #2808:
Nedovolí ti to napriek tomu, že by na tom získal 8,- Sk.
Reply on: Jozef #2806:
Napadol ma iný príklad: Chodíš MHD len občas a aj to len do 5 zastávok, nosíš teda pri sebe niekoľko 10 korunových lístkov. Raz sa potrebuješ odviezť 12 zastávok, nemáš práve pri sebe žiadne peniaze, si teda ochotný za túto cestu zaplatiť 20,- Sk dvoma lístkami, ktoré máš pri sebe, ale dopravca ti to nedovolí. ?
Reply on: Jozef #2803:
Ale mal by si mať primeranú hotovosť. V tarife ani v Prepravnom poriadku som to síce nenašiel, ale ťažko budeš chcieť od vodiča, aby ti vydal z päťtisícky. Bol som svedkom, ako chcel cestujúci platiť u vodiča stovkou, ale ten mu povedal, že nemá vydať. Ale bol taký seriózny, že zastavil u trafiky a počkal, kým si cestujúci lístok kúpi. Bolo to však asi až po troch zastávkach a tak ho vlastne vedome viezol načierno ? Bolo by zaujímavé, ako by situáciu hodnotil revízor. Cestujúci si chcel kúpiť lístok, vodič nemal vydať, tak ho viezol načierno... zapeklitá situácia.

Ozaj, čo podľa vás znamená formulácia, že dopravca predáva cestovné lístky len v hotovosti? A čo bezhotovostná platba kartou napr. na Hlinkovom námestí?
Reply on: Jakub #2804:

Trochu si to prekombinoval, len neviem prečo by som mal nosiť v peňaženke dva dôchodcovské, prípadne batožinové lístky po 6 Sk. Väčšina cestujúcich má MČK a okrem toho ja mám v peňaženke jeden rezervný lístok ak by mi zlyhala karta.
Reply on: Jozef #2802:
Mozno sa obavaju, ze by to niekto nejako mohol zneuzit. Ale mohli to vyriesit tak, ze urcity pocet sa vymeni bez formali a nad limit to nebude mozne, kedze automat nevydava doklad o nadobudnuti.
Reply on: Jozef #2803:
Odhliadnuc od toho, ze sa moze stat, ze vodic tiez nebude mat, nevidim dovod, preco by som mal platit 14 Sk len preto, ze mam pri sebe 2 listky po 6 Sk, co udava pozadovanu cenu 12 Sk za cestu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.