Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zoZa #2827:

Samozrejme sú poruchy vozidiel, ale ako som napísal tak mňa akosi obchádzajú. ?
Reply on: Jozef #2825:
no ja som zazil poruchy busov nie az tak velmi davno ☺ , trikrat sa mi stalo, ze sa pokazil bus na L2, a raz zastal t-bus v krizovatke na L5, a cakal tam dobrych 20 minut, mozno aj viac, kym opet nestustia prud ☺
Reply on: Fred #2816:
zaujimave, to by bola teda fakt riadna nahoda, zeby sa to tak stalo 🙂, ale to potom ti znami by sa nemohli stretnut na zastavke, ale vo vozidle, pricom ten co by do neho nastupoval mal by listok do 5 zastavok, a ten, co uz bol vo vozidle, tak uz by musel mat niekolko zastavok za sebou.., ..lenze ludi taketo riesenie aj tak malokedy napadne, tak aj tak by potom dopravny podnik na tom viac zarobil , ako stratil.. (a este okrem ineho, ten znamy, co by nastupoval do vozidla neskor, ako jeho druhy znamy, tak by musel mat istotu, ze ten jeho znamy nastupi do daneho vozidla,..lebo kedy nie, tak by mal potom problem ☺ )
Reply on: zoZa #2824:

Je taká teoretická možnosť, ale chvalabohu bolo veľmi dávno, keď som musel vysúpiť z pre poruchu z vozidla. Niekde bolo napísané, možno v Prepravnom poriadku, že cestujúci je povinný si označiť jednopásmovú kartu vo vozidle po piatej zastávke. Takto to aj robia cestujúci jednopásmových kariet.
..este ohladom toho znacenia listkov...: myslim, ze ta vec, ze by som oznacil cip. kartu dobitu listkami do 5 zastavok, tak by aj tak pre mna nebolo vyhodne si ju oznacit hned 2 krat, aj keby si tuto informaciu karta ulozila, pretoze nikde nie je zarucene, ze vozidlo dojde az do ciela ☺ , moze sa stat, ze na 4.zastavke sa vozidlo pokazi, a cestujuci bude nuteny si vystupit, a co potom..... bola by to len zbytocna strata jazd.., je vyhodnejsie, ked cestujuci pocka tych pet zastavok po jednom oznaceni ck a potom si ju opet oznaci....
Reply on: Fred #2821:

To je zas len diskusia keby bolo keby. Treba porovnať aké sú možnosti v iných DP (nemyslím na Slovensku), a potom by sa dalo porovnávať. Tu neobstojí keby bolo ešte tlačidlo na označovači, lebo všetko ide cez peniaze. Bol som v západnom a južnom zahraničí a videl som aké "dierovače" lístkov niekde používajú.
Reply on: Jakub #2819:

Karta si pamätala len posledné označenie, ale pri bezkontaktných MČK je možné prekontrolovať aj predchádzajúce jazdy. Tak mi to povedal revízor. Môže sa stať, že niekto sa vezie na jednopásmovú kartu, prejde 5 zastávok a následne si ju neoznačí. Ak však na ďalších zastávkach nastúpia revizori a cestujúci si rýchlo označí jednopásmovú kartu, tak je možné zistiť, že cestujúci sa viezol v tom istom spoji napr. 3 zastávky načierno.
Lepsi system by bol, keby sa karty nabijali nie poctom listkov ale kreditom platnym napr na mesiac alebo 3. Na strojcekoch by jestvovali tlacitka po stlaceny typu jazdy by sa prilozila karta a odpocital kredit. Mnozstevna zlava by sa uplatnila pri kupe kreditu. Cim viac tym vescsia. Potom by vzrastla aj univerzalnost karty. Dalo by sa s nou platit aj za parkovanie a mnohe ine veci. Takto mame kartu len na MHD a to len na jeden typ cestovania. Je to amatersky vymyslene. A pri tom to vsetko riadi jeden clovek, takze dohoda mesta a dpmz je jednoducha. Ale naco by sme nieco robili pre ludi, to je strata casu. Treba skor mysliet na svoju buducnost a pohodlie.
Reply on: Fred #2818:

Je to výhoda pre cestujúceho, že mu na jednej zastávke neodčíta z MČK viac ciest. Stalo sa, že pri rozbehnutí vozidla a strate stability nemal cestujúci istotu či mal zosnímanú cestu, a keď priložil opäť kartu k označovaču na prekontrolovanie, tak mu už neodčítalo ďalšiu jazdu. Neviem potvrdiť či pri dvojpásmovej karte v tom istom spoji je možné snímať ďalšie jazdy na označovači na iných zastávkach. Predpokladám, že je to zablokované. Toto je len v teoretickej rovine, lebo neviem prečo by mal cestujúci prikladať MČK viackrát počas cestovania k označovaču. Môžem to ale vyskúšať.
Reply on: Fred #2818:
Nie, oznacit trebars 2x po sebe islo. Ale problem bol v tom, ze karta si pamatala len posledne oznacenie. To bola aj odpoved DPMZ cestujucemu, ktory sa pytal, ci si moze pri ceste nad 5 zastavok hned "pichnut" 2x. Odpovedali mu, ze nie, lebo na karte sa uklada len posledny zaznam a ze si ma oznacit az na 5. zastavke.
Reply on: Papyr #2817:
To je tzv. blbuvzdornost zariadenia. Vela ludi by si stazovalo ze im z karty dp ukradol jednu jazdu. V Ziline, ked fungovali kontaktne CK tak som to skusal. Neslo oznacit na jednej zastavke dva krat. Musel som pockat na dalsiu zastavku a az potom mi to oznacovac dovolil. Ono sa to dalo vyuzit pri cestovani 6 zastavok. bolo jedno ci oznacim 5+1 alebo 1+5. Teraz bezkontaktnu CK nemam, ale myslim si ze ta sa da oznacit az po piatej zastavke ked je jednopasmova a ked je dvojpasmova tak si to v tom spoji uz neoznacis az po konecnu.
Zaujimava debata. Teraz musim trosku zanadavat na presovsky DP, co obvykle nerobim, ale tam zasada volnej kombinovatelnosti CL platila do 1.9.2004, potom ju zrusili v suvislosti so zavedenim elektronickych oznacovacov. Ale PRECO by sa v elektronickom oznacovaci nedali oznacit tesne po sebe dva listky, to som sa nedozvedel.
Reply on: Miro #2809:
DPMZ by mohol niekedy ziskat osem korun, ale aj stratit dve koruny. Vsetko sa da zneuzit.
Na zastavke sa stretnu dvaja znamy so zamerom cestovat rovnakym spojom. Jeden dve pasma, druhy jedno pasmo. DPMZ by takto na nich normalne zarobil 22 Sk. Ale co ak sa dohodnu, ze si obaja oznacia jednopasmovy CL a ked bude jeden vystupovat, daruje svoj CL znamemu. Ten by mal moznost podla vas cestovat az na konecnu, aj ked mal povodne oznaceny len jednopasmovy CL. Mozete namietat, ze rev. moze cestujuceho kontrolovat aj besprostredne po vystupe z vozidla. Ha ha, este som to zatial nikdy nezazil a ani nevidel/nepocul. Okrem toho poznam tvare rev. lepsie ako slovenskych hercov.
Podla mna z tohoto dovodu nieje zavedena ani prestupna tarifa. ?
Asi sa v DPMZ boja, ze by sa kombinovanim CL porusila statistika o podiele jednotlivych skupin cestujucich.
Inak aj železnica skladala lístky do potrebnej hodnoty - keď sa po zdražovaní potrebovali zbaviť starých lepenkových lístkov. ?
Reply on: Miro #2808:
A prečo by Ti to nedovolil? Cvakneš jeden na 5 zastávok a po piatich zastávkach si cvakneš ďalší a nikto nemusí nič nevedieť...
43-nová reklamná fólia Baxter! ?
Reply on: Miro #2807:
To by nam mohli objasnit akurat ti, co nas v DPMZ citaju.
Inac ked uz sme pri tej platbe kartou - tym oznamom, ze karty akceptuju len od 150 Sk vyssie, porusuju podmienky s bankou.
Reply on: Jozef #2806:
Podstatne je to, ze niekedy v takej situacii mozes byt a nevidim dovod, prco by taketo idiotske obmedzenie mali uplatnovat. Im z nejakeho dovodu vadi, ze za cestu zaplatis viac?
Reply on: Miro #2808:
Nedovolí ti to napriek tomu, že by na tom získal 8,- Sk.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.