Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #2467:
..to mna by zase zaujimalo , ako vyzerala, respektive , ako sa menila mhd v Ziline kazdym rokom od zalozenia...., alebo aspon v tych rokoch, kedy nastali nejake zmeny..
Reply on: Jozef #2466:
Zaujímalo by ma, ako vyzerala MHD v Žiline k 1.1.1963 - počet a trasy liniek, počty spojov?
Historický kalendár:
1.1.1963 - zrušenie Dopravného podniku mesta Žiliny (42. výročie). Od 1.1.1963, na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel Dopravný podnik mesta Žilina do CSAD, š.p. Banská Bystrica, čím de jure zanikol. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.
Reply on: Jozef #2460:
Tak tam ten kruháč už vôbec nechápem. Na tejto križovatke je prevažujúca premávka po Fándlyho, ale aj tak nie je problém s vjazdom na hlavnú z Bulváru.

Čo sa týka zatrolejovania Fándlyho, táto by slúžila práve na odľahčenie preťaženej Veľkej okružnej, kde sú už dnes v špičke zápchy, a čo ešte o rok, keď má byť na Štúrovom námestí Aupark s bezplatným podzemným parkoviskom ?

Ináč všetko dobré do roku 2005, nech trolejbusy aj autobusy behajú, nech sa výhybky správne prehadzujú a výpadky nech sa im vyhýbajú ❤ ? ❤
Stastny, uspesny, zdravy, pohodovy, bohaty... Nech je rok 2005 lepsi ako vsetky pred nim, nech sa splnia vsetky priania, nech sa certi iMHD strania!
Všetko najlepšie v novom roku 2005 prajem priaznivcom MHD a prispievateľom iMHD.
Chcem sa spýtať kompetentných, či sa neuvažuje o zriadení časových prestupných lístkov na MHD v Žiline. Myslím si, že by to napomohlo k efektívnosti využívania MHD cestujúcimi... ?
Nemôžem si pomôcť, ale tak sa mi zdá, že niekto z vedenia mesta (radšej nemenujem) bol pred pár rokmi kdesi na rakúskom vidieku, kde je kopec takých malých kruhových objazdov pri každej dedinke. Tak si povedal, že aj v Žiline narobíme malé kruháčiky. Pritom sa vôbec nebral do úvahy typ a určenie komunikácie, dopravné zaťaženie atď. Keď vidím denodenne ako prechádzajú kĺbové trolejbusy cez kruháčiky na ulici Vysokoškolákov, otvárasa mi nôž vo vrecku ☠ . A ďakujem projektantom týchto kruháčikov za dopravné zápchy.
Všetko najlepšie do nového roku. ?
Reply on: Miro #2458:

Nedávno si spomínal o zatrolejovaní Ul. Juraja Fándlyho. Toto sa realizovať nebude, lebo centrálny okruh sa so stredným okruhom dotýkajú len v jednom dôležitom prestupnom bode Štúrovo námestie.
Chcel som ti ale napísať, že sa chystá rekonštrukcia Fándlyho ulice, hoci sú v horšom stave iné ulice. Z dôveryhodného zdroja viem, že spoločnosť ktorá dostala zaujímavý pozemok pod stavbu oproti predajni Tempo mala vybudovať navyše kruháčik na Fándlyho ulici. Vtedy som rozmýšľal, či to bude s križovatkou Komenského alebo na Bulvári. Predpokladám, že sa blíži k realizácii a možno vyrastie ďalší kruháčik pravdepodobne na Bulvári v blízkosti uvedenej spoločnosti.
Reply on: Jakub #2457:

Ten spoj ti zajtra musí ísť o 6.00 hod., len nepríde z Bytčice, ale bude začínať linku z Brodna.
Reply on: Jozef #2455:
353 autobusov vyzerá byť dosť veľké číslo, ale na druhej strane si myslím, že sú veľmi nerovnomerne využívané. Napríklad v špičke, čo je asi tak od 5:00 do 8:00 a poobede asi od 13:00 do 16:00 ich je v prevádzke určite niekoľkoknásobne viac než v ostatnom čase.

K tomu kruháčiku: ja sa tomu už nečudujem a aj si zvykám, ale keď môžem, tak sa im vyhýbam. Ale už mi tak lezú na mozog, že som si nedávno predstavil takú križovatku tu pri nás pri železničnom viadukte a zvrhlo som si predstavoval, ako by sa cestujúci museli v trolejbuse držať, keď by na tej šikmej ploche prechádzal po kruháčiku z Hviezdoslavovej na Kálov ?
Inak som zvedavy ako bude zajtra rano jazdit MHD. DPMZ uvadza, ze linky zacnu prevadzku so zaciatkom vyjazdu prvych spojov PO 6.00. Mna sa to dost dotyka, kedze by som rad isiel z Brodna spojom, ktory odchadza presne 6.00. A teraz neviem, ci pojdu aj spoje o 6.00 alebo az niekedy "po"...
Reply on: Jozef #2455:
Presne. Ked uz krohvy objazd, tak nech ma aspon nejaky rozumny priemer, rozhodne nie nieco take male ako na ul. Vysokoskolakov. Take kruhove obajzdy toiz nesplnaju svoju ulohu, neposkytuju nerusenu jazdu po okruhu, takze v konecom dosledku len brzdia dopravu.
Ano, radsej svetelnu krizovatku.
Reply on: Miro #2453:

S tým možno len súhlasiť, smerom do Rajca majú ešte veľké rezervy. Zaskočila ma však výška vozidlového parku v SAD Žilina, až 353 autobusov (samozrejme aj so zlúčenenými SAD-kami).

Teraz Ťa asi nepoteším, vieš o tom že sa chystá v roku 2005 v Žiline stavba ďalšieho kruháčika? Pripravuje sa kruhová križovatka v priestore Závodská cesta a Priemyselná ul. s ukončením 10/05 za 4.525 tis. Sk. Z Priemyselnej ul. nám vychádzajú všetky trolejbusy na sieť MHD. Križovatka v tomto čase nie je rovnomerne zaťažená, hlavný dopravný prúd smeruje po Závodskej ceste a smerom na Priemyselnú a Škultétyho ul. nie je vysoké dopravné zaťaženie. Preto predpokladám, že kruháčik tam bude skôr brzdou. Je všeobecne dokázané, že aj vodiči MHD majú radšej klasické križovatky ako kruháčiky. Skôr by som tam doporučoval klasickú svetelnú križovatku.
Reply on: Kami #2447:

Rozpočet rok 2004: príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
Návrh rozpočtu rok 2005 (na úrovni predchádzajúceho roka): príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
V rozpočte na rok 2005 sa nepredpokladá poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu SR. Nakoľko v procese prípravy návrhu rozpočtu nebolo ešte možné presné vyčíslenie podielových daní zo ŠR, ponechaná je výšku príspevku na úrovni roku 2004. Po schválení príslušných vládnych dokumentov sa výška podľa finančných možností mesta bude upravovať.
Reply on: Jozef #2452:
To je dobre. Ešte by mohli pokračovať v integrácii SAD do ŽRIDS a zlepšiť označovanie liniek... čo tak kúpiť k nim aj displeje? ?
Reply on: tr3mp #2442:
Aj ja si takto interpretujem výsledky tejto ankety. Súvisí to aj s tým, že MHD v Žiline už nemá charakter "pravej" MHD, založenej na jasne smerovaných linkách s dostatočným počtom spojov na to, aby som aspoň v špičke nemusel pozerať cestovný poriadok. V Žiline sú to naozaj skôr jednotlivé spoje, označené linkovými číslami ?
Ani súčasná anketa nie je formulovaná najšťastnejšie. Dlho som rozmýšľal, čo kliknúť a nakoniec som klikol na stánkový predaj, ale najradšej by som dal na jednu úroveň možnosti 1 a 2. Závisí totiž od situácie, či si kúpim lístok v automate (ak je automat poruke a mám drobné), alebo v stánku (ak je stánok poruke a je otvorený). U vodiča kupujem lístok len v prípade krajnej núdze, jednak kvôli vyššej cene, druhak chápem, že tým zdržujem dopravu.
Reply on: pete. #2448:
Vlado, posli mi pls. vypis hlasovania tej ankety. Chcem to trocha analyzovat. Dik.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.