Ako vodič môžem zodpovedne vyhlásiť, že kruhový objazd je veľmi dobrá vec, ale musí mať dostatočný polomer. Pokiaľ je veľmi malý, tak v podstate môže križovatkou naraz prechádzať len jediné auto, lebo nie je dostatočne zrejmé, na ktorý výjazd smeruje. A druhá vec je, že slovenskí vodiči nevedia používať smerovú signalizáciu inštalovanú na vozidle ani na priamej ceste, nieto ešte v križovatke.
Počas roka, ak nezabudnem, budem v Historickom kalendári uverejňovať niektoré historické udalosti. Aspoň budú námety do diskusie.
Čo sa týka ako vyzerala MHD v Žiline k tomuto obdobiu, tak v roku 1960 bolo 10 liniek MHD, 36 vozidiel a 90,1 km liniek. Ako a kade premávali neviem presne, a preto sa nebudem vyjadrovať. Bolo by dobré, keby DPMŽ spracoval a vydal knižne Dejiny DPMŽ. Napr. v istých materiáloch sa spomína založenie DPMŽ 1.1.1949 a DP na svojich stránkach uvádza založenie od 1.5.1949.
..preto je dobre, ze ten kruhak pri tom kauflande vybudovali, ostatne ani nemuseli.., a taktiez je dobre, ze tam zuzili tu cestu..., takze staci spravit 3 kroky, a hned som za jednym prudom , potom dalsie 3 a som za druhym ...., je to 1000 krat bezpecnejsie riesenie ake je tam teraz......., ten druhy kruhak pri Carrefoure ma zase vyhodu v tom, ze vozisla mhd sa daleko rychlejsie dostanu cez krizovatku, ako predtym ....., sice tam stacilo dat semafory, ale to zase by za nimi boli dost dlhe kolony, lebo uz zo vsetkych smerov ide velmi vela aut.... . A ten treti kruhak je tam taky asi najzbytocnejsi, lebo ten je tam myslim ze len pre nejake vozidla zachrannej sluzby , alebo take nieco...
...je pravda, ze tie tri kruhaky su tam zbytocne na tej ulici Vysokoskolakov, ale taktiez viem, je minimalne jeden tam bolo nutne urobit...., ked uz pre nic ine, tak pre znizenie poctu dopravnych nehod, respektive tragickym stretom vodizdiel s chodcami..., dobre viem, ze vodici automobilov su sebecke svine, casto nezastavia pred prechodom pre chodcov ani bohovi..., preto ten kruhak ich jednoducho donuti spomalit, co vyhovuje predovsetkym chodcom..., ked si predstavim ako to vyzeralo predtym, tak sa mi ani nechce verit..., ked tam bola po celej dlzke ta stvorprudova komunikacia, to bolo costi strasne, clovek sa mal minimalnu sancu dostat na druhu stranu zivy..., pametam si, ako tam dost casto pendlovala sanitka hore dolu....a odvazala obete ten cesty...
Vo stvrtok som si vsimol, ze zastavka Solinky je pred dokoncenim. Horsie je, ze Anicka cakajuca na nastupenie cestujucich bude stat na priblizovaciom obvode zeleznicneho priecestia pri budove Vahostavu a to bude o to dlhsie uzavrete pred jazdou vlaku smerom do Ziliny. No co vsak na kolony sme tam zvyknuty. ?
Ku kruhacikom. Mala utecha je, ze to nevyhrava kompetentnym len v Ziline ale na celom Slovensku. Minule som sa bavil s jednym dopravakom na tuto temu. Pochvaloval si, ze tam (pri Dubni) niesu nehody a o plynulosti nepovedal ani slovo. Je s toho jasne o co tej bande ide. Len aby mali pokoj!!! A podla mna tam nehody su, len s nimi nejde nikto na bubon, lebo su tam vdaka zavratnej rychlosti minimalne materialne skody a vdaka jednoduchym pravidlam je kazdemu jasne kto spravil chybu.
..to mna by zase zaujimalo , ako vyzerala, respektive , ako sa menila mhd v Ziline kazdym rokom od zalozenia...., alebo aspon v tych rokoch, kedy nastali nejake zmeny..
Historický kalendár:
1.1.1963 - zrušenie Dopravného podniku mesta Žiliny (42. výročie). Od 1.1.1963, na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel Dopravný podnik mesta Žilina do CSAD, š.p. Banská Bystrica, čím de jure zanikol. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.
Tak tam ten kruháč už vôbec nechápem. Na tejto križovatke je prevažujúca premávka po Fándlyho, ale aj tak nie je problém s vjazdom na hlavnú z Bulváru.
Čo sa týka zatrolejovania Fándlyho, táto by slúžila práve na odľahčenie preťaženej Veľkej okružnej, kde sú už dnes v špičke zápchy, a čo ešte o rok, keď má byť na Štúrovom námestí Aupark s bezplatným podzemným parkoviskom ?
Ináč všetko dobré do roku 2005, nech trolejbusy aj autobusy behajú, nech sa výhybky správne prehadzujú a výpadky nech sa im vyhýbajú ❤ ? ❤
Chcem sa spýtať kompetentných, či sa neuvažuje o zriadení časových prestupných lístkov na MHD v Žiline. Myslím si, že by to napomohlo k efektívnosti využívania MHD cestujúcimi... ?
Nemôžem si pomôcť, ale tak sa mi zdá, že niekto z vedenia mesta (radšej nemenujem) bol pred pár rokmi kdesi na rakúskom vidieku, kde je kopec takých malých kruhových objazdov pri každej dedinke. Tak si povedal, že aj v Žiline narobíme malé kruháčiky. Pritom sa vôbec nebral do úvahy typ a určenie komunikácie, dopravné zaťaženie atď. Keď vidím denodenne ako prechádzajú kĺbové trolejbusy cez kruháčiky na ulici Vysokoškolákov, otvárasa mi nôž vo vrecku ☠ . A ďakujem projektantom týchto kruháčikov za dopravné zápchy.
Všetko najlepšie do nového roku. ?
Nedávno si spomínal o zatrolejovaní Ul. Juraja Fándlyho. Toto sa realizovať nebude, lebo centrálny okruh sa so stredným okruhom dotýkajú len v jednom dôležitom prestupnom bode Štúrovo námestie.
Chcel som ti ale napísať, že sa chystá rekonštrukcia Fándlyho ulice, hoci sú v horšom stave iné ulice. Z dôveryhodného zdroja viem, že spoločnosť ktorá dostala zaujímavý pozemok pod stavbu oproti predajni Tempo mala vybudovať navyše kruháčik na Fándlyho ulici. Vtedy som rozmýšľal, či to bude s križovatkou Komenského alebo na Bulvári. Predpokladám, že sa blíži k realizácii a možno vyrastie ďalší kruháčik pravdepodobne na Bulvári v blízkosti uvedenej spoločnosti.
353 autobusov vyzerá byť dosť veľké číslo, ale na druhej strane si myslím, že sú veľmi nerovnomerne využívané. Napríklad v špičke, čo je asi tak od 5:00 do 8:00 a poobede asi od 13:00 do 16:00 ich je v prevádzke určite niekoľkoknásobne viac než v ostatnom čase.
K tomu kruháčiku: ja sa tomu už nečudujem a aj si zvykám, ale keď môžem, tak sa im vyhýbam. Ale už mi tak lezú na mozog, že som si nedávno predstavil takú križovatku tu pri nás pri železničnom viadukte a zvrhlo som si predstavoval, ako by sa cestujúci museli v trolejbuse držať, keď by na tej šikmej ploche prechádzal po kruháčiku z Hviezdoslavovej na Kálov ?
Inak som zvedavy ako bude zajtra rano jazdit MHD. DPMZ uvadza, ze linky zacnu prevadzku so zaciatkom vyjazdu prvych spojov PO 6.00. Mna sa to dost dotyka, kedze by som rad isiel z Brodna spojom, ktory odchadza presne 6.00. A teraz neviem, ci pojdu aj spoje o 6.00 alebo az niekedy "po"...
Presne. Ked uz krohvy objazd, tak nech ma aspon nejaky rozumny priemer, rozhodne nie nieco take male ako na ul. Vysokoskolakov. Take kruhove obajzdy toiz nesplnaju svoju ulohu, neposkytuju nerusenu jazdu po okruhu, takze v konecom dosledku len brzdia dopravu.
Ano, radsej svetelnu krizovatku.
S tým možno len súhlasiť, smerom do Rajca majú ešte veľké rezervy. Zaskočila ma však výška vozidlového parku v SAD Žilina, až 353 autobusov (samozrejme aj so zlúčenenými SAD-kami).
Teraz Ťa asi nepoteším, vieš o tom že sa chystá v roku 2005 v Žiline stavba ďalšieho kruháčika? Pripravuje sa kruhová križovatka v priestore Závodská cesta a Priemyselná ul. s ukončením 10/05 za 4.525 tis. Sk. Z Priemyselnej ul. nám vychádzajú všetky trolejbusy na sieť MHD. Križovatka v tomto čase nie je rovnomerne zaťažená, hlavný dopravný prúd smeruje po Závodskej ceste a smerom na Priemyselnú a Škultétyho ul. nie je vysoké dopravné zaťaženie. Preto predpokladám, že kruháčik tam bude skôr brzdou. Je všeobecne dokázané, že aj vodiči MHD majú radšej klasické križovatky ako kruháčiky. Skôr by som tam doporučoval klasickú svetelnú križovatku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.