Reply on: S499.1023 #23213:
No ale nemôžeš poprieť, že ak je to tak, tak sú v západnej Európe skôr výnimkou. Nemať žiadnu CVR je pomerne krajné riešenie, no vo väčšine miest je tých reklám skutočne minimum - a ešte aj z toho mála častokrát propagujú samotnú službu verejnej dopravy. Vedel by som zniesť nejaké podokenné nálepky, ktoré neovplyvňujú celkový vizuál vozidla. Inak sa ale prikláňam k názoru, že CVR imidžu dopravcu škodia.
Je zaujímavé, že CVR sa takmer vôbec nevyskytujú na vozidlách súkromných dopravcov. Človek by čakal, že taký Turan (česť jeho pamiatke) vytlčie každé euro z možnosti zvýšiť si zisk prostým oblepením autobusu. Ale on zjavne radšej nechal autobus v žltom korporáte, aby každý, koho na diaľnici minul, videl, že ide Turancar.
N/A
Poslednú verziu zmluvy s Recarom (čo sú btw prvotriedni zlodeji) nájdeš tu: http://www.dpmz.sk/zmluvy/1561034690_176.pdf
Či už to je 50 alebo 130 tisíc, stále ide o absurdne nízku sumu na to, aby sme sa tu mohli baviť o reálnom kompenzovaní strát (pričom verejná doprava ako taká je stratová vždy).
Ak chceme zvýšiť počet cestujúcich v MHD (a teda aj zvýšiť zisky z nej), je potrebné zlepšovať ponuku spojov a jej komfort. Takýto postup nám dáva perspektívu budúceho rozvoja, zatiaľ čo aktivity ako prenájom vozidiel na reklamu iba konzervujú súčasný stav, čím napomáhajú ďalšej stagnácii.