Reply on: URBINO #23156:
Početnosť porúch na trakčnom vedení sa snáď vďaka modernizácii o niekoľko rokov zníži. Pri dopravných nehodách by pomohlo, keby tu bolo viac trolejbusov s alternatívnym pohonom. Škoda, že sa na to nemyslelo pri obnove parku. Nemuselo by ani ísť o bežné parciály, ktoré zvládnu 10+ km. Pre obchádzanie bežných drobných prekážok by postačoval dojazd pár stoviek metrov (to dokážu superkapacitory, ako napr. v Ostrave). V prípade batérií na 1-2 km by to už väčšinou stačilo na prejazd celým jedným odpojeným/opravovaným úsekom.Potom je tu otázka spomínaných častých výpadkov, ktoré sa týkajú najmä meniarne Bajzova, prípadne Priemyselná. Čítal som dostupné materiály k modernizácii meniarní, no nikde som nenašiel zmienku o riešení (batérie?), ktoré by aspoň krátkodobo dokázalo preklenúť výpadok energie.
S499.1023