Myslím si, že pokojne môžeme v diskusii pokračovať aj tu. ? Môže sa nájsť niekto, kto bude poznať lepšiu odpoveď. Ja totiž čerpám predovšetkým z verejne dostupných zdrojov na internete (ÚVO, Enviroportál, zilina.sk a pod.).
Vďaka za odpovede Ono tých Karos mi bude aj dosť ľúto, najmä tie radu 950 sú zachovalé, mohli by zopár ešte nechať aj mimo výluk. Chcel by som ešte niečo s Vami prebrať, dali by ste mi prosím Váš mail? Ďakujem.
Keďže pri hybridných autobusoch je v zmysle súťažných podkladov umožnené umiestniť dvojicu motorov priamo do nábojov kolies a pri elektrobusoch je požadovaný samostatný motor bez tohto variantu, vychádza mi, že pri hybridoch sa asi prihlási priamo Solaris resp. s jeho karosériou niekto iný ako Škoda.
Keby DP požadoval dva motory v nábojoch už pri nákupe trolejbusov, tak sme mohli mať práve vyrábané Solarisy s trocha priestrannejším interiérom.? A určite by bolo zaujímavé porovnanie Škody (30 a 31 Tr) s iným výrobcom motora a výzbroje, najmä čo sa týka miery poruchovosti.
Pokiaľ z dostupných zdrojov viem, tak pri rozširovaní siete má ísť o trate manipulačné, nanajvýš s presmerovaním vybraných súčasných trolejbusových liniek. Niečo ako Bytčica alebo Bánová sa v dohľadnej dobe neplánuje.
Nových autobusov má byť 32, nových je aj 5 Solarisov z r. 2014. To sme na čísle 37. Tento počet krátkych vozidiel by mal postačovať (teraz je 36), avšak v prípade zamýšľaného zlepšenia intervalov na niektorých linkách ich bude treba o asi ešte 3 viac. Tiež má prebiehať rekonštrukcia meniarní a trakčného vedenia, možno s tým budú spojené výluky, na ktorých si nájdu využitie ešte ďalšie autobusy.
Ešte 2 malé nepodstatné detajly.
Víkendový spoj na l.č. 24 je vedený ako "zabezpečovaný nízkopodlažným vozidlom". V cestovnom poriadku l.č. 26 však nie.
Trvanie trasy medzi zastávkymi Rosinky -> Rosinská,VÚVT = 2min. Pričom odchod Rosinky (22:04) -> Rosinská,VÚVT (22:08) = 4min. Aj keď nepredpokladám že sa niekto z trnového bude o 22. hodine viesť do lesoparku resp. Rosiny a bude mu vadiť že príde o 2 min. neskôr
Rovnako by som rád vedel ako bude pokračovať spoj zo zastávky Rosinky. Po otočení na novom kruhovom objazde bude pokračovať ako ?Mna napádajú 2 možnosti a to.
1. Buď pôjde priamo po Rosinskej ceste a bude sa otáčať v obratisku Fatranská ako spoje linky č. 26 resp. sa bude ticho tolerovať otáčanie v križovatke.
2. Alebo pôjde po uliciach Matice slovenskej a Vysokoškolákov.
Zároveň však v nadveznosti na poslednú otázku môjho predchádzajúceho postu napadá:
V 1. prípade budú zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská obsluhované obojsmerne, jednosmerne alebo vynechané.
V 2. prípade by mohli byť obslúžené aj zastávky Matice slovenskej a Fatranská alebo ?
vysvetlí mi niekto, dôvod zavedenia zachádzania spoja linky č. 24 (odchod z Magočovskej -> 21:55) na Rosinskú,VÚVT ?
Rovnako je v cestovnom poriadku linky č. 24 zachádzanie označené aj cez víkend pričom v cestovnom poriadku linky č. 26 iba cez pracovné dni.
Ďalej prečo spoj zastavuje iba na Rosinskej,VÚVT a vynecháva zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská ?
Myslím, že si nechajú zálohu v podobe Citybusov a možno aj Karos radu 950,ktoré máte v porovnaní s inými mestami zachovalejšie. Tiež si myslím, že ostanú aj B 961E nakoľko robia posilové spoje na trolejbusových linkách a tiež robia zvoz zamestnancov Kie. Tiež si myslím že ostane v premávke ešte aj časť starých trolejbusov. Jednak ako záloha a jednak preto že sa údajne plánuje rozširovanie siete a nové trate, takže bude potrebné mať v stave viac vozidiel. Ale je ešte skoro dumať nad tým, čo bude vyradené a čo ostane. Osobne by som bol veľmi rád ak by si DPMŽ nechal konečne aj nejaké historické vozy. I keď to záleží od finančných možností, myslím že DPMŽ je úrovňou kvality jeden z najlepších DP na Slovensku a verím že majú na to, aby pre budúce generácie zachovali pamiatku v podobe historických vozov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sawuel
Víkendový spoj na l.č. 24 je vedený ako "zabezpečovaný nízkopodlažným vozidlom". V cestovnom poriadku l.č. 26 však nie.
Trvanie trasy medzi zastávkymi Rosinky -> Rosinská,VÚVT = 2min. Pričom odchod Rosinky (22:04) -> Rosinská,VÚVT (22:08) = 4min. Aj keď nepredpokladám že sa niekto z trnového bude o 22. hodine viesť do lesoparku resp. Rosiny a bude mu vadiť že príde o 2 min. neskôr