Myslím si, že pokojne môžeme v diskusii pokračovať aj tu. ? Môže sa nájsť niekto, kto bude poznať lepšiu odpoveď. Ja totiž čerpám predovšetkým z verejne dostupných zdrojov na internete (ÚVO, Enviroportál, zilina.sk a pod.).
Vďaka za odpovede Ono tých Karos mi bude aj dosť ľúto, najmä tie radu 950 sú zachovalé, mohli by zopár ešte nechať aj mimo výluk. Chcel by som ešte niečo s Vami prebrať, dali by ste mi prosím Váš mail? Ďakujem.
Keďže pri hybridných autobusoch je v zmysle súťažných podkladov umožnené umiestniť dvojicu motorov priamo do nábojov kolies a pri elektrobusoch je požadovaný samostatný motor bez tohto variantu, vychádza mi, že pri hybridoch sa asi prihlási priamo Solaris resp. s jeho karosériou niekto iný ako Škoda.
Keby DP požadoval dva motory v nábojoch už pri nákupe trolejbusov, tak sme mohli mať práve vyrábané Solarisy s trocha priestrannejším interiérom.? A určite by bolo zaujímavé porovnanie Škody (30 a 31 Tr) s iným výrobcom motora a výzbroje, najmä čo sa týka miery poruchovosti.
Pokiaľ z dostupných zdrojov viem, tak pri rozširovaní siete má ísť o trate manipulačné, nanajvýš s presmerovaním vybraných súčasných trolejbusových liniek. Niečo ako Bytčica alebo Bánová sa v dohľadnej dobe neplánuje.
Nových autobusov má byť 32, nových je aj 5 Solarisov z r. 2014. To sme na čísle 37. Tento počet krátkych vozidiel by mal postačovať (teraz je 36), avšak v prípade zamýšľaného zlepšenia intervalov na niektorých linkách ich bude treba o asi ešte 3 viac. Tiež má prebiehať rekonštrukcia meniarní a trakčného vedenia, možno s tým budú spojené výluky, na ktorých si nájdu využitie ešte ďalšie autobusy.
Ešte 2 malé nepodstatné detajly.
Víkendový spoj na l.č. 24 je vedený ako "zabezpečovaný nízkopodlažným vozidlom". V cestovnom poriadku l.č. 26 však nie.
Trvanie trasy medzi zastávkymi Rosinky -> Rosinská,VÚVT = 2min. Pričom odchod Rosinky (22:04) -> Rosinská,VÚVT (22:08) = 4min. Aj keď nepredpokladám že sa niekto z trnového bude o 22. hodine viesť do lesoparku resp. Rosiny a bude mu vadiť že príde o 2 min. neskôr
Rovnako by som rád vedel ako bude pokračovať spoj zo zastávky Rosinky. Po otočení na novom kruhovom objazde bude pokračovať ako ?Mna napádajú 2 možnosti a to.
1. Buď pôjde priamo po Rosinskej ceste a bude sa otáčať v obratisku Fatranská ako spoje linky č. 26 resp. sa bude ticho tolerovať otáčanie v križovatke.
2. Alebo pôjde po uliciach Matice slovenskej a Vysokoškolákov.
Zároveň však v nadveznosti na poslednú otázku môjho predchádzajúceho postu napadá:
V 1. prípade budú zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská obsluhované obojsmerne, jednosmerne alebo vynechané.
V 2. prípade by mohli byť obslúžené aj zastávky Matice slovenskej a Fatranská alebo ?
vysvetlí mi niekto, dôvod zavedenia zachádzania spoja linky č. 24 (odchod z Magočovskej -> 21:55) na Rosinskú,VÚVT ?
Rovnako je v cestovnom poriadku linky č. 24 zachádzanie označené aj cez víkend pričom v cestovnom poriadku linky č. 26 iba cez pracovné dni.
Ďalej prečo spoj zastavuje iba na Rosinskej,VÚVT a vynecháva zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská ?
Myslím, že si nechajú zálohu v podobe Citybusov a možno aj Karos radu 950,ktoré máte v porovnaní s inými mestami zachovalejšie. Tiež si myslím, že ostanú aj B 961E nakoľko robia posilové spoje na trolejbusových linkách a tiež robia zvoz zamestnancov Kie. Tiež si myslím že ostane v premávke ešte aj časť starých trolejbusov. Jednak ako záloha a jednak preto že sa údajne plánuje rozširovanie siete a nové trate, takže bude potrebné mať v stave viac vozidiel. Ale je ešte skoro dumať nad tým, čo bude vyradené a čo ostane. Osobne by som bol veľmi rád ak by si DPMŽ nechal konečne aj nejaké historické vozy. I keď to záleží od finančných možností, myslím že DPMŽ je úrovňou kvality jeden z najlepších DP na Slovensku a verím že majú na to, aby pre budúce generácie zachovali pamiatku v podobe historických vozov.
Technické požiadavky sú spracované detailne a je dobré, že DPMŽ sa neuspokojí so základným vybavením vozidiel. Aj keď rád by som vedel, prečo je vonkajšie samoobslužné otváranie dverí požadované tlačidlami na karosérii a nie priamo na dverách. A tie plastové operadlá sedadiel tiež neznejú
atraktívne, ale to je vec názoru.
Z pozície cestujúcich je fajn, že pôjde o kompletnú obnovu vozidlového parku, no nárazový nákup tak vysokého počtu trolejbusov aj autobusov znamená ich spoločné starnutie, nevyrovnané vyťaženie jednotlivých vozidiel v podobe rozdielnych ročných kilometrických výkonov (podľa toho či má autobus pridelený jeden alebo dvaja vodiči), ako aj vyradenie vozidiel, z ktorých časť ešte mohla zopár rokov spoľahlivo slúžiť.
Petto