Linka číslo 67 premáva od 01.04.2016, no v CP nie je. Napriek tomu, že ide o sezónnu linku, by mala byť zverejnená v CP celoročne. Som rád, že DPMŽ pristúpil k obnove vozového parku trolejbusov, ktoré sa rozpadávajú za jazdy. Pevne verím, že obnova nastane aj v autobusovej vozovni. ?
K poslednej otázke: Nie. (Teda, ja som zatiaľ pri všetkých súťažiach v SR, ktoré som sledoval nič také nezaregistroval. Škodovka sa obvykle ponúkla vždy s karosériou z Libcháv.)
Aj s opciou je teda možné, že získame 18 klbákov a 9 sólo trolejbusov. Tým by sa dali vyradiť všetky klbáky 15 Tr/TrM aj štandardné vozidlá 14 Tr.
Očakáva sa teda dlhodobo podobné nasadzovanie trolejbusov ako v súčasnosti? Kĺbové vozidlá na L3 počas špičky (sólo celodenné poradia) a nepravidelnosť na L6/L7/L16?
V súťaži nevidím preferenciu 4 a 5 dverových trolejbusov, to je plus. Snáď sa okrem Škody/SOR zúčastní súťaže aj Solaris. Len tak pre zaujímavosť, stalo sa už niekedy, že Škoda v jednej súťaži ponúkla karosériu SOR aj Irisbus?
Na margo obnovy vozidlového parku, aj na základe odkazu, ktorý si uviedol:
1. Názov projektu "Nízkopodlažné, ekologické (hybridné) autobusy - obstaranie"
"Zakúpením 31 ks 12-metrových hybridných vozidiel sa predpokladá..."
Podľa neskoršie zverejneného materiálu na enviroportáli (Regionálna integrovaná územná stratégia Žilinského kraja) má ísť iba o 15 hybridných autobusov, zvyšok majú byť dieslové (14) a elektrické (2).
2. Názov projektu "Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu"
Nech čítam zverejnené súťažné podklady koľko chcem, žiadnu zmienku o pomocnom pohone, či už prostredníctvom dieselagregátu alebo batérií, tam nevidím. A to ide až o 27 vozidiel (vrátane opčných - za rovnakých podmienok).
Diskusia je na tejto stránke už asi rok v útlme, tak nasledujúci odkaz, dúfam, prinesie aspoň malé oživenie. Ide o plánovaný nákup 12 kĺbových a 3 štandardných trolejbusov s možnou opciou 6+6 ks.
Zdravím, chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť, ak sa tu nachádza nejaký vodič/vodička MHD.. Mohli by ste mi prosím vyplniť dva dotazníky? Je to na diplomovú prácu a veľmi mi pomôžete. Veľmi pekne ďakujem za ochotu
Chcelo by to už konečne nahradiť staré označovače cestovných lístkov, pretože označiť si v nich jazdu z čipovej karty začína byť pomaly nadľudský výkon (odsledované nielen na mojej ČK a nielen v jednom trolejbuse...).
Výcuc z prepravného poriadku:
"Forma preukazovania poskytnutej zľavy vo vozidle MHD:
Žiaci, študenti od dovŕšeného 15.roku veku do dňa dovŕšenia 26. roku veku:
Použitie zľavneného jednorazového cestovného lístka:
- platnou čipovou kartou vydanou DPMŽ. Čipová karta je platná na MHD pokiaľ v čipe karty bola obnovená zľava na príslušný školský rok – najneskôr do 30.9.,
- platnou bezkontaktnou čipovou kartou International Student Identity Card (ISIC), vydanou príslušnou strednou alebo vysokou školou zriadenou podľa zákona č.131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení ďalších predpisov, zapojenou v systéme EMBASE, s logom EMCARD.
Na preukázanie nároku na zľavu pri použití bezkontaktnej čipovej karty typu MIFARE classic sa primárne akceptuje elektronický zápis nároku na zľavu na príslušný školský/akademický rok, zapísaný v čipe karty.
V prípade, že sa jedná o iný druh karty ako MIFARE classic, karta je platná iba v prípade, pokiaľ je na nej vytlačené logo EMCARD a predtlačou alebo hologramom vyznačená platnosť na príslušný školský/akademický rok,
- platnou čipovou kartou, vydanou zmluvným partnerom DPMŽ (v súčasnosti SAD Žilina a.s.). Karta je platná na MHD, pokiaľ na karte bola samolepkou vyznačená platnosť na príslušný školský rok – najneskôr do 30.9."
Zdravím, mám otázku. Môže študent z Poľska (23 rokov), študujúci v Poľsku, cestovať na zľavnené lístky s ich študentským preukazom (nemá ISIC, ale ich vlastnú kartu)? Ďakujem za odpoveď.
Maykl