Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #1893:
tak ohladne toho, ci musis rozmyslat, ze ci ta dovezie tam ci onam.., 🙂, ano mas pravdu, aste aj dnes exustuje dost pocetna skupina ludi, ktora ma problemy sa v tom vyznat, nejde len o dochodcov, ale aj mnohych inych jedincov....., je to zvlastne, ale ked sa pozriem na cestovny poriadok na zastavke, dokonca aj s prehladnym vyznacenim zastavok na ktore dany trolejbus pojde, tak je to navrhnute tak, ze zastavky prechadza od hora, smerom dole 🙂, preto vidim na ktorej zastavke som a na ktoru chcem ist, a ked uz ide o to, tak tak mi moze byt jedno , ze nepoznam nazvy ostatnych zastavok, hlavne, ze ide natu, tam chcem ist ja..., ale ked uz ani to nie su schopni pochopit mnohy ludia, tak ja uz neviem..., ked aj po precitani cest.poriadku sa musia pytat este 10-tich na zastavke, alebo vo vozidle, ze kam ide.....
Reply on: zoZa #1910:
je uplne jedno ci sa jedna o trolejbus alebo autobus.
Ked si beries do ust BB. 🙂 Zo Sasovej (horne sidlisko) ide rano 8 liniek, z toho 3 spickove. Intervaly su cca 8 min pre jeden smer, v dalsom je to cca 6 min a v tretom 13 min. Cez vikend sa to meni 4 linky v intervaloch 18, 20/30 a 56 minut.
Trolejbusy nie su ziadne terno, cez vikend zakladny 30 min intreval, pricom tam kde je viac liniek nemas nikde 30 min dieru.
BB nie je ziadny svetly priklad, rozlozenie sidlisk a trolejbusovych trati neumoznuje vela, ale to neznamena ze sa nam ma Zilina nejako priblizovat. Aby slo 5 liniek z jedneho sidliska v takom nestastnom nepreklade, ako si uviedol, to je proste hroza.

Redukcia liniek s prestupnou tarifou znamena zmenu filozofie z "zo vsadial vsade" (vysledkom je 60 min interval a nepreklad) na "zo vsadial vsade s maximalne 1 prestupom" s maximalne 2 linkami na sidlisko, relativne hustym intervalom a vyriesenym prekladom. Minimalne cez vikend by to pomohlo.
Ale konkretne riesenie moze povedat len ten co pozna Zilinu.
Reply on: pete. #1900:
5 liniek nema sancu vzniknut ani tak a ani tak, ved len ked zobetiem skutocne minimum, tak najmensi pocet liniek by bol:
(cisla su len napr.)
1-trolejbusove depo-centrum
2-Hajik - centrum
3-Solinky cez Hliny - centrum
4-Solinky cez Borik - centrum
5-Vlcince cez Kosicku - centrum
6-Vlcince cez Nemocnicu
7-Carrefour - centrum
8-jedna okruzna trat, aby bola aspon jedna okruzna linka po velkom okruhu, nakolko je uz vybudovany ale preto ze ide z jednej strany a aj zdruhej z Hajika na Hajik, tak musi byt 8a a 8b, aspon, dufam, ze vies preco
--ale vidis, ze 5 ich urcute nemoze byt
Reply on: JANOS ZSOLNYI #1903:
ehm, to vyznieva skoro ako ironia ☺
Reply on: marek #1904:
no to je zaujimave, nevedel som ze podnik vyrabajuci klbove ikarusy mal na trhu monopol..
Reply on: LUK #1911:
tak ano, ale tomu sa vravi pokrok.... ☺ , uvidime, ale zase so zaokruhlovanim liniek sa objavila moznost jazdit viacerymi smermi..., inac len tak prezaujmavost, len koli tomu, ze bola pridana linka c.15 a teda aj zmena L5, tak bolo vyriesenych niekolko problemov a to: uz nemusia jazdit velke dvojky, dopravny podnik vzdy vahal, ci ich nasadit, lebo jednym smerom jazdili uplne natrepane, ale druhym a to najme poobede , tam casto sedeli tak 4-6-ti ludia, takze moc velky luxus..., preto zavedenim L15 sa riesi aj dalsi problem a to: ze najvecsi podet cetujucich ide prave zo zastavky Matice Slovenskej, cize cast cestujucich ide L5 a cast L15, takze uz nemusi jazdit ani klbovy trolejbus.., a navyse este ten tah, aby L5 zabocila aj na zastavku sv. Cyrila a Metoda, takze toto spojenie ma moznost vyuzivat este oto viac ludi, cize uz nemusia byt odkazany na L2, cize by sa mala celkovy zvysit preprava trolejbusmi a znizit autobusmi...
Reply on: marek #1905:
uvidime, no mozno pojde dole vodou, ale zatial sa este drzi, uvidime, ci nejak vzrastu pocty prepravenych osob za rok, alebo trzby, ale asi koli niektorym niezsie uvedenym intervalom sa troch znizia...
zoZa: No vidíš, sám si si odpovedal, čo prináša vysoký počet liniek... Aj to je daň za zokruhovanie liniek, takmer nulová možnosť ich vzájomnej koordinácie...
Reply on: marek #1905:
inac zaujimave, kazdy tu vravi, ze co sa tyka trolejbusov, tak je to nesmierne tazko zapametatelne, ale keby siel taky isty pocel liniek autobusovych, tak s tym by uz asi problem nebol... (cez Budatin ide 5 liniek MHd, takze tam uz asi nieje problem s linkami, ale toto asi ani nebol dobry priklad, ale staci sa pozriet na hociktore ine mesto podobne so Za, ake tam pocty liniek jazdia na sidliska, ale asi preto, ze su autobusove tak je vsetko v poriadku..., a to este nevravim ze jazdia skoro po kazdej ulici)
Reply on: zoZa #1908:
takze medzi 14:33 a 15:03 je dobra podhodinova priepast , kedy nic nejde azese naopak od 15:03 do 15:33 ide 5 liniek, preto by bolo idealne keby L6 presunuli do druhej polhodiny, alebo sk to je nemozne, tak aspon L1
Reply on: zoZa #1907:


npriklad taketo odchody cez sobotu a nedelu:
L4 14:03
L6 14:08
L1 14:15
L7 14:25
L4 14:33

L4 15:03
L6 15:08
L1 15:15
L7 15:25
L4 15:33
inac jediny problem, ktory sa vynoril po prepojeni sidlisk Vlcince - Solinky, je ten, ze su mensie problemy s kombinaciou odchodov 6-tky, 4-ky a 7,17-tky, najvecsi doraz sa kladol prave na L7,17, ale teraz vznikol problem toho druhu, ze z Vlciniec a aj na Vlcince jazdia L4 a L6 skoro vtom istom case, casto za sebou, takze sa stava ze idu poloprazdne, alebo jeden je plny a druhy je skoroprazdny.., ten 5 minutovy rozdiel v odchodoch jednej linky a druhej, je strasne maly, lebo dost casto sa stane, ze aj jedna linka predbehne druhu.. ☺ , myslim si, ze je to tak hlavne koli Hajiku a Solinkym, ked idu smerom na Solinky a Hajik, tak tymi smermi nastupi z centra viac ludi. Ale aj tak to este nie je taky strasny problem, horsie je to so sobotou a nedelou, lebo vtedy sa stava, ze dobru pol hodinu nic z Vlciniec nejde.., Prvu polhodinu ide 5 alebo 6 liniek a druhu nic....
Reply on: zoZa #1885:
daj si vyhladat nieco o prevodovkach. Brzdi tak isto ako ked preraduje. Jednoducho stupne na brzdu. Prevodovka sama podraduje az do neutralu. Pokial sa pri brzdeni zablokuje hnacia naprava, jednoducho ide chvilu na spojke, vzapati na prevodovka zaradi neutral.

Co sa tyka liniek, pokial vam sucasny system vyhovuje, OK.
Ad zoza:
Cim viac linike u DPMZ obsluhuju tbusy, tym vacise diery v grafikone, vacsi pocet liniek, nemoznost zapamatas si grafikon, o listkoch ani nehovorim....

Ak bol kedysi DPMZ super podnik, zda sa mi, ze teraz ide dole vodou...
Reply on: Vševedko #1867:

Ak si dobre pamatam, tak klbove karosy sa zacali objavovat po roku 1990. Podla mna to nebolo preto, ze by sa o tom v Karose ani nesnivalo, ale preto, ze boli urcite politicke nariadenia statov RVHP a tie sa respektovali. Takze karosa vyrabala male busy a Ikarus vyvazal najma klbove busy. Nevidim dovod, preco by mal byt klbovy ikarus oznacene ako nieco viac, ked ostante podniky klbaky robit nemohli.
Bolo to tak aj pri sergejoch, cmeliakoch na CSD.
Re#1867, Vsevedko: sa uvedom konecne! A co myslis, KTO vykopal SLAVNOSTNY VYKOP prvej petky prveho trakcneho stlpa? Zasa len PRIMATOR! A si myslis, ze keby mu to MZ nebolo schvalilo, ze by bol mohol kopat? Leda tak do riti...! Takze keby nebolo PRIMATORA a MZ, tak by nebolo ani STLPA a TROLEJBUSOV! Mam to napisat este raz, alebo POCHOPIL?? Tak sa laskavo nepaprc, ked spominame JEHO zasluhy na vybudovani fungujuceho DPMŽ! Lebo keby HO nebolo, tak tu este dymia nevykurene Ikarusy z Madarska!
Re#1867, Vsevedko: hadam si dovolis pochybovat o ulohe PRIMATORA a MESTSKEHO ZASTUPITELSTVA pri rozvoji DPMŽ a MHD vobec? Ved keby nebolo PRIMATA a MZ tak niet ani prvej pisomnej zmienky(1208), ani mestskych vysad s trhovym a milovym pravom(1312), ani hradu(1318) a uz vobec nie Kosicko-bohuminskej drahy(1871), ci Povazskej zeleznice(1883). Uz o tomto rozhodol PRIMATOR a MESTSKE ZASTUPITELSTVO! Vsevedko, mas Ty ale medzery v modernej historii ZA!
zoZa, Jozef. To si fak myslite, ze je lepsie mat 10 trolejovych liniek odvsadial vsade, z ktorych polovica ide raz za hodinu, jedna 2x, dalsie 3 3x a jedna ma interval 8-17 minut, podla toho ci je utorok, alebo parny tyzden?

Nebolo by lepsie keby namiesto toho chodilo 5 liniek s nejakym pevnym 10-15min intervalom, kde by ale trebalo maximalne raz prestupit a stalo by to rovnako ako teraz?
Reply on: LUK #1893:

Zokruhovanie liniek bol sen dopravákov, ktorý sa im splnil. Nie každé mesto si môže dovoliť zokruhovanie liniek. Treba sa pozrieť aj na to, že žilinská aglomerácia sa nevyvíjala ako pretiahnutá štrudla, ale mesto sa rovnomerne rozrastalo všetkými smermi. Z tohto dôvodu si mohli dopraváci dovoliť vybudovať za desať rokov tento dopravný systém. Tento "zložitý" systém je veľmi jednoduchý. Bol vybudovaný centrálny okruh z ktorého sa rozvetvovali linky ďalej na sídliská a keď sa rozširovala výstavba tratí, potom navzájom prepojili. Vznikol stredný okruh pre L5/15 a s centrálnym okruhom vytvorili veľký okruh. (Vlčince - centrum idú dve paralelné linky, po jednej idú týmto smerom zokruhované L7/17 a po druhej trase L5/15). Na veľkom okruhu sa nachádujú tri sídliská a centrum a naň vychádzajú zokruhované L7/17 zo štvrtého sídliska, čím sú všetci prepojení. Záleží na cestujúcom, akú kombináciu si zvolí. Cestujúci sa môže nachádzať na ktoromkoľvek mieste (sídlisko, centrum), vždy sa dostane tam kam potrebuje. Domáci systému dobre rozumejú a ani pre cudzieho návštevníka nie je systém nezrozumiteľný, lebo ide jedným smerom, tam kam potrebuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.