No keby mi Juraj sľúbil, že ma nechá previezť s 15Tr (papiere už nemám, sú v DPB), tak by som sa do tej Žiliny dohrabal aj ja. Excelka tam má byť 8:28.
Ja tiež normálne vstávam o desiatej ale minulú sobotu som išiel Kriváňom do TN na K10, z času na čas sa to dá. A takými momotinami ako IC Super Plus (tridsať lístkov na vlak, dva týždne vopred, na meno) nemienim Zločineckú Spoločnosť s jej antizákazníckou paranoiou podporovať.
IC Super Plus je do Ziliny len 159 Sk a este aj IC Plus za 244 Sk je stale lacnejsie, nez plny jednosmerny rychlikovy listok. A 5.45? Kristova noha, to zvacsa len niekde v hlbke snov rozmyslam, ci sa mam prevalit na druhu stranu alebo pokracovat v spani na tej, na ktorej prave som... ?
No s tým autom to nie je zlý nápad, ale ja sa akosi do Žiliny radšej vozím vlakom ako autom. Je to rýchlejšie a pohodlnejšie. A keď idem raz za rok, tak tá cena nie je zlá. Ešte keď teraz Kriváň zlacnel, tak už je po probléme.
Však choď Kriváňom z Bratislavy 5:45, v Žiline je 7:49. Naspäť 20:33 - 22:37. Ako pozerám, tak už nie je IC, ale Ex, takže platíš ako za rýchlik. To znamená 486 Sk za spiatočný lístok a nepotrebuješ špekulovať nad zľavami.
Ste trochu mladsi, tak vam musim vysvetlit, ako to vtedy fungovalo.
Pridelovanie autobusov za socializmu sa dialo prostrednictvom BILANCII. Mohli ste mat penazi na autobusy kolko ste chceli, ak ste na dany rok Slovenskou planovacou komisiou nemali na ne bilancie, fabrika alebo podnik zahranicneho obchodu autobusy nepredal. /Vyrobil ich tolko, kolko bolo bilancii, resp. iba tolko bilancii sa rozdelilo, kolko fabrika dokazala vyrobit./
Bilancie sa rozdelovali pre PODNIKY, nie zavody CSAD. Zilina bola ZAVOD 912, podnik bol v B.Bystrici. Bilancie zvlast dovazanych Ikarusov za rozdelovali zvlastnym sposobom. /Pocet dovezenych Ikarusov a ich cena sa odvijala od poctu Skodoviek vyvezenych do Madarska a poctu sedadiel. Teda ak mala Skodovka 5 miest a klbovy Ikarus 150, za 30 Skodoviek bol 1 Ikarus./ Madari ich dodavali v dvoj i 4 dverovych prevedeniach, lebo 2-dverove boli hlavne na primestsku dopravu. Ostalo ich dost aj na mestsku. Podnik v BB ich rozdelil tak, ze kedze oni su krajskym mestom, ktore musi reprezentovat, nechali si vsetky 4-dverove a zvysok rozdelili po zavodoch. Preto sa z bilancii do Ziliny dostavalo vozov malo a aj z toho malo bola vazsina 2-dverovych.
No a kedze bolo treba v nasom meste vozov podstatne viac, muselo si nase CSAD pomahat, ako vedelo. No a kedze na nove vozy bilanciu nemalo, muselo kupovat iba starsie odkial sa dalo. Preto tu behali stare vozy z Prahy, Budapesti, Bratislavy atd.
No podla mojich skusenosti mozes revizorov najviac stretnut na L8 (vozia sa od konecnej po konecnu).Na ostatnych linkach tak nanajvys na mestskom okruhu.
No to som doslova šokovaný ! V prekrásnej Žiline premávali vyradené " PEŠTIANSKÉ" tmavomodré Ikarusy ?V Nitre ich bolo zopár,to chápem,( jedna tretina obývateľov hulóni),ale Žilina ? ?
No mňa výjde celá cesta 486 Sk + nejaké drobné na dopravu po Žiline, to tiež nie je veľa.
No tie 15Trky majú taký iný zvuk pri rozbiehaní. A trochu sa mi zdá, že taký podobný zvuk majú aj tie bratislavské 15Tr, čo majú nápravu HN2, tie s Rábou majú totiž taký vŕzgavý hlučný zvuk.
Jasné, Žilina . mesto revízorov. Ešte sa mi nepodarilo navštíviť ZA bez toho, aby ma nekotrolovali. Minimálne raz. Ale nie je zvláštnosťou, že v priebehu jedného dňa aj dvakrát, trikrát
Žilinskou špecialitou bol, pokiaľ som správne informovaný, aj nákup ojazdených Ikarusov 280 s automatickou prevodovkou z Budapešti. Po najslovenskejšom slovenskom meste údajne jazdili aj s maďarskými nápismi v interiéri.
Tiché 15 Tr-ky mohli byť okrem iného dôsledkom aj vyššieho napätia - Žilina chodí na 750 V (BA a PO iba 600 V). Už v mladšom veku, kedy som ešte o tomto nevedel, som postrehol, že žilinské, bystrické a košické trolejbusy "hučia" inak ako bratislavské a prešovské. Ale samozrejme svoju úlohu zohráva aj vek.
Re #149 Andy: Na toto je asi najpovolanejší odpovedať Juraj, ale pokiaľ sa nemýlim, orientačne by to malo byť okolo 14.7. +- nejaké dni. Ak sa táto debata vyvinie skutočne na akciu väčšieho rozsahu, nebudem okolkovať a do Žiliny prídem aj ja. Tých 316 Sk na cestu (50% zľava Junior Rail Plus) ešte mám
Kedy vlastne má byť ten ďeň D? Lebo tohtoročná návšteva Žiliny by ani mne zle neurobila. A keď už je aj niečo zaujímavé, tak prečo nevyužiť možnosť ísť tam práve vtedy.
Ja si linku 28 pamätám z detstva, keď som chodieval do Žiliny za starou mamou na Vlčince. Chodili sme tým do akéhosi lesoparku, ktorý bol tuším za konečnou. Okrem toho si hrozne pamätám Ikarusy 280 na linke 1 a pamätám sa, že mávali také malé reklamy myslím na Toshibu. Potom sa začali objavovať po meste stĺpy a výložníky a po Ikarusoch sa (vďaka bohu) zaľahla zem. Potom som obdivoval tiché 15Tr, ktoré nehučali ako tie bratislavské. (Asi kvôli inej náprave) A ako zvláštnosť oproti rodnej Bratislave som vnímal časté revízie cestovných lístkov, ktoré zotrvali doteraz.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023