Reply on: galiyosha #160:
No s tým autom to nie je zlý nápad, ale ja sa akosi do Žiliny radšej vozím vlakom ako autom. Je to rýchlejšie a pohodlnejšie. A keď idem raz za rok, tak tá cena nie je zlá. Ešte keď teraz Kriváň zlacnel, tak už je po probléme.
Juraj
Pridelovanie autobusov za socializmu sa dialo prostrednictvom BILANCII. Mohli ste mat penazi na autobusy kolko ste chceli, ak ste na dany rok Slovenskou planovacou komisiou nemali na ne bilancie, fabrika alebo podnik zahranicneho obchodu autobusy nepredal. /Vyrobil ich tolko, kolko bolo bilancii, resp. iba tolko bilancii sa rozdelilo, kolko fabrika dokazala vyrobit./
Bilancie sa rozdelovali pre PODNIKY, nie zavody CSAD. Zilina bola ZAVOD 912, podnik bol v B.Bystrici. Bilancie zvlast dovazanych Ikarusov za rozdelovali zvlastnym sposobom. /Pocet dovezenych Ikarusov a ich cena sa odvijala od poctu Skodoviek vyvezenych do Madarska a poctu sedadiel. Teda ak mala Skodovka 5 miest a klbovy Ikarus 150, za 30 Skodoviek bol 1 Ikarus./ Madari ich dodavali v dvoj i 4 dverovych prevedeniach, lebo 2-dverove boli hlavne na primestsku dopravu. Ostalo ich dost aj na mestsku. Podnik v BB ich rozdelil tak, ze kedze oni su krajskym mestom, ktore musi reprezentovat, nechali si vsetky 4-dverove a zvysok rozdelili po zavodoch. Preto sa z bilancii do Ziliny dostavalo vozov malo a aj z toho malo bola vazsina 2-dverovych.
No a kedze bolo treba v nasom meste vozov podstatne viac, muselo si nase CSAD pomahat, ako vedelo. No a kedze na nove vozy bilanciu nemalo, muselo kupovat iba starsie odkial sa dalo. Preto tu behali stare vozy z Prahy, Budapesti, Bratislavy atd.