Ad. železnica: To, že L17 nie je prípojom k vlaku je prinajmenšom čudné (aj keď som ju už raz stihol). Avšak peší prechod z Fatranskej k ŽU by sa ešte dal zvládnuť. Ale čo nočná doprava.
Príchod vlaku 23:56 (zvykne meškať kvôli prípoju z Maďarska), odchod L50 23:00. Najmä v nedeľu týmto spojom cestuje dosť študentov (keď som sa ja viezol bývalo to tak 20-25 ľudí*25Sk=500-625Sk. Lenže raz sa mi stalo, že sme prišli s 5 minútovým meškaním a ten bus zrejme odišiel naprázno. Aká je strata DP v tomto prípade vidíte sami.
O vlaku s príchodom 1:44 a odchodom L50 a 1:40 sa radšej ani nezmienim.
Príchod vlaku 23:56 (zvykne meškať kvôli prípoju z Maďarska), odchod L50 23:00. Najmä v nedeľu týmto spojom cestuje dosť študentov (keď som sa ja viezol bývalo to tak 20-25 ľudí*25Sk=500-625Sk. Lenže raz sa mi stalo, že sme prišli s 5 minútovým meškaním a ten bus zrejme odišiel naprázno. Aká je strata DP v tomto prípade vidíte sami.
O vlaku s príchodom 1:44 a odchodom L50 a 1:40 sa radšej ani nezmienim.
Vladimír
Re #1227 marek: ?
Re #1228 marek: Zaujímavá myšlienka. Ja som tiež už dávnejšie rozmýšľal, či musia byť všetky spoje nutne vedené v trase ...Obchodná - Matice Slovenskej - Fatranská... Pohrával som sa myšlienkou, že súčasné L6, 7, 17, možno mierne posilnené, by vynechávali zastávku Matice Slovenskej a z Obchodnej by premávali priamo na Fatranskú. Naopak, L4, ktorá by mala rovnaký rozsah dopravy ako 6+7+17 by bola skrátená len po zastávku Matice Slovenskej, t.j. na Fatranskú by nezachádzala. Vyriešilo by sa tým zrýchlenie dopravy z Fatranskej a dnes už vlastne aj od ŽU do centra. Tento systém by fungoval v čase špičiek a sedla v pracovných dňoch, kedy by aj po rozdelení prúdov ostávala doprava na oboch vetvách dostatočne silná. V okrajovom režime (skoro ráno a neskoro večer + cez víkendy) by si vetvy vzájomne vypomáhali, t.j. L6, 7, 17 by zachádzali na Maticu a L4 by zachádzala na Fatranskú.
Čiže cez víkendy by sa nezmenilo nič, ale v pracovných dňoch, kedy sa ľudia viac ponáhľajú a prúdy cestujúcich sú aj väčšie, dosiahlo by sa zrýchlenie dopravy. Inak, úplne nezávisle na takýto návrh prišiel aj ďalší prešovský kolega zaujímajúci sa o MHD, hneď potom čo navštívil Žilinu.