Reply on: Vladimír #11849:
Cez moje čiernobiele videnie je to veľmi, preveľmi chybný krok, ktorý opätovne znechutí cestujúcu verejnosť a priblíži MHD doprave SAD. Posledné roky katastrofálne klesal počet prepravených cestujúcich, kde na niektoré oprávnené príčiny sme poukazovali. Bohužiaľ tento krok, ktorý vyšiel z jednej kancelárie DPMŽ je nesystémový a odborne nekvalifikovaný. Nie je mysliteľné, aby nebola zachovaná ponuka pre cestujúcu verejnosť na nosných linkách aj počas víkendov. Stačí sa pozrieť na slovenské DP, prípadne na Morave alebo v Čechách a opýtať sa ich prečo nespravia aj oni 40 minútový interval. Prečo má byť Žilina vždy výnimkou a opakom iných DP? Nech sa pán riaditeľ nehnevá, ale toto riešenie je neodborné a výpočet údajnej úspory spoza zeleného stola sa vráti DP naspäť ako bumerang. Bude to jeden z prvých krokov, ktorý sa po jeho odchode bude musieť napraviť a navyše bude spojený s jeho menom.
Papyr
Bratislava nezacala s obnovou trolejbusoveho parku. Urobili si sotohrackarsku ostrovnu siet, na ktorej nie je ani len uzavrety okruh, takze si tie 25Tr s dieselom kupit museli. Inde az na vynimocne pripady nejazdia. A linka z Dlhych dielov na elektricku bola doteraz autobusova, takze tie 25 Tr su v podstate obnovou autobusoveho parku. Na doterajsie trolejbusove linky nic nove nasadene nebolo.
V Presove sa sice 24 a 25 Tr kupili, ale uvedom si, ze pred ich prichodom sa tam za 14 rokov (1992-2005) kupilo 9 trolejbusov, z toho posledne 4 roky ziaden! Zilina za rovnake obdobie kupila 43 trolejbusov! Pritom vypravu mame porovnatelnu - ZA 30, PO 26 (+2 v noci) trolejbusov.
A otazka neznie, ci si zilinski cestujuci nezasluzia nove vozidla, ale ci na to mesto, potazmo DPMZ ma peniaze. Pocul som rozne famy o tom, ze Zilina ma po urcitom 16-rocnom obdobi urcite dlhy. A samozrejme, druha otazka je, ci je to skutocne nutne, ked je v Ziline najnizsi priemerny vek trolejbusov na Slovensku. Nestaci opravit a ocistit tie sucasne?