Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #11132:
vieme aká je jeho nákupná cena?
Reply on: S499.1023 #11119:
Papierovo patri DPMZ. Pri svojom odkopnuti som pisomne noveho riaditela poprosil, aby zobral ohlad na vzacnost a historicku hodnotu vozidla a radsej ho za povodnu nakupnu cenu odpredal niekomu z klubu historickych vozidiel a aby ho nezosrotoval. Skoda dalej pisat...
Reply on: Juraj #11129:

6/ z tohto plynie zaver: Vreco penazi na rozdelenie zliav je len jedno. Kazdy druh zlavy sa da pomerne presne vycislit. O co viac dame jedny zlavy vacsie jednym, ostanu mensie pre inych.

No a predsa este musime mat medzi tymito cenami aspon jeden pevny bod - v nasom pripade je to cena zakladneho cestovneho, voci ktoremu sa daju jednotlive zlavy a ich kombinacie porovnavat.

Teda ak by sme dali studentom zlavu viac ako 50%, inej skupine /napr.dochodcom/ sa o to zlava znizi apod. Samozrejme este existuje jedno riesenie - zvacsit vrece dotacii = zliav. V Ziline sa vsak po volbach vzal za svoje prislub mnozstvo dotacii z roka na rok znizovat.
Reply on: Juraj #11129:
veľmi pekný náhľado do zákulisia tarifo-tvorby ?
Reply on: Kvacalova23 #11113:

4/ Takze nejde o pohlad, ake ma kto cestovne, ale aku ma kto zlavu. Nejde len o pohlad na to, kolko kto zaraba a ake ma male cestovne ale o to, kolko je kto ochotny /schopny/ aku zlavu poskytovat, kolko na to ma.

Preprava nestujuceho ZTP nikdy nebola zadarmo, stala presne rovnako ako preprava hociktoreho ineho cestujuceho. Akurat stat daval dotaciu 100% a tento ZTP nic neplatil. Situacia sa zmenila v tom, ze stat sa v r.2004 dotacii zbavil tym, ze ich sotil na jednotlive samospravy. No a tieto si financne stoja ako aj tie rodiny rozne. Niektore maju iba na to, aby ponechali zlavu 50%, niektore az 90% /rozdiel voci 100 je uz fakt zanedbatelny/, vynimocne 100%.

Este aj tu mozu byt rozdielne pristupy. Niektore samospravy maju neobmedzeny pocet jazd za 3 Sk, ine rovnaky balik penazi rozdelia na limit 360 jazd za 1Sk a pri prekroceni limitu za vyssie cestovne.

5/ Pokial sa z celkovej dotacie odrata cast A /aby sa dosiahlo rozumne zakladne cestovne/, a cast B /aby spoje jazdili aj po 20.h. vecer alebo slabe linky viac ako 3x do dna/ - ostava nam na rozdelenie uz iba cast C.

Ak tuto cast C rozdelime vacsou castou napr. len na studentov, mensie zlavy /a teda vyssie cestovne/ budu mat dochodcovia, ZTP a dalsi. A podobne naopak. JE MIMORIADNE TAZKE najst nielen medzi A, B a C, ale aj v samotnom rozdeleni zliav C optimalne riesenie vyhovujuce vsetkym skupinam.
Reply on: Kvacalova23 #11115:
Si tu relativne novy, tak sa ti pokusim ukazat aj druhy pohlad na vec, resp. pohlad z druhej strany:

1/ Zober si mladu rodinku s dvoma detmi, kde rodicia zarabaju spolu cisteho 20 tis.Sk. Napriklad za byt daju 8 tis., dalsie peniaze za telefon, stravu, rozne poplatky a ZOSTANE=ZVYSI im nakoniec po odratani vsetkych penazi len 800 Sk, aby dali vreckove detom sotva po 100 Sk na tyzden. Bohuzial, tolko iba na rozdelenie je a su zbytocne vsetky uvahy, ci je to pre deviataka na tyzden dost alebo malo, ze nezaraba, ze aj on by si chcel nieco kupi atd.

2/ Podobne sa da pozriet aj na MHD. Naklady na jednu jazdu su v ekonomickej cene cca 17 Sk a dotaciu je mozne rozdelit iba na 3 mozne sposoby
A/ Prvy sposob dotacie /zlavy/ je univerzalny, pre vsetkych, aby sa nemusela platit ekonomicka cena, ale aby zakladne cestovne mohlo byt namiesto 17 Sk len 12 Sk.
B/ Druhy sposob dotacie je uz uzsie specializovany /ale opat platny pre vsetkych/, ktory je urceny na tzv. pokrytie uzemia. Tymto sa dotuju spoje, kde cestuje minimalny pocet cestujucich, kde aj dotovane zakladne cestovne nestaci. Je to bud neskoro vecer alebo linky typu L29.
C/ Tretia dotacia /zlava/ je uzko specializovana na jednotlive segmenty cestujucich ako ZTP, dochodcovia, studenti apod.

3/ Co to ma spolocne s tou rodinou? No predsa to, kolko penazi po odratani dotacie OSTANE=ZVYSI na cestujuceho v cestovnom.
Zdravim vsetkych!

Poslednou dobou sa zdrzujem castejsie v centre mesta a aj castejsie cestujem MHD ako po minule tyzdne no vela vecami som velmi sklamaný a prestava ma to uz pomali bavit. V nedelu si idem kupovat auto co je uz dlhodoba uvaha no po tochto tyzdnovych skusenostiach sa nan velmi tesim.

V sobotu rano. Cakam na L13 smer Vlcince Matice slovenskej. Spoj s odchodom 7:36. Neprisiel. O 20 minut prisiel nahradny spoj ktory mi uz bol na dve veci lebo som to do prace nestihal. Samozrejme s oneskorenim sankcie v praci.
Dnes. Utekam do mesta a potreboval som si ist pre auto do servisu. Ponahlam sa ako sialeny no trolejbusu nikde. Po 12 minutach sa vyrutila L3. Uz by som to mozno aj stihol keby vodic nezacal kecat s vodicom L16 pri krizovatke pod Domom odborov a veselo to natiahli na 3 minuty. Potom o 50 metrov dalej sme stali zas. Pokazena vyhybka smer mesto , predmestka. Servis som stihol ale prijimaci technik ma skoro do zadnice nakopal. Bol tam po pracovnej dobe lebo mne sa cesta zo SO do CE natiahla na 35 minut a to neratam cestu na zastavku.
Nehovorim o tom ze vodic nedavno namiesto toho aby isiel po trase L13 odbocil na trasu L3 a ja som si to od Tajovskeho na Mostnu odkracal.Za to mu velmi pekne dakujem. Su to zle skusenosti a myslim ze v takom vyznamnom a velkom meste na Slovensku by to malo vyzerat lepsie.
Necudujte sa poklesu cestujucich. Nehnevajte sa tu na mna nikto ale pesi pridem do centra rychlejsie. Coraz castejsie vidno chyby v MHD.
Reply on: Vladimír #11125:
Ak chceš, tak ti môžem popísať zmeny v katalógu vozidiel na ICQ, aby sme zbytočne nezaťažovali DF. Moje ICQ je 383-781-224.
Reply on: Michal2 #11120:
Teraz som to tu dlhšie nesledoval. Keby si mi Ty alebo niekto iný zosumarizoval, čo nové vo vozovom parku sa udialo a nemáme to na webe, budem povďačný. Nech to tam môžem dať.
Reply on: URBINO #11123:
To také pekné historické vozidlo chcú jednoducho zošrotovať?! ? Snáď nie. Lepšie by ho bolo niekam predať, ak sa ho už chcú zbaviť.
Reply on: Kvacalova23 #11115:
ja len k tomu, keď sa tu tak stále krútite okolo tarify - nejaké úpravy síce môže navrhovať DPMŽ, ale cenové podmienky schvaľuje mesto.
Reply on: URBINO #11118:
A ako to vlastne vyzerá s generálkami trolejbusov? Po GO by mali byť 14 Tr #216 a #220. Mali by mať M-kové čelo a GO robil DPMŽ. Ďaľej je po GO voz #210 a na GO išli vozy #205 a #221. Kto robil/robí GO na týchto vozoch? Predpokladám, že 221 robí DPMŽ a 205 a 210 dali do Rošera.
Reply on: Michal2 #11117:
Však Juraj na poslednom veľkostretku vo Wooden COw spomínal čosi, že ho nový súdruh riaditeľ nechce.
Neviete, č vozidlo papierovo patrí DP alebo komu?
Reply on: Michal2 #11117:
veru neodfotil,podla vzhladu ako vypada,neurobilo sa na nom nic.
Tak ten zakon schvalnosti dobre poznam,ked som nemal fotak a bol som sa prejst okolo depa,nevedel som sa vynadivat na este cerstvy lak na 220tke.Ked som ho chcel odfotit,ako prvy voz z m-kovym celom,vzdy sa aj mne schoval na dielnu.
Reply on: URBINO #11116:
Len to nie! Taký prekrásny autobus by bola maximálna škoda len tak rozpáliť autogénom. Radšej ho už predať niekomu, kto ma záujem ho zachovať ako historické vozidlo. Musím sa ísť hneď zajtra naň pozrieť. URBINO odfotil si ho?
Ja už zase od piatka naháňam ex. 92/II, lenže prejavuje sa zákon schválnosti. Kým mám pri sebe foťák, bus sa mi bude schovávať. Keď si ho zabudnem tak prejde okolo mňa aj 5 krát.
do ohrady,kde koncia vyradene zilinske karosy,bolo premiestnene z dielni Jurajove RTOcko.Spoza plota pri zdr.skole ho pekne vidite.Zeby srot?.
Teraz ma na napadlo že to mohlo byť bez urážky chytrácky spôsob ako zvýšiť cestovné. Kým dôchodcovia/študenti/ZTP sú odkázaný na MHD, nemajú možnosť cestovať autom, v 95 %. Kým pri základnom cestovnom má veľa ľudí možnosť sa rozhodnúť či pôjde autom alebo MHD. Keby sa zvyšovala cena základného cestovného takým spôsobom ako pri týchto skupinách, zrejme by došlo k poklesu cestujúcich. Nemyslím si že toto je humánny spôsob, ale skôr taktický, čo sa mi ale vôbec nepáči.
Reply on: Miro #11111:
Presne tak papierové lístky by sa mali porovnávať s papierovými a predplatené s predplatenými. To je ako porovnávanie To je ako keby som porovnával celosezónne lístky pri lyžovačke s celodennými. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement