Reply on: simkoslav #10929:
neviem, prečo chceš rušiť L2, ale ak ju zrušíš, kapacitne to nezvládne L22, nakoľko doobeda L2 využívajú ľudia z mesta a Vlčiniec na presun do zóny ľahkého priemyslu a študenti do škôl v Bytčici, poobede je to naopak. Teraz je to ako tak, L22 chodí stredne až plne vyťažená (v špičke) a L2 chodí plne vyťažená....
zoZa
Dobry den.
Ludia, som tu nebodaj jediny, komu sa paci sucastne linkove vedenie? ? V kazdom pripade si myslim, ze v najblizsej buducnosti sa zmeni. Trochu sa aj tesim na zmenu, ale na druhej strane som si uz zvykol na sucastne vedenie liniek, a bude mi za nim aj tak trosku smutno ?, ale dost emocii.
Kedysy som bol dost velkym obhajcom stareho linkoveho vedenia, t.j s linkami 5/15/7/17, ale po case sa to zmenilo, ked pri vyuzivani MHD som dosiel k poznatku, ze to nefunguje dobre. Len par takych vychytavok, ktore ma s prepacenim srali ? (tyka sa to najme vikendu, lebo cez tyzden nie su so spojenim az take problemy):
- z Vlciniec islo niekolko liniek k Zel. stanici kazdu hodinu, ale vzdy len v casoch od XX:00 do XX:30 a potom pol hodinu nic, a tak kazdu hodinu, preto na niektore spoje SAD z aut. stanice bolo treba bud ist z Vlciniec podstatne skor a tam potom cakat, alebo ist peso (casto radsej som vyuzival tu druhu moznost, kedze je to len kusok ).
- spojenie Zel. stanice s Hajikom pocas vikendov. Jazdili na Hajik cez vikendy v podstate tri linky, ale tak zosynchronizovane, ze vzdy len v rozpeti 15 minut, potom 45 minut nic a tak kazdu hodinu. Takze ak niekto nestihol ani posledny treti spoj, mal proste smolu. Na Vlcince a Hliny sa da dostat peso, ale Hajik uz je na chodenie dost daleko.
- L 17 v smere Vlcince - Solinky, Hliny. Bol to dost problem, casto, hm, neviem, ci casto, alebo len ja som mal vzdy taku smolu, ze spoje cez vikend odchadzali na L 17 akosi o par minut skor. V jednom pripade som dokonca pocul, ze potom ten dany vodic cakal par minut na zastavke Jasenova, aby vyrovnal rozdiel. Casto tato linka bola vyuzivana (zvlast mimo spicky) len na trase Centrum – Vlcince, alebo Centrum Hajik (Podla toho, o ktoru cast dna ide. Napriklad v spojoch po 16tej sa viazli v klbaku tak 2-4 ludia) podobne aj L 7. Nejdem sa tu ohladom toho moc rozpisovat, pretoze tych problemov bolo viac, takisto ako v kazdom linkovom vedeni, co boli doteraz, alebo budu v buducnosti.
Na druhej strane, take „naj“ vyhody sucasneho systemu, co ma najviac zaujali su:
- Smery Sidliska (Vlcince, Hliny, Solinky) – Centrum: taketo cosi tu este nebolo predtym. Nie je problem sa dostat mimo spicky, alebo cez vikendy do centra kazdych 10 minut!, v spicke kazdych 5. Predtym pri linkach 4 a 5 bola situacia taka, ze jedna obsluhovala len jednu zastavku v centre a druha zvysne 4, co nebolo zle, ale predsa len to spojenie bolo o trosku redsie. Mimochodom teraz ked som sa potreboval dostat trebarz na Zel. Stanicu a nestihol som L 4, par krat ma zachranila prave L 14.
- Staci ak si pametam len jeden odchod troleja zo sidliska, alebo centra a z neho dokazem si vypocitat dalsie odchody. Ide v podstate o to, ze linky maju intervalovy cestovny poriadok, rovnomerne rozdeleny. Samozrejme, niektore hodinky su trosku ine, pocas nich si clovek musi pozriet cestovny poriadok, ale inak vecsina dna a vikendy su na vypocet odchodu spoja dost jednoduche.
- L 13: prekvapil ma rovnomerny interval (kazdych 20 minut) a potom tiez vecerne spoje v smere Solinky – Vlcince a Vlcince – Solinky. Predtym jazdili raz za vecer L 7/17 tusim niekedy o 21:30, potom uz len L 5/15, a to tiez nie moc casto. V kazdom pripade smer Vlcince – Solinky bol vzdy zabezpeceny celkom dobre. O 22 hod. jazdila L 4 na Solinky, po 23 hod. L 50 a chvilu pred 24 hod. tiez L 50., ale po 22 hod sa zo Soliniek na Vlcince uz nedalo dostat. Teraz jazia este dalsie dva spoje na L 13 zo Soliniek na Vlcince cca o 22:20 a 22:50, co je super, a prekvapilo ma, ze toto spojenie vyuziva paradoxne dost vela ludi (okrem ineho sluzi aj ako zberac podnapitych ludi domov). V buducnosti by som bol rad, keby jazdila L 13 az do pol noci, alebo do jednej rano, trebarz aj ako autobus, stacilo by raz za 45 minut, alebo hodinu, pripadne aj s tarifou 25 korun, ako pri nocnych spojoch, to je jedno, hlavne, ze by cosi bolo.
Su teraz trosku problemy s dopravou mensej skupiny cestujucich, napriklad spojenie Hajik – Vlcince, alebo Jozef tu spominal starsich ludi z Hlin. V prvom pripade zacala jazdit L 1, sice dost chaoticka (hadam so styrmi cestovnymi poriadkami), pre cloveka, co cestuje raz za cas MHD nie je moc pouzitelna, ale cestujuci, co cestuju pravidelne, si najdu svoj spoj, ktory im vyhovuje, pripadne mozu ist L 6, a na Vlcince dojst peso, alebo s prestupom. Zrejme cestujicich medzi Vlcincami a Hajikom nie je mnoho, preto maju menej spojov ako byva pri smere Centrum – Sidlisko. Pri tom druhom probleme so starsimi ludmi z Hlin, tak tiez ich nie je mnoho. Z vecsej casti Hlin sa da dostat peso, ved samotna nemocnica je skoro na Hlinach, dalsia cast Hlin moze ist L 3, a potom kedze tych cestujucich je menej, tak im uz ostava len L 1 a najme L 2.
Spojenie s Novym cintorinom: trolejbusy by som tam neviedol, uz teraz je s nimi problem. Zrejme ich je malo, ked su na trolejbusove linky nasadzovane autobusy, najme v spicke. V kazdom pripade myslim, ze L 1 v smere tak ako bola kedysy by nebol dobry napad a urcite nie ju tahat az na Vlcince, pretoze potom by mohli obyvatelia Soliniek protestovat, ze nemaju spojenie s Novym cintorinom a Zavodim. Navyse by to narusilo intervaly. Bol by asi nizsi pocet trolejbusov na hlavnych trasach a tym by boli v podstate redsie intervaly. Ak je nedostatok spojov do Zavodia a na Novy cintorin, bolo by potrebne pridat niekolko spojov na L 31 az po Novy cintorin, pripadne L 27.
Ak by bola potreba casti cestujicich dostat sa priamo z jednej casti mesta do druhej, co sucastne linkove vedenie neumoznuje, tak myslim, ze by nebolo zle im zaviest nejake autobusove linky, pripadne specialne spoje, ale urcite nie v presnom jednohodinovom intervale, skor vtedy ked ich potrebuju. Najlepsie zrychlene spoje, len pre danu skupinu cestujucich. V kazdom pripade je to bohuzial tak, ze by mal rozhodovat nazor vecsiny, t.j, ked na sidlisku zije napriklad 10 krat viac ludi ako v inej mestskej casti, malo by mat slovo obyvatelov sidliska 10 krat vecsiu vahu ako tej inej mestskej casti, co sa tyka hlavnych nosnych liniek, ale ak sa „nezbiera“ dostatok ludi, ktori by potrebovali specialny spoj, tak by tu nemali byt rozdiely medzi sidliskami a ostatnymi castami.
Inak, neviem ci tu niekto uz pisal (nema to sice suvis s MHD), ale aut. linka zo Ziliny do Mojsa pravdepodobne bola predlzena az do centra obce ku kostolu, po vybudovani asfaltovej cesty. Obyvatelia Mojsa maju dve nove zastavky, jedna blizko starej, pri zaciatku obce a druha pri kostoliku.
.