Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #10152:
Zrejme to len skopírovali z vlaňajšieho oznamu a na toto trocha pozabudli. ?

NAY-linka sa mi zdá byť zbytočnou. Dnes na Štúrovom námestí nastúpili do vozidla "až" 2 osoby a pochybujem, že išli práve do NAY-u.

Re #10149 Juraj: Mne sa nezdá, že je taký veľký problém s parkovaním firemných áut na sídliskách. Tých nie je veľmi veľa - možno jedno z tridsiatich je firemné (je síce fakt, že by tam také vozidlo nemalo parkovať). Dnes má už skoro každá domácnosť auto - niektorá aj dve alebo tri (má muž, žena, prípadne aj dieťa). Pri väčšine panelákov toľko miest nie je. Výstavba hromadných garáži by určite pomohla, ale netreba sa brániť ani rozširovaniu parkovacích miest tam, kde sa rozšíriť dajú. Písal si, že nechceš zväčšovať plochy na úkor zelene. Súhlasím, avšak na mnohých miestach to už zeleň ani nepripomína - parkujú tam autá, v tráve sú vyjazdené koľaje...
Nechápem, aký má význam zábrana na Smrekovej ulici. Parkovanie na trávniku neobmedzí, pretože sa tam dá dostať z druhej strany. Zablokuje akurát prejazd smetiarom alebo odhrabovačom snehu, ktorí sa budú musieť otočiť.
Reply on: Pišta #10150:
"Na polnočný ohňostroj budú vypravené mimoriadne spoje s odchodmi zo Soliniek, Vlčiniec a Hájika o 23:15 po trase linky č. 4 a 6."

A ktorá že z nich pôjde zo Soliniek? ?

A tiež by ma zaujímalo, pre koho jazdí MHD 25.12 už od 5:00? Keď napr. v BA sa začína až o 6:45. ?
Reply on: Juraj #10147:
"Nie kazdy parkuje na sidliskach celych 24 hodin denne a preto vydanie iba tolkych rezidentskych kariet kolko je parkovacich miest nevidim rozumne."

Počas noci väčšina ľudí pred svojím domom parkuje. Preto by som viac kariet na ulicu ako je počet miest nevydal. Takto by si každý motorista po kúpení tejto karty vedel nájsť miesto, nemal by však to svoje vyznačené. Cez deň by ho mohol využiť niekto iný (napr. opravár susedovho televízora...)

Re #10149 Juraj: "Druhy dovod je ten, ze Valec uvazuje o "majitelovi auta pred vlastnym domom", ale na sidliskach urcite nema vlastny dom majitel 2 aut firmy SEVT..."

Zamestanci niektorých firiem môžu používať služobné auto na súkromné účely. Avšak dosť pochybujem, že by si na firemné auto zaplatili kartu aby mohli pred domom parkovať. Títo by buď využili krátkodobé parkoviská (avšak za rok by ich to vyšlo viac ako za kartu) alebo by využívali iné bezplatné parkoviská (Billa, Metro...) alebo by sa im jednoducho cestovanie autom domov každý deň neoplatilo a chodili by MHD.

Rozširovanie parkovísk sa dá robiť nie len na úkor zelene ale napríklad postavením poschodia nad vhodné súčasné parkovisko (toto som videl v Prahe).
info - na www.dpmz.sk je už uverejnená premávka počas sviatkov a prázdnin .
Reply on: Juraj #10148:
Druhy dovod je ten, ze Valec uvazuje o "majitelovi auta pred vlastnym domom", ale na sidliskach urcite nema vlastny dom majitel 2 aut firmy SEVT s bratislavskou SPZ, ani majitel auta 1.cesko-slovenskej poistovne z kocickou SPZ, ani majitel nejakej firmy Ekoservis so sidlom v Pov.Chlmci, Doprastav so sidlom na Cestarskej ci dalsi. TU VIDIM ZASADNY PROBLEM.

Este prednedavnom platilo /resp. sa dodrziavalo, plati to myslim stale/, ze kazda firma, ktora chcela podnikat na uzemi mesta, musela na MsU doniest potvrdenie, ze ma na parkovanie svoj vlastny /alebo prenajaty/ areal, dvor, priestor, kde bude vozidla parkovat. Vynimku malo len par firiem, napr. pekarne /aby soferi mohli este za hlbokej tmy sa dostat do roboty a ludom porozvazat teply chlebik/a niektore firmy s nepretrzitou prevadzkou. Dnes je taky bordel ako este nikdy. Hocijaky tajtrlik vo firme "dovoli" svojim ludom parkovat na sidlisku, ktore nie je ani jeho ani firmy bez toho, aby sa skutocneho majitela /mesta/ aspon opytal, ci moze, ci je tam este dost miesta apod.

ZASADNE SOM PROTI, aby sa z mojich dani pre firemne auta likvidovala zelen a budovali sa pre nich parkoviska! Ak je firma natolko bohata, ze si chce parkovat mimo svojho arealu - tak ZA SVOJE a NIE NA UKOR ZELENE na sidliskach! Ak chcu, nech si kdesi za Solinkami, Vlcincami ci Hajikom najdu zarasteny nevyuzivany priestor, nech si ho pekne za svoje kupia /trebars sa mozu aj viaceri spojit/, za svoje vybuduju a nech sa lobbisticky agresivne nedomahaju toho, aby sa to stavalo za peniaze danovych poplatnikov a dokonca este na ukor tej malo zelene nas vsetkych! Dovtedy nech si pekne parkuju u seba a nestrpcuju zivot a nedevastuju uz aj tak zatazene zivotne prostredie obyvatelov sidlisk.
Prvy dovod je ten, ze na uz vybudovanych sidliskach, ako postupne rastli, sa pocitalo s parkovacimi miestami IBA pre SUKROMNE auta OBYVATELOV, a aj to podla roznych desatroci a noriem podla stupna motorizacie a tzv. obloznosti bytu. Obloznost bytu je priemerny pocet obyvatelov na 1 byt, prednedavnom to bolo 3,2 /rataju sa samozrejme byty od garzoniek az po 4-izbove/. Vychadzalo sa z toho, ze nie kazda rodina ma auto a ak sa aj raz dosiahne stav ze ano, tak maximalne 1 auto na 1 byt. Z tohoto poctu boli dimenzovane aj pocty parkovisk a zivot hlavne po r.1989 ukazal, ze je to malo. Riesenie doplnenia zvysnych parkovacich miest ja urcite nevidim v uberani zelene a betonovani dalsich parkovisk priamo pod oknami. Po prve, nikde zo zakona nema nikto na svete narok parkovat pod vlastnymi oknami, po druhe - riesenie vidim v stredne velkych hromadnych garazach na okraji sidlisk ako je to napr. na Hajiku pri konecnej MHD. Teda v ziadnom pripade zaberanie zelene!

V niektorych krajinach sveta je to dokonca zariadene tak, ze obyvatel si nemoze kupit osobny automobil, kym nepreukaze, ze bude mat kde parkovat. /Rovnako ako si nikto nekupi klavirne kridlo do 1-izboveho bytu.../
Teraz k parkovaniu na sidliskach.

Nie kazdy parkuje na sidliskach celych 24 hodin denne a preto vydanie iba tolkych rezidentskych kariet kolko je parkovacich miest nevidim rozumne. Mnohi odchadzaju pocas dna zo sidliska prec do prace a preco by zatial na "ich" miestach nemohol parkovat niekto iny, napriklad niekto, kto na toto sidlisko chodi do roboty? Preto si myslim, ze povoleni moze byt o nieco viac nez majitelov aut na sidliskach.

Valec napisal "kazdy majitel auta bude mat miesto pred vlastnym domom".
Tu je pes zakopany, toto nejde principialne z dvoch dovodov:
Reply on: Juraj #10144:
s tym parkovacim listkom spojenym s listkom na mhd je to skvela myslienka.funguje to tak niekde?
Treti problem - parkovanie na chodnikoch.

Kto aspon raz v zivote drzal v ruke stavebne vykresy ciest a chodnikov vie, ze jednotlive vrstvy na zaklady cesty /stavbari to ludovo volaju "kufor"/ su hrube od 70 do 90 cm, podla druhu zatazenia vozovky. Urcite ma kufor inu hrubku na Malej Prahe alebo na ulickach vnutri sidliska - a inu na Hurbanovej alebo Kosickej /vsade hlavne tam, kde jazdi MHD a nakladne vozidla. No a inu hrubku ma na chodnikoch - tam je len cca 20-25 cm. Uz len z tohoto a zo zdraveho rozumu by malo byt jasne, ze parkovanie na chodnikoch by malo byt absolutne zakazane, lebo auta chodniky nenormalne nicia a to stoji peniaze nas vsetkych. Preto by sme mali byt proti tomu vsetci. Ja osobne nesuhlasim s tym, aby peniaze z mojich dani isli na opravu niecoho, co sa nici a pritom by sa pri trochu poriadku nemuselo.
Jedina vynimka moze byt, ak sa pri stavbe chodnika s tymto zatazenim pocita /napriklad sa tak stalo pri rekonstrukcii ulice a chodnika na Kmetovej asi pred 6-timi rokmi/.

Fyzicke zabrany mozu byt dobre v inych mestach, ale nie v Ziline. Kedysi /myslim, ze to bolo v r.1991/ som dal osadit betonove cerveno-biele kuzele na chodnik pred skolou na Zaymusovej ulici, za niekolko mesiacov vsak boli naburane, vytrhane alebo znicene. Jednoducho zilinski bordelari si v nasom meste presadzuju svoj vlastny vyklad poriadku a pravidiel. Zabrany sa hadam presadia iba vtedy, ak to budu ocelove rury aspon 15 cm hrube a zabetonovane aspon 1 meter hlboko. /A musia sa prve 3 dni po zabetonovani strazit, aby ich do rana nestihol taky osud ako pred tyzdnom na Smrekovej na Solinkach, kde ich do rana vytrhali./ Vzdy som bol optimista, ale v tomto som uz skeptik a je mi z toho smutno.
A teraz k druhemu problemu k parkovaniu. Tu mam nazor trochu odlisny od vas ostatnych vzhladom na moje zivotne skusenosti.

Najprv k parkovaniu v centre. Parkovaci dom je dobry, je to tak vsade na svete. Systemy platenia su rozne. Niekde su progresivne ceny za parkovanie /prva polhodina malo, dalsie stale viac/, niekde su prve dve hodiny zadarmo, platia sa len dalsie atd. Cely problem vidim v tom, aby toto parkovanie bolo vyuzivane len na navstevu uradov, obchodov, kin atd., nie na celodenne parkovanie vsetkych zamestnancov vsetkych firiem v centre, maximalne za mastne parkovne vyhradenych niekolko miest pre sluzobne vozidla.
Som osobne autorom dopravno-inzinierskeho riesenia pesej zony v Ziline z r. 1988, ktore s drobnymi zmenami pretrvalo az do zavedenia tohto noveho systemu. Co mne na nom jedine cely cas vadilo bola /ne/vynutitelnost prava. Taki vodici bordelari su hadam len v Ziline. Arogancia vodicov sa najviac prejavovala pred zel.stanicou, kde nam permanentne "vekslaci" stali na zastavkach MHD - a potom pri Poste 1. Tam som skusal zaviest parkovanie na obmedzenu dobu s parkovacimi kotucmi /hodinami/, hoci stali len par korun, kazdy na to kaslal a ani policajti sa nejako nesnazili. Trochu sa to pohlo zavedenim odtahovej sluzby, no nase slovenske zakony sa zacali pod plastikom demokracie a slobody tak krutit, ze z toho vzisla nakoniec uplna anarchia. Co mi chyba v tomto systeme dnes su velke zberne parkoviska na kraji mesta, kde by parkovaci listok bol zaroven aj listkom na MHD. Ale asi som uz moc naivny.
Skusim sa do diskusie zapojit trochu aj ja.

Najprv NAY. Pred tyzdnom som zmluvu s riaditelom osobne podpisoval. On ako zakaznik si urcil trasu a pocet spojov, ktore bol ochotny zaplatit. Ako zakaznikovi sme mu vyhoveli. Ako chcel, tak sa mu vozi. Je si vedomy, ze vacsina vystupujucich ide do panelakov, ale aj tak si dopravu objednal. Urcite ide trochu aj o imidz, aj ked si myslim, ze aj do inych vozov mohol dat reklamne plagatiky o tejto sluzbe. Nic viac k tomu nemam co dodat.
Reply on: Miro #10133:
Aj v minulých rokoch sme tu o tejto linke diskutovali, hlavne o jej nevyťaženosti. Myslím si v prvom rade, že je to záležitosť spoločnosti NAY elektrodom. Možno by bolo vhodné, aby premávala malým centrálnym okruhom a len s dvoma zastávkami Štúrovo námestie a Železničná stanica. Obdobne premáva aj TEXCO linka. Zoberme však reálnu skutočnosť, že jej trasa je určená z určitých dôvodov na Hálkovu. V tomto prípade, ako som už písal v predchádzajúcom príspevku, spoločnosti NAY elektrodom by si mala včas dať na obe strany vozidla reklamu formou busboardu a toto vozidlo s reklamou by zavŕšilo svoju činnosť pred Vianocami na uvedenej trase.

Re #10136 Mza: Nehnevaj sa, ale ja tu na tomto fóre diskutovať nebudem ohľadom parkovania občanov na verejnom priestranstve (mestskom) pred vlastnými domami, o cenách a ŽPS. Ani ja nie som so všetkým spokojný a o tom si môžeme podiskutovať inde. Vo svojom príspevku som chcel poukázať na to, aby sa zrušením parkovacích poplatkov v centre neopakovala situácia, keď bola zablokovaná trolejbusová doprava nedisciplinovanými vodičmi. Teda z mojej strany len toľko na vysvetlenie.
Reply on: Mza #10140:
Však to sa vozia už teraz. Keď som sa na nej bol previezť ja, tak ani jeden cestujúci nešiel z NAY/do NAY Elektrodomu. Pekne vystúpili a išli do mesta alebo domov.
Reply on: Michal2 #10139:
asi by sa v tomto pripade vozili tou linkou aj ludia,kt. sa potrebuju dostat na vlcince a do nay by vobec nesli.ale kedze nay tu linku plati tak ci tak,tak by to mohli brat ako dobru reklamu:)
Reply on: Miro #10128:
To máš pravdu. Keby mala linka trasu napr. Hurbanova-Žel.stanica-Štef.námestie-Nemocnica-Vyskokškolákov-NAY, tak by prilákala x viac cestujúcich. Pýtal som sa známych, či vôbec o NAY linke vedia a 98% mi povedalo, že nie.
tym by sa vyriesilo centrum+zapchy,no a sidliska asi len zvysovanim poctu park.miest.
Reply on: Valec #10135:
s tym parkovanim to vobec nie je jednoduche,ludia si vzdy najdu cesticku ako (zadarmo) zaparkovat.malo by sa urobit nieco preto,aby ludia radi cestovali mhd,radi nechavali svoje auta doma a pouzivali by ich na cesty v ramci mesta co najmenej.
Reply on: Jozef #10130:
ziadne letaky ani citaty z tribun som necitoval,kedze som necital jediny volebny letak a nezucastnil sa na jedinom predvolebnom zhromazdeni.o kandidatoch som si zistoval udaje cez internet,co dosiahli,co su zac a podobne.a nebud naivny,ze by niekto investoval peniaze bez toho aby mal dobre spocitane ako sa mu investicia vrati.
Reply on: Miro #10134:
Ak umožním parkovanie na chodníku (vodorovným a zvyslím značením), už je z toho oficiálne parkovisko, teda nemusím tam osádzať žiadne zábrany. A tie zábrany by som tiež neosádzal na všetky chodníky v meste (vieš koľko by ich muselo byť?) ale len na problematické úseky (napr. Komenského od začiatku po Veľkú okružnú).
Reply on: Valec #10132:
Ono to parkovanie na chodníkoch by mi nevadilo, keby

1. bolo tiež spoplatnené a organizované, nie chaotické
2. parkujúce autá nebránili chodcom používať chodníky

Nemyslím, že by riešením bolo osadenie zábran na všetky chodníky, stačilo by, keby mestská polícia mala právomoc takéto parkovanie postihovať a bola pri tom taká aktívna, ako pri nasadzovaní papúč tým, ktorí parkujú na platenom mieste bez platenia ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement