Reply on: Valec #10152:
Zrejme to len skopírovali z vlaňajšieho oznamu a na toto trocha pozabudli. ? NAY-linka sa mi zdá byť zbytočnou. Dnes na Štúrovom námestí nastúpili do vozidla "až" 2 osoby a pochybujem, že išli práve do NAY-u.
Re #10149 Juraj: Mne sa nezdá, že je taký veľký problém s parkovaním firemných áut na sídliskách. Tých nie je veľmi veľa - možno jedno z tridsiatich je firemné (je síce fakt, že by tam také vozidlo nemalo parkovať). Dnes má už skoro každá domácnosť auto - niektorá aj dve alebo tri (má muž, žena, prípadne aj dieťa). Pri väčšine panelákov toľko miest nie je. Výstavba hromadných garáži by určite pomohla, ale netreba sa brániť ani rozširovaniu parkovacích miest tam, kde sa rozšíriť dajú. Písal si, že nechceš zväčšovať plochy na úkor zelene. Súhlasím, avšak na mnohých miestach to už zeleň ani nepripomína - parkujú tam autá, v tráve sú vyjazdené koľaje...
Nechápem, aký má význam zábrana na Smrekovej ulici. Parkovanie na trávniku neobmedzí, pretože sa tam dá dostať z druhej strany. Zablokuje akurát prejazd smetiarom alebo odhrabovačom snehu, ktorí sa budú musieť otočiť.
Juraj
Najprv k parkovaniu v centre. Parkovaci dom je dobry, je to tak vsade na svete. Systemy platenia su rozne. Niekde su progresivne ceny za parkovanie /prva polhodina malo, dalsie stale viac/, niekde su prve dve hodiny zadarmo, platia sa len dalsie atd. Cely problem vidim v tom, aby toto parkovanie bolo vyuzivane len na navstevu uradov, obchodov, kin atd., nie na celodenne parkovanie vsetkych zamestnancov vsetkych firiem v centre, maximalne za mastne parkovne vyhradenych niekolko miest pre sluzobne vozidla.
Som osobne autorom dopravno-inzinierskeho riesenia pesej zony v Ziline z r. 1988, ktore s drobnymi zmenami pretrvalo az do zavedenia tohto noveho systemu. Co mne na nom jedine cely cas vadilo bola /ne/vynutitelnost prava. Taki vodici bordelari su hadam len v Ziline. Arogancia vodicov sa najviac prejavovala pred zel.stanicou, kde nam permanentne "vekslaci" stali na zastavkach MHD - a potom pri Poste 1. Tam som skusal zaviest parkovanie na obmedzenu dobu s parkovacimi kotucmi /hodinami/, hoci stali len par korun, kazdy na to kaslal a ani policajti sa nejako nesnazili. Trochu sa to pohlo zavedenim odtahovej sluzby, no nase slovenske zakony sa zacali pod plastikom demokracie a slobody tak krutit, ze z toho vzisla nakoniec uplna anarchia. Co mi chyba v tomto systeme dnes su velke zberne parkoviska na kraji mesta, kde by parkovaci listok bol zaroven aj listkom na MHD. Ale asi som uz moc naivny.