Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Však časový tarif tam vôbec nemusí byť,ak chcú mať zastávkový tak nech ho majú ale nech je potom počet zastávok bez ohľadu na počet prestupov.Technicky nie je problém.Napr.prvé dve zastávky za dve koruny,ďalšie dve po korune a potom nech sú po 50 halierov,konkrétne čísla nie sú podstatné,podstatné je,že toto je skutočný výkonový tarif a nie to,čo zaň teraz vydávajú.
Reply on: Miro #692:
Dúfam, že si tým nemieril k tomu, že 24-hodinový lístok je zbytočný a treba ho zrušiť.

Áno, presne toto sú aj moje myšlienky. Ak už DPMŽ silou-mocou trvá na PCL na určitý počet ciest, nech sú jazdy limitované časom a prestupné. Akoby si mi myšlienky čítal...
Reply on: Valec #691:
Juraj vždy argumentoval tým, že časové predplatné lístky ako sú napr. v BA bez ohľadu na počet ciest nepatria do dnešného trhového hospodárstva, že je to akoby si mal v pekárni predplatené rožky na mesiac za istú sumu bez ohľadu na to, koľko ich odoberieš. No, viem napr. o reštauráciách, kde zaplatíš určitú konštantnú sumu bez ohľadu na to, koľko zješ. Ale to len pre zaujímavosť.

Z tohto Jurajovho pravidla sa vymyká tzv. turistický 24 hod. lístok - to len tak na okraj. Aj tak si myslím, že ten je užitočný len pre takých fanatikov, ktorí sa chcú povoziť MHD, pretože ak chceš vidieť aj nejaké turistické zaujímavosti, tak toho s MHD zase tak veľa nenajazdíš. Väčšina turistických cieľov v Žiline je v pešom dosahu.

Ale dobre, keď by Juraj trval na tom, že aj predplatné lístky musia byť na určitý počet ciest, tak prečo by nemohli byť jednotlivé pásma obmedzené nie počtom zastávok, ale časom (npr. 10 a 40 min., ako navrhuje galiyosha) a do čipovej karty by potom bolo možné nabiť si potrebný počet jázd 10 alebo 40 minútových. Označovač vo vozidle by potom na lístok alebo do karty označil čas nástupu a už by nebol žiadny problém s prestupovaním. Potom by naozaj bolo možné väčšinu liniek zrušiť a zaviesť krásny intervalový CP s nadväzujúcimi spojmi.

A len tak mimochodom, myslím si, že viac než turistický 24 hodinový CL by návštevníkom Žiliny poslúžil napr. CL na dve jazdy povedzme za 23 Sk dvojpásmový a za 19 Sk jednopásmový alebo na 4 jazdy za 45 Sk dvojpásmový a za 37 Sk jednopásmový, podobne ako je to v BA. V zahraničí som videl papierové CL trebárs aj na 10 jázd, tie boli riešené tak, že mali ústrižky, ktoré sa po vystúpení odtrhávali a na ďalší si si mohol označiť ďalšiu jazdu. Takto by si povedzme človek, ktorý je v meste týždeň, mohol kúpiť papierový CL na 10 jázd a nemusel by si k tomu kupovať drahú čipovú kartu, ktorú by potom už nevyužil.
Reply on: galiyosha #690:
No neviem, ale ja si myslím, že DP by o zmene tarifného systému nemusel mesto takýmto spôsobom presvedčovať. Osobne si myslím, že keby na zasadaní MsZ buchol Juraj do stola s tým, že bude prestupný tarif, tak bude a hotovo. A keby nie, tak presvedčí argumentami výhodnosti primátora (vzhľadom na jeho výrok o 10tich zrušených autobusoch by to ani veľmi dlho netrvalo) a tomu sa už nikto neodváži vzdorovať. ? Všetko to berte mierne ironicky.
Reply on: Miro #668:
Je rozdiel medzi tym, ked uskutocnujes vynutenu zmenu v cislovani liniek, ktora ma aky-taky zmysel (ci uz zilinska AVTD, alebo nedavne presuvanie trolejbusov v Brne kvoli linkam IDS) a ked ides cislo menit len pre nejake imaginarne vyssie ciele. Zober si popularnu hru DPB z roku 1998 "Hadaj, kam ides" (scenar Ing. K. K.). Po prve sa myslienka oblastneho cislovania liniek (ci ako si to v DPB nazvali) ani poriadne neuviedla do praxe (v niektorych pripadoch sa dokonca sama priamo poprela), po druhe odozva cestujucej verejnosti, ktorej drviva vacsina o nejakej atrape oblastneho znacenia nema ani potuchy, bola vysostne negativna.

Ad neprestupna tarifa: Tak, ako sa vacsina zhodneme, ze Ikarusy 28x patria do minuleho storocia, tak sa ja osobne domnievam, ze tam istam patri aj neprestupna tarifa. Nenarazam tak ani na neexistenciu predplatnych cestovnych listok v pravom slova zmysle (nech si Zilina prichadza o cast cestujucich vdaka chybajucemu motivacnemu faktoru -- ja by som za takych podmienok jazdil IGK -- a tym padom aj o cast trzieb, je to jej vec), nechapem vsak, preco su neprestupne jednorazove cestovne listky. Ved by predsa nemal byt ziaden problem stanovit platnost listkov na povedzme 10 (sucasny jednopasmovy) a 40 minut (sucasny dvojpasmovy). Mohli by sa tym porusit 2/3 trolejbusovych liniek, zaviest krasna intervalova doprava...

Myslim (alebo skor dufam), ze vyvoj k tomu Zilinu skor ci neskor dotlaci. Sucasna prehustena siet liniek typu odvsadial-vsade-ale-len-kazdu-neparnu-stredu-v-mesiaci (ako s oblubou vravi laminatka) je jednoducho priserna a dlhodobo neudrzatelna.

Tak ma napadlo, ci skutocnym dovodom sucasnych absurdnych cestovnych poriadkov nie je prave snaha presvedcit mesto o nevhodnosti sucasneho tarifneho systemu? 🙂
Reply on: Vladimír #687:
Už aby tu bol, na tie diskusie sa fakt teším ?
Reply on: Vladimír #685:
Dobre, nechajme už reči o číslovaní, myslím, že sa zhodneme v tom, že tých liniek je veľa a potom majú dlhé intervaly.
Ako píšem v príspevku #686, žilinská MHD speje do štádia, keď budú musieť kvantitatívne zmeny prerásť v novú kvalitu, ako sme sa to kedysi učili v škole ? - buď zmenou tarifu na prestupný a radikálnou redukciou počtu liniek - niečo podobné, ako bolo AVTD, alebo inou revolúciou... ?
Ozaj, z tých nosných liniek sa mi najviac páči L2, ktorá jazdí len v špičke v pracovných dňoch... viem, všetci vieme, ako k tomu došlo, táto linka má byť niekedy v ďaaalekej budúcnosti zatrolejovaná a potom by možno mohla jazdiť aj cez víkend... no, uvidíme. Aj tak si myslím, že dávno mala mať číslo nad 30. Aj tak po zatrolejovaní Bytčice tam bude jazdiť aspoň päť liniek z rôznych smerov... už blbnem, je veľa hodín...
Reply on: Miro #686:
Toto ale skutočne má zmysel riešiť až keď sa Juraj vráti.

Update je opravený, už aj prvá fotka sa zobrazuje správne.
Reply on: mbican #684:
Je to stále dookola o tom istom... S Vladimírom sme sa tu zhodli na tom, že zavedenie totálne neprestupného tarifu aj do predplatných CL zabilo pôvodnú myšlienku AVTD - čo najmenej liniek s čo najhustejšími intervalmi. Takto je potrebné zavádzať veľa liniek odvšadiaľ všade (Juraj ti iste povie, že tebou navrhovaná L4/14 by neobslúžila obyvateľov Hájika a ako by tí k tomu prišli, keby museli prestupovať) s riedkymi intervalmi, ktoré nevyhovujú nikomu. Asi to bude chcieť zase nejakú revolúciu ako bola tá s AVTD.
Myslím si, že neprestupný tarif pre predplatné CL je blbosť. Prestupný by to vyriešil.
Reply on: Jozef #665:
Ja si myslím, že časom bude nutné sa nad súčasným linkovým vedením zamyslieť, pretože tých trolejbusových liniek je predsa len už trochu priveľa.

3. Intervalová doprava predsa nemusí znamenať zvyšovanie výkonov. Je však nepochopiteľné, ak linka s tromi odchodmi za hodinu (L5, 15) nemá vytvorený pravidelný interval.

Re #666 Jozef: Oukej, ja som len "nahlas" uvažoval nad jednotlivými možnými dôvodmi.

Re #668 Miro: Veď princíp, že nosná linka má číslo nižšie ako iná linka je stále zachovaný. Nosné linky majú číslo 1 - 19 a sú teda nižšie ako ďalšie linky 20+. Nemôžeš byť taký puritán a vyžadovať, aby boli linky od 1 vyššie číslované presne v poradí podľa klesajúceho počtu spojov, kde linka 1 má najvyyší počet spojov a linka "n" má najnižší počet. Neslúži to ani cestujúcim. Ver, že prečíslovaním súčasných liniek by si napáchal mnohonásobne viac škody na schopnosti orientácie cestujúcich ako by bol prípadný úžitok.

Re #671 Marko: Počet študentov zatiaľ nezistíme, pretože nie je školský rok a v tom predošlom ešte žiadne priame spojenie inernátov a školy okrem pešej chôdze neexistovalo.

Ad Hájik - ja som to pochopil tak, že aj Tvoja L6 aj L16 by mali po 10 min. v špičke a 20 min. v sedle. T.j. na úseku Polícia - Stodolova by bol interval 5 min. v špičke a 10 min. v sedle.

Re #672 Dispečer: Bola to moja chyba, už som ju opravil. Už to funguje.

Re #678 Miro: A fakt, toto ešte budem musieť opraviť...

Re #680 Miro: Fotky pribudnú čoskoro, ale ešte neviem presne kedy. Nie sú ešte zaradené do updatov. Ale pripravím ich a pretlačím na nejaký neďaleký termín 😉

A ten dnešný update ma fakt mrzí, neviem, čo to bolo za nočnú hodinu, keď som ho pripravoval.

Re #682 Miro: Ale niééé! Ty si ma vôbec nepochopil! Ja som predsa nevravel, že linky nemajú byť vôbec zorganizované. Ja súhlasím, že rozdelili v roku 1988 linky na trolejbusové od 1 po 19 a autobusové od 20 vyššie. Ale jednoducho je nereálne prijať Tvoje pravidlo o tom, že čím nižšie číslo linky, tým kratší interval. Linka 1 kedysi bola fakt nosnou, ale časom vývoj smeroval tak, že došlo k jej redukcii. Ale to, že ju obmedzili nemôže byť dôvodom pre balamutenie cestujúcich zmenou označenia linky.

Re #684 mbican: Tá kritika na načasovanie spojov L17 je určite oprávnená. Ale vôbec nechápem, na základe čoho z Tvojho podľadu si prišiel na myšlienku polovičného cestovného na L7/17. Aká vyhliaková jazda? Veď L17 ide zo stanice k ŽU po najkratšej možnej trase (ak si odmyslíme zachádzku na Matice slovenskej). Nikto predsa nehovorí, že Hájičania majú chodiť na stanicu s L7.
Mna ako studenta ZU zaujima ako sa dostanem do skoly zo zel.st, ked linka c.17 bude jazdit len raz za hodinu? A zo stanice ma odchod v dopoludnajsich hodinach vzdy 33. minutu a vsetky rychliky od Vrutok, ale aj Pov. Bystrice maju do ZA prichod 35.minutu!!!!!, v druhom pripade 34. minutu v danej hodine.
Takze koho chce DPMZ vozit na linke 17 ???? Lebo studenti ZU to urcite nebudu..... Ostane nam opat len linka c. 4 a slapat na kopec ako za starych cias.
A linky c.7,17 by mali chodit za polovicnu cenu, lebo ked sa zveziete takou hyperdlhou trasou, je to lespie ako prehliadka objednanym busom po Prahe. Na transparente by mohli mat VYHLADKOVA LINKA PO ZILINE.

Mozno by bolo lepsie, keby chodila linka 4 a v opacnom smere linka c.14 Solinky-centrum-vlcince-ZU-solinky v intervale kazdych 15 minut a boli by spokojni studenti a aj ludia zo sidliska.

...a nebolo by potrebne robit take hybridne linky, ved obsluznost uzemia bola dobra aj pred ich zavedenim.....
Ozaj, Juraj písal niekedy v júni, že do 15. júla by mala byť zastávka Solinky na Rajeckej Anči. Nevie niekto niečo o tom, ako to vyzerá?
Inak si myslím, že táto zastávka nebude veľmi atraktívna. Solinčania k nej budú mať podstatne ďalej než na trolejbusy a ani cestovný poriadok tam nie je veľmi hustý. Jediné, čo ma napadá, že by táto zastávka mohla byť zaujímavá pre ľudí, ktorí dochádzajú od Rajca do zamestnania do oblasti mliekární a mali by to tak bližšie bez prestupu na MHD.
Reply on: Jozef #681:
Áno, L21 je zabehnutá od zavedenia AVTD, teda asi 16 rokov. Predtým to bola L1.

Ak by sme prijali Vladimírov názor, že na číslach liniek nezáleží, ale nemajú sa meniť, potom pri zavedení AVTD mohla L1 zostať tak ako bola a trolejbusy mohli dostať čísla napr. od 61, prípadne im prideliť akékoľvek voľné čísla. Vznikol by v tom podobný chaos ako je v bočných číslach autobusov, keď vozidlá z jednej dodávky nemajú čísla po sebe, ale pridelené také, aké boli práve voľné.
Podobný chaos je podľa mňa teraz v číslach liniek trolejbusov. S tým rozdielom, že bočné čísla vozidiel môžu byť cestujúcemu ukradnuté, ale čísla liniek nie.

Ozaj, nemali by sme vymyslieť nejaké číslo aj pre Rajeckú Anču, keď sa nám tak pekne integruje? ?
Reply on: Miro #668:

Je pravdou, že dôležité je aj číslovanie liniek. S pribudajúcimi linkami strácajú ľudia prehľad o jednotlivých spojoch. Teraz po zokruhovaní liniek najmä starší občania nerozumejú jednotlivým spojom. Sú však niektoré autobusové linky napr. 21 zabehnuté ťažké roky a nemyslím si, že všetky zmeny s číslovaním by prijali s radosťou cestujúci.
Už v minulých diskusiách som pripomienkoval, že na zastávkach MHD nie sú mapy liniek. Tento plán liniek je potrebný pre lepšiu orientáciu v MHD nielen pre domácich návštevníkov, ale hlavne pre cudzích. Pri terajšej zmene liniek DPMŽ vyvesil pri cestovných poriadkoch aj schému L5, L15, L7 a L17, ale prečo nechcú dať k cestovným poriadkom na zastávkach aj plán liniek MHD zostáva pre mňa záhadou. Tak ako sa na predajných miestach predávajú cestovné poriadky, tak tu by mal aj DPMŽ predávať pre zákazníkov mapky liniek.




s
Vladimír, tá prvá fotka v najnovšom update tam nepatrí, zrejme tam patrí iná.
Mimochodom, kedy budú fotky z akcie Agora City Bus 6.7.2004?
Reply on: Kami #678:
No ved to je skoro to iste 🙂
Reply on: COLOR #675:
... do Vrutok 🙂
Reply on: Dispecer #672:
A ani tá jedna tam nepatrí ?
Reply on: COLOR #675:
Netvrdím, že nevieš, len sa mi páčia tie fotky, čo som našiel. A aj pre ostatných. V rámci ŽRIDS na Rajeckej Anči jazdia upravené 811-ky (tie oranžové) s palubnými počítačmi a displejmi na bokoch a s prepojovacími zásuvkami na vyhlasovanie zastávok a ovládanie označovačov CL v celom vlaku.
Reply on: Miro #667:
Ja viem co su 840-ky, uz som sa s tym aj viezol z BB do... Hmmmm, asi Martina? No, nepamatam si hoci to bolo nedavno 😞 Ja som v prispevku #662 myslel tie 81X v ZRIDS, ako napisal Vladimir.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.