Nové autobusy trnavskej MHD

V Trnave budú premávať nové nízkopodlažné autobusy.

Dopravca Arriva Trnava začal s obnovou vozidlového parku trnavskej mestskej hromadnej dopravy, ku ktorej sa zaviazal v novom 10-ročnom kontrakte s mestom. Zaradených bolo sedemnásť nových nízkopodlažných autobusov SOR NB 12 City, ktoré v premávke nahradia staršie low-entry autobusy SOR BN 12. Ide o prvé autobusy tohto typu v trnavskej MHD. Prvé vozidlá boli do prevádzky na linkách MHD nasadené už od 1. júla, ďalšie boli slávnostne odovzdané 7. júla 2021.

Nové autobusy v trojdverovom vyhotovení s naftovým motorom spĺňajúcim emisnú normu Euro 6 boli dodané v štandardnom korporátnom laku Arriva blue. Vozidlá sú vybavené klimatizačnou jednotkou pre vodiča, priestor pre cestujúcich nie je klimatizovaný, keďže to mesto nepožadovalo. V interiéri sa nachádza aj bezpečnostný kamerový systém.

Ďalších 17 nových autobusov by malo pribudnúť v roku 2026.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vážne kúpia busy bez klímy? To sa ešte smie vyrábať? 👎
Reakcia na: relko #1:
Čo si mesto napísalo, to dostalo. V Zmätovičtowne bola MHD odjakživa len socka v pravom slova zmysle.
Reakcia na: relko #1:
"Vnútorný priestor vozidiel vybavený vyhovujúcim systémom vykurovania a zabezpečenia účinného vetrania interiéru posuvnými časťami bočných okien alebo ekvivalentným bočným vetraním, a to takým spôsobom, aby pri vetraní nebola ohrozená bezpečnosť cestujúcich, stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou."
Uprimnu sustrast. Takto specifikovat vozy pre MHD v 2020. 😃
Reakcia na: Petto #4:
Podla mna si v Libchavach museli pri citani objednavky pretierat oci, ci dobre vidia...
Reakcia na: TeBeCe #5:
"Nové nízkopodlažné autobusy s normou Euro 6, vybavené klimatizáciou" ... Len zabudli uviesť, že len pre vodiča. Takže ešte min. 10 rokov sa poslední zúfalí Trnavčania, ktorí nepreskočia do klimatizovaných Loganov, Swiftov a secondhandových Fabií, budú pariť v neklimatizovaných busoch. Každý bazárista dnes povie, že auto bez klimatizácie je prakticky nepredajné a oni si toto objednajú ako nové!
Už len to, že zase NB12...to je ako keby v čase Karosy B 732 si objednali ŠM 11. Čo tie nové NS12 Diesel? A tá klimatizácia...to ani netreba komentovať, Slovensko - 2021, veľa šťastia verejná doprava, idem si kúpiť auto s klímou... 🤕 🤮
Reakcia na: N/A #8:
To je veľmi hlúpe prirovnanie. Správne by bolo, že si v čase Citara objednali Conecto. A to sa bežne deje hocikde.
Reakcia na: S499.1023 #9:
Ibaže NS je priamym nástupcom NBčiek a nikdy sa neprofilovalo ako "prémiový" produkt, zatiaľ čo Conecto bolo vždy vnímané iba ako lowcostová turecká alternatíva k Citaru (resp. O 405N).
Reakcia na: N/A #10:
A NB12 je nástupca BN a keby chceli mohli kúpiť BN12 s manuálom vo výbave, to je potom čo? "absolut-low-cost" ? 🤔
Ad klima> Ved to nevadi, o par rokov nejaka spriaznena firma klimu za nejake tisicky domontuje.
Reakcia na: Tootti #11:
BN12 sa este aj predava a ponuka ?
Reakcia na: Petto #13:
Samozrejme.
Reakcia na: Tootti #11:
A napísal som snáď niečo v tomto zmysle?
Reakcia na: N/A #15:
Nie, ja len, že SOR keby chce, tak vyrobí aj maringotku.... 😁
Reakcia na: Tootti #16:
Ako keby niekedy vyrobil nieco ine...
Reakcia na: Tootti #16:
Keď si to niekto v SOR objedná... 😉
Reakcia na: irizar #17:
Už si s tým pomerne trápny. Praha má v prevádzke vyše 1000 SOR-iek, najstaršie z roku 2009 a kupodivu po vychytaní múch s nimi nie sú problémy a vyradené sú akurát tak kusy po DN.
Reakcia na: S499.1023 #19:
Presne takto si predstavujem vozidla, s ktorymi nie su problemy.
Reakcia na: irizar #20:
Ako každý iný autobus.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Co ja viem, zazil som vysmievane turecke Connecta a MANy, aj polske Volva a Scanie, a hoci vsetky mali svoje muchy, k tomuto sa ani nepriblizovali. Aj vrzgajuce a mlatiace uvolnene plasty v interieri stvorrocneho su vylucne domena Libchav a Myta/Annonay.
Reakcia na: irizar #22:
A ja som zasa nepočul o vysmievaní Conect a MAN-ov ale zato som počul o vypadávajúcich oknách Citár z prvých sérií.
Reakcia na: N/A #10:
nerobí sa aj Citaro v Turecku?
Reakcia na: dingo #24:
Nie.
Reakcia na: Tootti #26:
Volakde pisali, ze spolupracuju na vylepseni MHD s odbornikmi z DPB. Mali na mysli tych spred roku 2010?
Reakcia na: Tootti #26:
A opäť sa opakujú tie isté nezmysly, ktoré už boli tisíckrát vyvrátené. Už ani v Rumunsku nešíria také bludy.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Presne tak. Normálne žasnem, že sa niekto nehanbí podpísať pod očividnú lož. Doslova si robia z cestujúcich hlupákov.

„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová.
Reakcia na: TeBeCe #27:
To keď sa stretne dopravák s dopravákom a bavia sa o doprave, ... . ťažko povedať čo chceli vylepšiť, myslím, že to bol skôr okolo grafikonu, do toho sa hoc kto nechce púšťať (česť výnimkám)....
Reakcia na: Vladimír #29:
Halt Trnava - geopatogénna zóna.
Reakcia na: Vladimír #29:
Neviem, či by som nemal do modrogumných dogiem pridať jedenástu - klimatizácia by bola v MHD neúčinná.
Podla klimazitacnej argumentacie , by v novych autobusoch nemalo byt ani kurenie, lebo zastavky su blizo seba a otvaraju sa dvere😱
Reakcia na: Alinko 66 #33:
Ja by som tam nedal ani tie dvere. Veď zastávky sú blízko seba a dvere len zdržiavajú a zaberajú miesto. A ešte ich treba aj všetky otvárať... 😵
Reakcia na: Jur@j #34:
a z casu na cas sa tie dvere aj pokazia , keby tam neboli este by sa aj usetrilo na udrzbe 😁
Reakcia na: Jur@j #34:
A vôbec, treba tie autobusy, keď sú zastávky tak blízko seba? Veď to dôjdu aj peši.
Hipsterrichtarovi zredlo, radnica zacina cuvat.

"Téma klimatizácie v nových autobusoch spoločnosti ARRIVA na Slovensku v posledných dňoch zarezonovala na sociálnych sieťach. ❄️
V dobrej viere sme sa spoľahli na erudovanosť dopravcov a tiež na skúsenosti kolegov z niektorých iných miest, kde hovoria o veľmi nízkej účinnosti klimatizácie v podmienkach podobných našim (t. j. zastávky blízko pri sebe a teda časté otváranie všetkých dverí).
💙 Naším cieľom je však, samozrejme, spokojnosť cestujúcich, a preto v praxi otestujeme autobus s klimatizáciou a bez nej a po vyhodnotení všetkých faktorov aj finančnom vyčíslení opätovne zvážime, či klimatizáciu do MAD doplníme. Určite vás o tom budeme informovať. 🚌"
Z fejsbuku mesta Trnava.
Reakcia na: irizar #37:
Fascinuje ma, ako niekto dokáže byť v určitých oblastiach veľmi schopný, a zároveň nedokáže pochopiť, že ak sa nejakej oblasti nerozumie, potrebuje schopných poradcov a nie spoliehanie sa na plky kadejakých mudrlantov...
Reakcia na: Viko #38:
To nepochopí nikto, odbor dopravy resp. všeobecne mesto nemá tendenciu sa baviť s nikým mimo ich ľudí.

Živý príklad boli napríklad detinské urážky hlavného predstaviteľa mesta na jeho fejsbúku o neschopnosti vodičov že nevedia pristaviť 12m autobus do zastávky ktorá má 9 metrov a podobné iné chuťovky... (Olympíjska) potom niet divu že vznikajú takéto perly 😴

A ak tú pripravovanú zmenu robia tí dvaja páni (čítam že z DPB ale jeden nikdy nevie), ktorí sa zapájali v čase ich optimalizácie do týchto diskusií a postupovali spôsobom hulvát ako aj poslednou dobou hipster tak bude opäť veselo.
Reakcia na: Viko #38:
Ja ti neviem, rozdeľovať najväčšie daňové príjmy v histórii nevyžaduje až také geniálne zručnosti.

Napíšem to diplomaticky - boli aj veci, čo neposr***. V oblasti MHD také ale nebolo. Od tragických verejných obstarávaní, cez sfušované zastávky, debilné návrhy na parkovanie IAD v otoči pred ŽST, potopené buspruhy, zbombardovanie dohody s Bielym Kostolom až po neexistujúce klimatizácie. Každá jedna vec absolútny fail.
Reakcia na: zakaznik #40:
Áno, človek by čakal, že nevyžaduje, ale napriek tomu ostatné slovenské mestá nie sú schopné do rozvojových a renovačných projektov investovať ani zďaleka toľko, ako Trnava.

Že pri MHD pokračuje v jej potápaní, som hádam svojim údivom vyjadril dostatočne.

(Inak, aká je aktuálna verzia ohľadom stanice? Bude sa PAL sťahovať pred budovu žst a parkovisko na dnešnú AS? Alebo to padlo?)
Reakcia na: Viko #41:
Bročka sa vyjadril, že sa bude sťahovať, ale neviem v akom je to štádiu.