Reakcia na: MHD4 #3923:
To páni z DICu by mali postupne vracať ľahko zarobené peniaze za tie zmeny, čo sa kvôli nim museli opravovať. Ono je to vysoká inteligencia ako to tu jeden z nich prevádzal. Tak hold, niektorí majú titul, ale maximum je to, že si s tým papierom môžu utrieť zadok akurát tak... Tak zase vieme ako niektoré tituly sa získavali za minulého režimu, tak toto bol asi jeden z tých prípadov. Ale tak čo už, niet nad staré linky, v tomto meste nie je treba pravidelný interval, ale hlavné bolo zabezpečiť dopravu pre cieľové skupiny predovšetkým - ľudí do práce, žiakov a ostatní cestujúci. A tie odklony od mesta - 13,14... To už koho mala tá linka brať keď nie hlavnú tepnu Hospodársku ako to bolo v prípade 3,4.
13 totálne obíde centrum - ak nepočítame Šrobárovu
14 totálne obchádzala - tak ani sa ľuďom z Modranky nedivím, autobus čo ich vyloží na Dohnányho, majú ešte pekný kus do mesta... A zakrývať to s Poliklinkou? Veď boli vytvorené spoje 13, ktoré obsluhovali hlavne aj spomínanú Polikliniku a čo viem z vlastných prehľadov, väčšina ľudí zo 4 nastupovala a vystupovala na Hospodárskej, tie pseudotabuľky a iné ďalekohľadné definície "tvorcov" boli akurát tak veľkému guľovému, Tí len vedeli kde nastupujú, ale nie kde vystupujú... A to je chyba
?
Udiak
Nemám záujem reagovať na rôzne slaboduché osočovania.
Keďže od roku 2010 sa situácia v MAD Trnava pernamentne mesačne analyzuje cez náš program CONMED, na základe údajov z palubných počítačov vozidiel dopravcu, mohol by som reagovať na každý útok objektívnymi faktami.
Ale keďže sa jedná o citlivé data vzťahu mesto a dopravca – môžem reagovať iba náznakmi cez percentuálne znázornenie a odvodený odborný názor.
Prečo reakcia – lebo mlčanie dáva výhody subjektívnym pocitom jedinca voči objektívnemu stavu.
Ad. OPTIMALIZÁCIA
Vývoj MAD Trnava 2010-2015 (zmena systému 08.2012) - nástupy na všetkých linkách
I.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 97% / 2012 - 94%
I.polroky – po zmene: 2013 - 84% / 2014 - 87% / 2015 - 90%
II.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 96%
II.polroky – po zmene: 2012 - 81% 2013 - 88% / 2014 - 90% / 2015 - 91%
Všeobecne je známy fakt – v mestách SR s MHD je ročný pokles cestujúcich 2-6%
(napr. jedno krajské mesto 70km od TT má pokles 2011-2015 -32% - t.j 8% ročne)
MAD Trnava mala najväčší medziročný pokles v II.polroku 2012 – 15%,
Od zmeny roku 2014 počet cestujúcich – ako v jedinom meste v SR rastie – medziročne o 2%
Pokles v II.polroku 2012 spôsobilo v značnej časti zdraženie papierových lístkov z 50 na 70 centov,
čo v mesačnej hodnote znamenalo stratu 35-40 tis.cestujúcich
Napriek tomu je toto zdraženie hodnotené ako prínos, pretože počet cestujúcich nakupujúcich lístok u vodiča významne poklesol
- v roku 2010 bol podiel karty:lístky 55:45
- v roku 2015 je podiel karty:lístky 75:25
Tento fakt znamená, že počet nákupov klesol o cca 2 tis. denne, čo by malo znamenať zrýchlenie spoja o 1-3 minúty.
Ad. MODRANKA
v roku 2010 bol v Modranke na linkách 13 a 14 nástup cca 2500 cestujúcich týždenne
v roku 2015 je v Modranke na linke 14 nástup 1800 a na linke 21 nástup 300 cestujúcich týdenne (čo je v rámci celkového poklesu záujmu viacmenej rovnaké číslo)
Nástupy na linku 14 sú celkove týždenne 6000 cestujúcich – z Modranky tam nastupuje 1800.
Ak berieme, že aj naspäť sa odvezie 1800 cestujúcich , potom iných cestujúcich na tejto linké je cca 2400 – teda 40% a tých sa nikto nepýtal na názor.
Nemá záujem reagovať na zmenu trasy linky 14, názor bol zverejnený pri optimalizácii 2012.