Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tanner #3924:
Ad. REAKCIA
Nemám záujem reagovať na rôzne slaboduché osočovania.

Keďže od roku 2010 sa situácia v MAD Trnava pernamentne mesačne analyzuje cez náš program CONMED, na základe údajov z palubných počítačov vozidiel dopravcu, mohol by som reagovať na každý útok objektívnymi faktami.
Ale keďže sa jedná o citlivé data vzťahu mesto a dopravca – môžem reagovať iba náznakmi cez percentuálne znázornenie a odvodený odborný názor.

Prečo reakcia – lebo mlčanie dáva výhody subjektívnym pocitom jedinca voči objektívnemu stavu.

Ad. OPTIMALIZÁCIA
Vývoj MAD Trnava 2010-2015 (zmena systému 08.2012) - nástupy na všetkých linkách

I.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 97% / 2012 - 94%
I.polroky – po zmene: 2013 - 84% / 2014 - 87% / 2015 - 90%
II.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 96%
II.polroky – po zmene: 2012 - 81% 2013 - 88% / 2014 - 90% / 2015 - 91%

Všeobecne je známy fakt – v mestách SR s MHD je ročný pokles cestujúcich 2-6%
(napr. jedno krajské mesto 70km od TT má pokles 2011-2015 -32% - t.j 8% ročne)

MAD Trnava mala najväčší medziročný pokles v II.polroku 2012 – 15%,
Od zmeny roku 2014 počet cestujúcich – ako v jedinom meste v SR rastie – medziročne o 2%

Pokles v II.polroku 2012 spôsobilo v značnej časti zdraženie papierových lístkov z 50 na 70 centov,
čo v mesačnej hodnote znamenalo stratu 35-40 tis.cestujúcich
Napriek tomu je toto zdraženie hodnotené ako prínos, pretože počet cestujúcich nakupujúcich lístok u vodiča významne poklesol
- v roku 2010 bol podiel karty:lístky 55:45
- v roku 2015 je podiel karty:lístky 75:25
Tento fakt znamená, že počet nákupov klesol o cca 2 tis. denne, čo by malo znamenať zrýchlenie spoja o 1-3 minúty.

Ad. MODRANKA
v roku 2010 bol v Modranke na linkách 13 a 14 nástup cca 2500 cestujúcich týždenne
v roku 2015 je v Modranke na linke 14 nástup 1800 a na linke 21 nástup 300 cestujúcich týdenne (čo je v rámci celkového poklesu záujmu viacmenej rovnaké číslo)

Nástupy na linku 14 sú celkove týždenne 6000 cestujúcich – z Modranky tam nastupuje 1800.
Ak berieme, že aj naspäť sa odvezie 1800 cestujúcich , potom iných cestujúcich na tejto linké je cca 2400 – teda 40% a tých sa nikto nepýtal na názor.

Nemá záujem reagovať na zmenu trasy linky 14, názor bol zverejnený pri optimalizácii 2012.
Reakcia na: MHD4 #3923:
To páni z DICu by mali postupne vracať ľahko zarobené peniaze za tie zmeny, čo sa kvôli nim museli opravovať. Ono je to vysoká inteligencia ako to tu jeden z nich prevádzal. Tak hold, niektorí majú titul, ale maximum je to, že si s tým papierom môžu utrieť zadok akurát tak... Tak zase vieme ako niektoré tituly sa získavali za minulého režimu, tak toto bol asi jeden z tých prípadov.
Ale tak čo už, niet nad staré linky, v tomto meste nie je treba pravidelný interval, ale hlavné bolo zabezpečiť dopravu pre cieľové skupiny predovšetkým - ľudí do práce, žiakov a ostatní cestujúci. A tie odklony od mesta - 13,14... To už koho mala tá linka brať keď nie hlavnú tepnu Hospodársku ako to bolo v prípade 3,4.

13 totálne obíde centrum - ak nepočítame Šrobárovu
14 totálne obchádzala - tak ani sa ľuďom z Modranky nedivím, autobus čo ich vyloží na Dohnányho, majú ešte pekný kus do mesta... A zakrývať to s Poliklinkou? Veď boli vytvorené spoje 13, ktoré obsluhovali hlavne aj spomínanú Polikliniku a čo viem z vlastných prehľadov, väčšina ľudí zo 4 nastupovala a vystupovala na Hospodárskej, tie pseudotabuľky a iné ďalekohľadné definície "tvorcov" boli akurát tak veľkému guľovému, Tí len vedeli kde nastupujú, ale nie kde vystupujú... A to je chyba

?
Reakcia na: chubby #3922:
Presne tak, niekdajšia 4ka Nemečanka-Modranka bol pan spoj, konečne sa aspon ciastočne vráti. A ja som aj chcel napisat najprv podnet, ale reku aj tak sa nic neudeje, ale tak udialo? Presne, aj ine by sa mohli prehodnotit, o 2ku by som sa nejako zaujimal, bezne chodi prazdna...a 13ku by som dal zase dolava cez kollarovu a nech si pozbera z Hospodarskej ludi ☺ moje laicke a neprofesionalne planovanie ?
Reakcia na: MHD4 #3918:
Konečne sa vrátime k dobrej rokmi overenej trase. Ešte keby tak prehodnotili aj ostatne linky-
Reakcia na: natalia17 #3919:
Dobry den, z dovodu technickej chyby boli na chvilu zobrazene nekompletne cestovne poriadky. Pocet spojov na linke 14 sa menit nebude. Ospravedlnujeme sa.
Reakcia na: natalia17 #3919:
A to ako si na to prišla ?
"BUS14" - To myslíte vážne, že od 18:30h. do 22:30h. nepôjde z Trnavy do Modranky žiadny autobus a cez víkend už od 17:30h. ?!?!
Reakcia na: koco #3917:
Ja zase vítam tú zmenu trasy L14, už od začiatku som si hovoril, že by to bolo super, ak by šla cez Hospodársku ?
Reakcia na: martin TT #3914:
a ako som si myslel, táto zmena nebola len vizuálna, ale išlo o dodanie nového SW spojeného s toľko rokov očakávanou akceptáciou nového čipu desfire EV 1. H*U*R*Á

http://sadtrnava.sk/index.php/aktuality.html :

Od 21.8.2015 (piatok) je možné používať preukaz študenta ISIC s novým bezpečnejším typom čipu MIFARE DESFire EV1 ako plnohodnotnú dopravnú kartu pri cestovaní v autobusoch mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trnave.

Univerzita (vysoká škola) musí pri vydávaní karty na nej aktivovať dopravnú funkcionalitu a platnosť zľavy na príslušné obdobie (vykoná zápis študenta na nasledujúci akademický rok).

Až potom je možné uskutočniť (priamo v autobuse MHD u vodiča alebo na predpredajnom mieste SAD Trnava, a.s.) nabitie kreditu pre zakupovanie lístkov MHD v autobusoch.
Nevrátil se k Vám do Trnavy SOR BN 12 (ex. TT-348DB, 5M2 8115)? DLSka ho už od srpna nevypravuje. Můžete to někdo potvrdit? Dík. ?
Reakcia na: martin TT #3914:
Chcel som to sem napisat lebo aj ja som uz mal s tymto novym typom zobrazovania skusenost ale predbehol si ma ? dokonca je tam plusko ktore treba stlacit pri kupe dalsieho listku (pri prednych dverach) a potom sa zobrazia tie spominane 2 stvorceky na cele/zlavnene ?
Dnes som si všimol , že máme nové displeje na strojčekoch . Už tam nie je celé / zľavnené ale je tam taká zelená šípka smerom dolu . Kartu SAD Trnava stačí iba priložiť a ukáže sa odpočítaná suma z karty , vľavo hore sa ukáže zelený znak " fajka " a zvuk " pípnutie " , že operácia prebehla dobre !
SAD TT zvykne informovat o vylukach. Na druhej strane, v tomto pripade mohli cestujucich ubezpecit, ze budu jazdit normalne.
Reakcia na: lukas22 #3911:
Púšťajú ako pri minulej.
Opýtam sa - odpoviem si 😃
Tento víkend (01.-02.08.15) keďže je ulica Kollárova uzatvorená, sú aj nejaké obchádzkové trasy liniek 3,4,14,16, alebo púšťajú autobusy tak ako pri minulej uzávierke?
Zajtra v sobotu 1. augusta sú tri roky od začiatku optimalizácie MHD . Na Gorkého ul., je nová zastávka pre linku č. 1 smer Strojárenská a obec Biely Kostol bude od zajtra patriť pod prvú zónu ako ostatné časti mesta Trnava . ?
Reakcia na: Tootti #3908:
Tak a je to vonku oficialne až od oktobra
Keď naši to ešte stále taja a mlčia, tak Poliaci to napísali ako hotovú vec:
http://infobus.pl/arriva-wzmacnia-sily-na-slowacji_more_75288.html
Reakcia na: linka 9 #3906:
Keď už o tom hovoríš, neviem, či niektorí vodiči si myslia, že sú oni nadradení CP alebo čo. Napr. existuje jeden vodič (číslo neviem), ktorý permanentne chodí zo zastávok skôr a totálne dlabe na CP. Príde na zastávku a proste bez chochmesu odíde aj o 3 minúty skôr. Väčšinou, keď ho vidím, prípadne keď s ním idem tak ide skôr (pokiaľ z dôvodu zapchatých ciest nemešká).
Raz ma viezol na poslednej večernej L4 smer Kopánka a na Veternú prišiel o 8-9 minút skôr (zo Zelenečskej šiel o 5 minút skôr) oproti CP. Chcel som len uviesť príklad na tvoju poslednú vetu. Aj keď to nebolo v tomto prípade do práce, ale z nej. Ale princíp je ten istý...
Reakcia na: sakel78 #3903:
Zistiť na, ktorých linkách, spojoch, zastávkach dochádza k najčastejšiemu porušovaniu CP a následne osloviť kompetentných a požiadať ich o nápravu,aby sa minimalizovali.

Je mi jasné ,že vždy budú nejaké porušenia CP, ale aby neprichádzalo k situáciám, keď cestujúci ide do práce a nestihne prestúpiť, pretože bus išiel o 2-3 min skôr ako je uvedené v CP a im potom v práci hrozia výpoveďou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.