Integrovaná doprava v Bratislavskom kraji sa rozšíri o dopravcu Regiojet.
Od 1. apríla 2018 sa k doterajším vlakovým linkám S20 S25 S50 a S60 Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK), pridá aj vlaková linka S70 z Bratislavy - Hlavnej stanice cez Nové Mesto, Vrakuňu a Podunajské Biskupice do Kvetoslavova. Vlaky na tejto trati sú prevádzkované spoločnosťou Regiojet a ďalej pokračujú do Dunajskej Stredy a Komárna.
Cestujúci na tejto trati budú môcť od uvedeného dátumu v úseku Bratislava - Kvetoslavov využívať spoločné jednorazové aj predplatné cestovné lístky Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, ktoré už v súčasnosti platia v bratislavskej MHD a na regionálnych linkách dopravcov Slovak Lines a ZSSK. Na linke S70 zostane zachovaná aj tarifa spoločnosti Regiojet, takže cestujúci sa budú môcť rozhodnúť, či využijú lístky IDS BK, alebo lístky Regiojetu platné len na tieto vlaky.
Zaradenie jednotlivých zastávok do regionálnych zón na trati do Kvetoslavova je nasledujúce:
- zóna 100: Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto,
- zóna 101: Bratislava-Vrakuňa, Bratislava-Podunajské Biskupice
- zóna 715: Rovinka, Nové Košariská
- zóna 725: Miloslavov, Kvetoslavov-zastávka, Kvetoslavov
V prípade využívania predplatných cestovných lístkov IDS BK je potrebné mať zakúpenú "električenku" pre príslušné zóny, ktorými cestujúci prechádza. Pri využívaní jednorazových cestovných lístkov IDS BK je dôležitý počet prejdených zón a časová platnosť, teda dĺžka cesty. Približné cestovné časy sú dnes nasledujúce:
- Kvetoslavov - Hlavná stanica: 35 min. (lístok na 5 zón / 90 min., zvyšné minúty je možné precestovať v MHD)
- Miloslavov - Hlavná stanica: 28 min. (lístok na 5 zón / 90 min.)
- Nové Košariská - Hlavná stanica: 24 min. (lístok na 4 zóny / 60 min.)
- Podunajské Biskupice - Hlavná stanica: 17 min. (lístok na 30 alebo 60 min.)
- Vrakuňa - Hlavná stanica: 14 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)
- Nové Mesto - Hlavná stanica: 7 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)
Ako uvádza Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor IDS BK, v špičkách majú vlaky linky S70 premávať každých 15 minút a mimo špičky rovnako ako doteraz, teda každú hodinu. Spoločnosť Regiojet očakáva, že zaradením tejto linky do integrovanej dopravy počet cestujúcich na nej výrazne vzrastie, najmä z oblasti Vrakune a Podunajských Biskupíc. Či však adekvátne tomu vzrastie aj ponúkaná prepravná kapacita vo vlakoch, aby bola zabezpečená komfortná a pohodlná preprava cestujúcich, spoločnosť zatiaľ neuvádza.
Zapojenie spoločnosti Regiojet do integrovanej dopravy schválili v tomto roku zastupiteľstvá Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislavy. Pred zaradením vlakov Regiojet do integrovanej dopravy je ešte potrebné zrealizovať úpravu predajných systémov, vykonať integračné testovania a vyškoliť zamestnancov tejto spoločnosti. V mesiaci apríl 2018 bude prebiehať testovacia prevádzka integrovanej linky S70.
lostrail
Druha vec je, cim realne disponuje RegioJet (vieme, ake "kvalitne" reko vozne maju do klasik) a ci taketo nieco pre nich nie je este zo zanru sci-fi. Navyse, ak by sa dala povedzme podmienka, zas aby nevyplakavali, ako oni chudacikovia musia z tej trate odist, lebo si ju uzurpuje stat... A ked uz stat, ten by zase mohol zacat uvazovat nad tym, ze pocty ludi, co na tej trati vyuzivaju vlaky, tlacia na vyraznu optimalizaciu, ako napr. elektrifikaciu a zdvojkolajnenie.