Vlaky z Kvetoslavova budú zapojené do integrovanej dopravy od 1. apríla 2018

Integrovaná doprava v Bratislavskom kraji sa rozšíri o dopravcu Regiojet.

Od 1. apríla 2018 sa k doterajším vlakovým linkám S20 S25 S50 a S60 Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK), pridá aj vlaková linka S70 z Bratislavy - Hlavnej stanice cez Nové Mesto, Vrakuňu a Podunajské Biskupice do Kvetoslavova. Vlaky na tejto trati sú prevádzkované spoločnosťou Regiojet a ďalej pokračujú do Dunajskej Stredy a Komárna.

Cestujúci na tejto trati budú môcť od uvedeného dátumu v úseku Bratislava - Kvetoslavov využívať spoločné jednorazové aj predplatné cestovné lístky Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, ktoré už v súčasnosti platia v bratislavskej MHD a na regionálnych linkách dopravcov Slovak Lines a ZSSK. Na linke S70 zostane zachovaná aj tarifa spoločnosti Regiojet, takže cestujúci sa budú môcť rozhodnúť, či využijú lístky IDS BK, alebo lístky Regiojetu platné len na tieto vlaky.

Zaradenie jednotlivých zastávok do regionálnych zón na trati do Kvetoslavova je nasledujúce:

  • zóna 100: Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto,
  • zóna 101: Bratislava-Vrakuňa, Bratislava-Podunajské Biskupice
  • zóna 715: Rovinka, Nové Košariská
  • zóna 725: Miloslavov, Kvetoslavov-zastávka, Kvetoslavov

V prípade využívania predplatných cestovných lístkov IDS BK je potrebné mať zakúpenú "električenku" pre príslušné zóny, ktorými cestujúci prechádza. Pri využívaní jednorazových cestovných lístkov IDS BK je dôležitý počet prejdených zón a časová platnosť, teda dĺžka cesty. Približné cestovné časy sú dnes nasledujúce:

  • Kvetoslavov - Hlavná stanica: 35 min. (lístok na 5 zón / 90 min., zvyšné minúty je možné precestovať v MHD)
  • Miloslavov - Hlavná stanica: 28 min. (lístok na 5 zón / 90 min.)
  • Nové Košariská - Hlavná stanica: 24 min. (lístok na 4 zóny / 60 min.)
  • Podunajské Biskupice - Hlavná stanica: 17 min. (lístok na 30 alebo 60 min.)
  • Vrakuňa - Hlavná stanica: 14 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)
  • Nové Mesto - Hlavná stanica: 7 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)

Ako uvádza Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor IDS BK, v špičkách majú vlaky linky S70 premávať každých 15 minút a mimo špičky rovnako ako doteraz, teda každú hodinu. Spoločnosť Regiojet očakáva, že zaradením tejto linky do integrovanej dopravy počet cestujúcich na nej výrazne vzrastie, najmä z oblasti Vrakune a Podunajských Biskupíc. Či však adekvátne tomu vzrastie aj ponúkaná prepravná kapacita vo vlakoch, aby bola zabezpečená komfortná a pohodlná preprava cestujúcich, spoločnosť zatiaľ neuvádza.

Zapojenie spoločnosti Regiojet do integrovanej dopravy schválili v tomto roku zastupiteľstvá Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislavy. Pred zaradením vlakov Regiojet do integrovanej dopravy je ešte potrebné zrealizovať úpravu predajných systémov, vykonať integračné testovania a vyškoliť zamestnancov tejto spoločnosti. V mesiaci apríl 2018 bude prebiehať testovacia prevádzka integrovanej linky S70.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vstup Regiojetu do IDSBK chválim, len vidím zopár nedostatkov:
1. Interval 15 min je nereálny, pretože trasa Nové Mesto - P. Biskupice trvá 9 min. Ak by po príchode do PB hneď vyrazil vlak opačným smerom, je na Novom Meste za 9 min, teda ďalší vlak z Nového Mesta do PB môže vyraziť za ideálnych podmienok najskôr za 18 min. Kým sa teda nedobuduje druhá koľaj (čo 100 % nebude v apríli 2018), tak lepší interval ako 20 min na tej trati nehrozí.
2. Kapacita súprav - niekto vravel, že dlhšie súpravy by sa celé nezmestili na nástupištia. Ak sa teda vlaky nedajú posilniť zahustením intervalu ani nasadením dlhších súprav, mal by RJ pouvažovať nad kúpou / prenájmom poschodových vlakov (snáď existujú aj dieslové poschodové jednotky).
3. Zastávka vo Vrakuni - vraj je len dočasná, ale aj tak má trochu nešťastnú polohu. Ako sa na ňu vlastne dá bezpečne a legálne dostať od konečnej trolejbusov?
Reakcia na: TomJ #1:
1. Ten interval je tam rano naozaj taky nahodny, ale najkratsi cad medzi dvoma vlakmi je v spicke v useku PB-N.Mesto 12 minut.
3. Po chodniku.
Reakcia na: 810zssk #2:
3. Cez túto uličku? https://goo.gl/maps/bmXDBxLthkN2
Reakcia na: TomJ #3:
Ano, aj.
Reakcia na: TomJ #1:
Ten hustý int. je iba v silnom prúde. Ráno do BA a poobede opačne. Ráno vom z mesta takt doplňujú iba posilové obratové vlaky po Kveták..
Preto sa tam toho dá zatial viac natlačiť.
Pomohla by aj koľajová spojka tesne pred rozdelením trojkoľaje. Kedysi tam behali poschodové vagóny.
Pokiaľ viem, tak pribudne aj nová vlaková linka S8 (Bratislava-Petržalka - Rusovce) od 10.12. ?
a preco az od aprila? nemalo to byt povodne od 1.1?
Reakcia na: dyspozytor #9:
Je jasne, ze takto by sa to dalo usporiadat aj tu, no cisto z definicie na tych fotkach nejde o jednotky, su to poschodove vozne s rusnom / rusnami a ovladacimi voznami, t.j. push-pull alebo klasicke supravy (aj ked ten posledny vozen nie je dobre vidno, cize to uz necham inym, nech sa presne vyburia). Ale zas keby sa chcelo, nemohlo by byt tak tazke usposobit tie Bratislavske "push-pull" aj na nezavislu trakciu, keby sa chcelo (myslim "071") a verim, ze su tu povolani, ktori sfleku daju, ze "ved tam nie je co usposobovat, staci zapojit masinu s dialkovym ovladanim".
Druha vec je, cim realne disponuje RegioJet (vieme, ake "kvalitne" reko vozne maju do klasik) a ci taketo nieco pre nich nie je este zo zanru sci-fi. Navyse, ak by sa dala povedzme podmienka, zas aby nevyplakavali, ako oni chudacikovia musia z tej trate odist, lebo si ju uzurpuje stat... A ked uz stat, ten by zase mohol zacat uvazovat nad tym, ze pocty ludi, co na tej trati vyuzivaju vlaky, tlacia na vyraznu optimalizaciu, ako napr. elektrifikaciu a zdvojkolajnenie.
Reakcia na: lostrail #10:
Je tam čo prispôsobovať. 951 a 051 dokážu komunikovať len s 263, 381 a v zostave 2x051+951. Možno raz ZSSK zavedie nejaký jednoduchší protokol, najlepšie okopírovaný od ČD, ktorému budú stačiť UIC káble a nebude limitovať počet vozňov na tri.
Reakcia na: ufo #11:
Veď to častokrát ťahá aj laminátka.
Reakcia na: david1 #12:
Tak keď to chceš len ťahať, to môžeš s hocičím a v hociakej zostave. Ide o riadenie hnacieho vozidla z 951.
Reakcia na: ufo #11:
Tak dnes už máme WTB definovaný aj v TSI, tak netreba kopírovať národný protokol od ČD.
Reakcia na: S499.1023 #14:
Máme, ale povedz mi jednu spoločnosť, ktorá ho má podľa TSI. Možno taká je, ja neviem, ale MÁV, DB, ČD, ÖBB to nie sú.
Reakcia na: ufo #15:
Tak keďže začali svoje národné protokoly používať dávno pred TSI, tak logicky nemohli mať WTB podľa TSI. Ale ZSSK zatiaľ žiadny protokol okrem tej Slávikovskej spizdeniny na pull-pulloch nemá, tak by mohla ísť rovno podľa TSI.