Integrovaná doprava v Bratislavskom kraji sa rozšíri o dopravcu Regiojet.
Od 1. apríla 2018 sa k doterajším vlakovým linkám S20 S25 S50 a S60 Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK), pridá aj vlaková linka S70 z Bratislavy - Hlavnej stanice cez Nové Mesto, Vrakuňu a Podunajské Biskupice do Kvetoslavova. Vlaky na tejto trati sú prevádzkované spoločnosťou Regiojet a ďalej pokračujú do Dunajskej Stredy a Komárna.
Cestujúci na tejto trati budú môcť od uvedeného dátumu v úseku Bratislava - Kvetoslavov využívať spoločné jednorazové aj predplatné cestovné lístky Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, ktoré už v súčasnosti platia v bratislavskej MHD a na regionálnych linkách dopravcov Slovak Lines a ZSSK. Na linke S70 zostane zachovaná aj tarifa spoločnosti Regiojet, takže cestujúci sa budú môcť rozhodnúť, či využijú lístky IDS BK, alebo lístky Regiojetu platné len na tieto vlaky.
Zaradenie jednotlivých zastávok do regionálnych zón na trati do Kvetoslavova je nasledujúce:
- zóna 100: Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto,
- zóna 101: Bratislava-Vrakuňa, Bratislava-Podunajské Biskupice
- zóna 715: Rovinka, Nové Košariská
- zóna 725: Miloslavov, Kvetoslavov-zastávka, Kvetoslavov
V prípade využívania predplatných cestovných lístkov IDS BK je potrebné mať zakúpenú "električenku" pre príslušné zóny, ktorými cestujúci prechádza. Pri využívaní jednorazových cestovných lístkov IDS BK je dôležitý počet prejdených zón a časová platnosť, teda dĺžka cesty. Približné cestovné časy sú dnes nasledujúce:
- Kvetoslavov - Hlavná stanica: 35 min. (lístok na 5 zón / 90 min., zvyšné minúty je možné precestovať v MHD)
- Miloslavov - Hlavná stanica: 28 min. (lístok na 5 zón / 90 min.)
- Nové Košariská - Hlavná stanica: 24 min. (lístok na 4 zóny / 60 min.)
- Podunajské Biskupice - Hlavná stanica: 17 min. (lístok na 30 alebo 60 min.)
- Vrakuňa - Hlavná stanica: 14 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)
- Nové Mesto - Hlavná stanica: 7 min. (lístok na 15, 30 alebo 60 min.)
Ako uvádza Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor IDS BK, v špičkách majú vlaky linky S70 premávať každých 15 minút a mimo špičky rovnako ako doteraz, teda každú hodinu. Spoločnosť Regiojet očakáva, že zaradením tejto linky do integrovanej dopravy počet cestujúcich na nej výrazne vzrastie, najmä z oblasti Vrakune a Podunajských Biskupíc. Či však adekvátne tomu vzrastie aj ponúkaná prepravná kapacita vo vlakoch, aby bola zabezpečená komfortná a pohodlná preprava cestujúcich, spoločnosť zatiaľ neuvádza.
Zapojenie spoločnosti Regiojet do integrovanej dopravy schválili v tomto roku zastupiteľstvá Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislavy. Pred zaradením vlakov Regiojet do integrovanej dopravy je ešte potrebné zrealizovať úpravu predajných systémov, vykonať integračné testovania a vyškoliť zamestnancov tejto spoločnosti. V mesiaci apríl 2018 bude prebiehať testovacia prevádzka integrovanej linky S70.
TomJ
1. Interval 15 min je nereálny, pretože trasa Nové Mesto - P. Biskupice trvá 9 min. Ak by po príchode do PB hneď vyrazil vlak opačným smerom, je na Novom Meste za 9 min, teda ďalší vlak z Nového Mesta do PB môže vyraziť za ideálnych podmienok najskôr za 18 min. Kým sa teda nedobuduje druhá koľaj (čo 100 % nebude v apríli 2018), tak lepší interval ako 20 min na tej trati nehrozí.
2. Kapacita súprav - niekto vravel, že dlhšie súpravy by sa celé nezmestili na nástupištia. Ak sa teda vlaky nedajú posilniť zahustením intervalu ani nasadením dlhších súprav, mal by RJ pouvažovať nad kúpou / prenájmom poschodových vlakov (snáď existujú aj dieslové poschodové jednotky).
3. Zastávka vo Vrakuni - vraj je len dočasná, ale aj tak má trochu nešťastnú polohu. Ako sa na ňu vlastne dá bezpečne a legálne dostať od konečnej trolejbusov?