Linka M4 spája od 28. 3. 2014 Keleti pályaudvar a Kelenföld vasútállomás.
Po dlhých rokoch plánovania (od roku 1972) a dlhých rokoch výstavby (základný kameň bol položený 27. marca 2006) sa hlavné mesto Maďarska dočkalo linky metra M4, tzv. zelenej linky. Trať spájajúca Keleti pályaudvar (Východnú železničnú stanicu) v Pešti a Kelenföld vasútállomás (železničnú stanicu Kelenföld) v Budíne bola uvedená do prevádzky s cestujúcimi 28. marca 2014 o 12:00. V tomto čase boli naraz otvorené všetky stanice, do ktorých okamžite zavítali davy nadšených obyvateľov i návštevníkov Budapešti. Pasažieri sa mohli počas prvých troch dní premávky zviezť bezplatne.
Trať prechádzajúca i pod Dunajom je dlhá 7,34 km a nachádza sa na nej 10 staníc (vrátane koncových). Na stanici Keleti pályaudvar sa linka M4 stretáva s linkou M2, na stanici Kálvin tér s linkou M3. Pri stanici Kelenföld vasútállomás sa nachádza depo. Stanice sú umiestnené v hĺbke 14,5 - 31 m a všetky majú ostrovné nástupisko s dĺžkou 80 m. Zaujmú svojím nápaditým architektonickým riešením, no nie sú zbytočne príliš okázalé. Tunely majú vnútorný priemer 5,2 m, koľaje štandardný železničný rozchod - 1 435 mm. Vlaky môžu na trati premávať rýchlosťou najviac 80 km/h a sú napájané napätím 750 V DC z tretej koľajnice. Cesta z východiskovej stanice na konečnú by im mala podľa cestovného poriadku trvať necelých 14 minút.
Pre prevádzku na linke M4 má budapeštiansky dopravný podnik BKV k dispozícii 15 štvorvozňových plne priechodných elektrických jednotiek Alstom Metropolis AM4-M4, podobných tým, ktoré už obsluhujú linku M2 (Alstom Metropolis AM5-M2). Ovládanie vlakov linky M4 je automatické, no zatiaľ pod dohľadom vodiča; prevádzku bez vodičov zavedie BKV neskôr.
Pred tým, ako sa po novej trati odviezli prví cestujúci, musela byť dôkladne odskúšaná, takisto ako nové súpravy. Nie je bez zaujímavosti, že prvé skúšobné jazdy, ktoré prebiehali od 28. novembra 2012 v úseku Kelenföld vasútállomás - Móricz Zsigmond körtér, sa uskutočnili so súpravou štyroch vozňov Ev3 z produkcie Mytiščinského strojárskeho závodu. Skúšobná prevádzka bez cestujúcich bola úspešne zavŕšená 22. marca 2014.
Celkové náklady projektu linky metra M4 dosiahli sumu 452,5 mld. HUF (1,48 mld. EUR) z čoho 180,8 mld. HUF (591 mil. EUR) pokryli eurofondy, 193,7 mld. HUF (633 mil. EUR) štátny rozpočet a 78 mld. HUF (255 mil. EUR) mestské financie.
Výstavba novej trate metra si vyžiadala rozsiahle výluky povrchovej dopravy a aj jej sprevádzkovanie dopravu na povrchu významne ovplyvnilo. Zmeny, ktoré vstúpili do platnosti 29. marca 2014, sa dotkli 4 električkových, 3 trolejbusových a až 54 autobusových liniek. Celkový rozsah povrchovej dopravy však ostal nezmenený. Na nepoznanie boli zmenené priestory nad niektorými stanicami metra, pri Keleti pályaudvar boli prestavané trolejbusové obratiská, vďaka čomu stoja od 23. marca 2014 trolejbusy troch liniek bližšie k železničnej stanici.
Dĺžka trate nie je konečná, v pláne je predĺženie zo stanice Keleti pályaudvar na Bosnyák tér a zo stanice Kelenföld vasútállomás na Madárhegy.
Mike