V električke v Trenčianskych Tepliciach vypukol požiar, nikto nebol zranený
Trenčianske Teplice 24. decembra (TASR) - V električke, ktorá premáva medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami, vypukol dnes popoludní požiar. Električka začala horieť krátko po odstavení na železničnej stanici v Trenčianskych Tepliciach. Pri požiari nikto nebol zranený. Škodu odhadujú na 300 tisíc korún.
Oheň sa rozhorel v kabíne strojvodcu, ktorý sa ho pokúsil zahasiť. K požiaru museli privolať hasičov z Trenčína, zasahovali aj dobrovoľní hasiči z Trenčianskych Teplíc. Pravdepodobnou príčinou bola porucha elektrickej sústavy.
Na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice premáva električka od roku 1909.
Copyright © TASR 2004
Trenčianske Teplice 24. decembra (TASR) - V električke, ktorá premáva medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami, vypukol dnes popoludní požiar. Električka začala horieť krátko po odstavení na železničnej stanici v Trenčianskych Tepliciach. Pri požiari nikto nebol zranený. Škodu odhadujú na 300 tisíc korún.
Oheň sa rozhorel v kabíne strojvodcu, ktorý sa ho pokúsil zahasiť. K požiaru museli privolať hasičov z Trenčína, zasahovali aj dobrovoľní hasiči z Trenčianskych Teplíc. Pravdepodobnou príčinou bola porucha elektrickej sústavy.
Na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice premáva električka od roku 1909.
Copyright © TASR 2004
COLOR
Britský úrad pre bezpečnosť prevádzky na železniciach oznámil, že začne skúšať bezpečnostné pásy pre cestujúcich vo vlakoch. Železnice sa až doteraz bránili zavádzaniu pásov, pretože by im z toho vyplynula povinnosť mať pre každého cestujúceho sedadlo. Po sérii vlakových nešťastí sa však zvyšuje tlak na dodatočné bezpečnostné opatrenia.
Doteraz Briti analyzovali používanie pásov na počítačových modeloch. Na budúci rok však začnú skúšky v skutočných vagónoch s figurínami. Podľa prvých odborných komentárov sa však súčasné vagóny ani sedadlá pre pásy nehodia.
Testy majú overiť niekoľko nových bezpečnostných prvkov. Majú to byť napríklad bezpečnostné pásy, uchytené v dvoch bodoch, ktoré sa podobajú pásom v lietadlách. Vyskúšajú aj pásy trojbodové, aké sú v automobiloch. Pre rušňovodičov budú skúšať airbagy. Bezpečnostné pásy vo vlakoch skúšalo už v roku 1999 Fínsko. Vtedy sa však pripútavalo len minimum cestujúcich.
pi, ČTK