Kombinácia šoto a nešoto zamerania je určite zaujímavá z hľadiska potenciálu vyrábať nových fanúšikov dopravy. Ale ako unikát vnímam skôr to, že permanentne prináša nové impulzy zo zahraničia, a to v prístupnej forme i v odbornejšej úrovni.
Na sezname, na rozdiel od systematického prístupu imhd a i evidencie, bohužiaľ badám nutkanie rozbiť národné zameranie zapisovaním každej somariny, čo kto videl na dovolenke v Grécku Aj keď stále to je lepšia platforma, než tri samostatné weby pre každé mesto, ako tomu u susedov bolo pred rozbehom seznamu.
Niečo podobné však robia v Brne - bmhd.cz, pričom autori tejto stránky dokázali spojiť ďalších dopravákov z iných krajov pre projekt seznam-autobusu.cz a jej mladšiu slovenskú sestru evidencia-dopravcov.eu
Realita v prímestskej doprave ďalej od hlavného mesta je ešte horšia. Rúška nasadené nesprávne má aj polovica cestujúcich, a takmer v každom autobuse s vyššími sedadlami sa nájde vzadu nejaký človek, ktorý si ho dá dole hneď ako sa usadí.
Žiaľ často k tomuto dochádza preto, lebo v horúčavách je v polovici klimatizovaných autobusov na Slovensku zle, lebo klíma nejde, lebo nemá údržbu, Pišta šetrí naftu a pod.
Avšak v susednej Budapešti aj napriek tomu, že je to veľké mesto sa vo väčšine deje dej podobný naším prímestským busom. Paradoxom je, že aj napriek nie príliš veľkej disciplinovanosti maďarského národa, majú dnes počty nakazených v pomere na milión obyvateľov nižšie ako my.
Nočná mora pre všetkých cestujúcich v mestskej doprave: zastavenie prevádzky. Ak metro nemôže pokračovať v jazde, je potrebná rýchla a spoľahlivá pomoc. Amsterdamský dopravca GVB sa pri odťahovaní spolieha na Unimog. A nový prírastok do flotily zaujme špeciálnou schopnosťou: môže byť spojený s ostatnými vozidlami Unimog. Týmto spôsobom je možné posun vlaku s hmotnosťou do 2 000 t. https://youtu.be/sp5-2zohftQ
V podstate si odcitoval môj názor na ten nápad. Dizajn zaujímavý a s historickým odkazom, ale adaptácia vozidiel MHD na social distancing mi príde ako absurdný nápad.
Ten dizajn je dosť špecifický, no osobne oceňujem inšpiráciu originálnymi Peter Witt a dokázal by som si predstaviť vozidlá v retro vzhľade aj v bežnej premávke. Inak ale samotný nápad s električkou prispôsobenou na social distancing je hlúposť a dzajnér nezohľadnil ani technické obmedzenia (100% nízkopodlažnosť bez podest je utópia).
No neviem, mne príde hlavne to nové logo, ako spred 10-tich rokov. Nič iné, iba tri obyčajné červené písmena pid, toto sa podľa mňa ani nedá považovať za logo. A kombinácia farieb mi tiež úplne nepasuje k sebe, nechápem prečo z nich chcú vypustiť modrú farbu. Električky ešte ako tak, ale ten CityElefant je čistá katastrofa.
Skrátka opäť úplne zbytočná zmena (aj keď to bude iba na nových vozoch), ktorá v realite nikomu nepomôže.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
Nočná mora pre všetkých cestujúcich v mestskej doprave: zastavenie prevádzky. Ak metro nemôže pokračovať v jazde, je potrebná rýchla a spoľahlivá pomoc. Amsterdamský dopravca GVB sa pri odťahovaní spolieha na Unimog. A nový prírastok do flotily zaujme špeciálnou schopnosťou: môže byť spojený s ostatnými vozidlami Unimog. Týmto spôsobom je možné posun vlaku s hmotnosťou do 2 000 t.
https://youtu.be/sp5-2zohftQ