Z toho v súčasnosti schválených a financovaných 14,9 km. Proti plánu protestovalo 61 miestnych Usignolov, ktorých námietky súd 27. marca 2019 ako celok zamietol a výstavbu definitívne schválil.
Stadtverkehr 5/2019, voľne citované pre Bratislavu relevantné pasáže z článku o novovybudovanej električkovej prevádzke v Palerme: Palermo, dnes 673 tisíc obyvateľov, malo električkovú sieť prvej generácie v rokoch 1887 - 1947 (rozsah 38 km, 19 liniek vrátane jednej so stúpaním 120 promile a postrkom pomocou pozemnolanovkových lokomotív). Od roku 1939 trolejbusová sieť, najprv kopírujúca, potom nahradzujúca električky, maximálny rozsah 147,5 km, 93 vozidiel. Od roku 1964 do roku 1966 prechod na čiste autobusovú prevádzku.
V roku 2001 odbornou štúdiou (pozdravujem Akelu) preukázané, že dopravné potreby mesta tejto veľkosti lepšie naplní električka, než taktiež uvažované metro. Výstavba začatá 2007 s plánovaným dokončením prvej etapy 2012, do prevádzky uvedené s meškaním v roku 2015 v rozsahu 4 liniek na dvoch zatiaľ neprepojených čiastkových sieťach v celkovej dĺžke zatiaľ 20 km. V prevádzke 4 linky, 17 päťdielnych vozidiel Flexity Outlook dĺžky 32,4 m. Prebiehajúce a plánované rozšírenie o ďalších 34,7 km.
"In 1956, hand-loading cargo onto a ship in a U.S. port cost $5.86 per ton ($55.58 in today’s money). By 2006, shipping containers reduced that price to just 16 cents per ton ($0.21 in today’s money)."
Podľa ich životopisov, mnohí z nich sú z ministerstiev dopravy jednotlivých krajín alebo v tomto odvetví dlhodobo pracovali, iní aspoň z prostredia riadenia veľkých investičných projektov. Ale sú tam aj ľudia, ktorí doteraz v doprave nepracovali nikdy, viď životopisy. (Napríklad sociologička.) Možno niekto namietne, že koordinátor nemusí vedieť nič o doprave a môže to byť pokojne hoci aj historik umenia. Prečo potom ostatné krajiny tam dali ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali doprave a nie napríklad nejakých šikovných právnikov?
Dnešný ďen v Ostrave bol zaujmavý. Prevádzka historickými vozňami k Dolu Michal, k tomu ešte fotojazda s vozňom T3 SUCS. Aneb pripravený program na víkend.
Je úplne jedno, čomu podľahla verejnosť, tá podlieha aj horším veciam, viď súčasnosť. Ja som toho názoru, že každému triezvo uvažujúcemu musí byť jasné, že tie ceny boli zavádzacie a vďaka RJ si cestujúci užili päťrokov nižších cien a kvalitných služieb.
Čiže cestujúci platil nízku cenu, keď prišiel RJ a teraz sa niektorí rozhodli namiesto RJ uprednostniť iné výhodné spoje. Takže je všetko v poriadku, či?
Myslím, že dobre vieš, že predmetom môjho hejtu nie je fakt, že jeho ceny dosahujú 87% pôvodných cien jeho konkurentov, ale že už dosiahli 200% jeho vlastných pôvodných cien. Podľa mňa taký nárast za päť rokov normálny nie je a ak tento názor nezdieľaš, neostáva mi iné, než konštatovať, že sa nezhodneme.
Podotýkam, že si nespomínam, že by RJ kedykoľvek prezentoval svoje pôvodné ceny ako uvádzacie či dočasné. Naopak, Nitra bola svedkom neuveriteľnej hystérie, kedy naivní cestujúci nachvíľu uverili, že RJ naozaj dokáže zarobiť z menej ako polovičných cien pri lepších službách a že všetci ostatní dopravcovia sú zlodeji. Dnes je už vidieť aj posun v myslení radových cestujúcich. Kým RJ zdražuje a škrtá, na scénu sa ako víťaz vracia Turan.
V SJWčkarskom raji - vo Švédsku je tzv. "gender pay gap" 12,6%.
Vyššia než napríklad v Grécku, Slovinsku, na Malte a v Chorvátsku. Čo dokumentuje nezmyselnosť tejto bullshit kampane.
Možno, že nasadením kaacitnejších vozidiel a zlepšením obsadenosti je to aj pochopiteľné.
Aby dorovnal ten chýbajúci počet spojov vozením prázdnych sedadiel.
Pretože sú buď idioti - nevšimli si, že rôzni ľudia vykonávajú rôzny typ práce, a aj zloženie zamestnaní je u mužov a ženy rozdielne.
Alebo sú marxisti a podľa nich by mala byť hodinová mzda rovnaká pre všetky zamestnania. Iba tak by boli priemerné mzdy rovnaké pre obe pohlavia.
Mali by zrušiť rozdiel v tarifnej mzde pre vodičov a vodičky v podniku a prestať šíriť hoaxy.
Ja zasa neviem, čo INÉ by mal robiť. Ja mám tisíc a jednu výhradu voči Jančurovi ale hejtovať ho so zdôvodnením, že cena lístka už dosiahla 87% úrovne spred piatich rokov, je, veľmi umiernene povedané, chucpe.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Podotýkam, že si nespomínam, že by RJ kedykoľvek prezentoval svoje pôvodné ceny ako uvádzacie či dočasné. Naopak, Nitra bola svedkom neuveriteľnej hystérie, kedy naivní cestujúci nachvíľu uverili, že RJ naozaj dokáže zarobiť z menej ako polovičných cien pri lepších službách a že všetci ostatní dopravcovia sú zlodeji. Dnes je už vidieť aj posun v myslení radových cestujúcich. Kým RJ zdražuje a škrtá, na scénu sa ako víťaz vracia Turan.