Nie je mi to jedno. Vadí mi, keď sa mi po ubytovacom vozni poflakujú obskúrne indivíduá. Preto mi vadia sedačkové vozne a vadí mi neaplikácia Globalpreisu. Železnice by nemali EuroNightmi suplovať bežné spoje. A po Európe sa vlakom vozím minimálne už dávno, odkedy máme tie low-cost aerolink a iní vynálezy, už sa zdráham platiť železniciam zločinecké ceny. Občas zo šotodôvodov nejaký ten SparNight ale už fakt len minimálne. A po tom, čo som minule musel cestovať SparNightom za plnú cenu a bolo tam radené nejaké storočné lôžko bez klimatizácie, tak sa ubytovacím spojom budem vyhýbať ešte viac.
myslím že ti môže byť jedno, či je tam Globalpreis, TCV, alebo nejaká dohoda. Podstatné je, koľko platíš. A pokiaľ nemáš rád vozne na sedačku v EN, to sa po Európe vlakom moc nepovozíš.
Priateľom príplatkov a doplatkov nie som ani ja. Ale zato som špeciálne v prípade ubytovacieho spoja priateľom Globalpreisu a vôbec nevozenia vozňov na sedačku.
Tak ako teraz, miestenka je dobrovoľná. Resp. ako sa spomínalo, že k prvej triede by si mal na lístku číslo vlaku, ale nie číslo vozňa a miesta. Tým by sa zabezpečilo, že miest do prvej triedy nebude predaných viac ako tam reálne je, ale priestor pre zadok si musíš nájsť sám.
Na železniciach platí nové nariadenie o tom, čo robiť, keď mešká vlak. Ak sa oneskoril o viac ako päť minút, cestujúci môže pred cestou vrátiť cestovný lístok. Ak sa rozhodne počas cesty, že pre meškanie jeho cesta nemá zmysel, železnice ho zdarma prepravia do východiskovej stanice. Ak by sa cestujúci rozhodol pokračovať v ceste iným dopravným prostriedkom, železnica mu vráti peniaze za neprecestovanú časť cesty. V medzinárodnej preprave má cestujúci za určitých podmienok pri meškaní vlaku nad jednu hodinu nárok na pätinu z ceny medzinárodného cestovného lístka vo forme dobropisu, ktorý môže využiť pri ďalšej ceste. Pri dlhšom meškaní sa ráta s podávaním občerstvujúceho nápoja. Ak zmeškaný vlak, ktorý má pravidelný príchod do cieľovej stanice vo večerných, prípadne v nočných hodinách a cestujúcich nemožno odviezť pravidelnými vlakmi a linkami autobusovej dopravy, dispečer zabezpečí náhradnú dopravu. Môže to byť autobus alebo v ojedinelom prípade aj taxík. ?
Prečo by si si nemohol vyžiadať miestenku na konkrétne miesto? Systém obsadzuje miesta do radu (pokiaľ nie je požiadavka zákazníka na konkrétne miesto), nie systémom "najprv v každom oddieli jedno miesto, potom druhé...
" Zrušení linky ale neznamená zrušení spoje, zmizí takříkajíc jen číslo, ale obě daná místa zůstanou propojena "
toto mám ako chápať? Že sa dané spoje zrušenej linky presunú pod inú linku? Ale potom nedôjde k žiadnemu šetreniu. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.