Košická stanica je obrovský podvod na verejnosti. Pred pár rokmi dve firmy nezávisle na sebe vypracovali projekt prestavby stanice, ktoré zahŕňali prepojenie autobusovej stanice so železničnou, zohľadňovali projekt KORID a teda aj napojenie električiek, obsahovali opravu výškovej budovy, vybudovanie hotela, viacpodlažného obchodného centra a úpravu Staničného námestia. Na toto som sa osobne pýtal primátora a viceprimátorov, ktorí povedali, že to nie je záležitosť mesta ale železníc a mesto do toho nemá čo povedať, taktiež potvrdili, že toto je úplne samostatná iniciatíva súkromných spoločností. Viceprimátor ale naznačil, že krátko po medializácii začali železnice vypovedúvávať nájomné zmluvy a že to asi niečo znamená. Znamenalo to odplašenie súkromného kapitálu, ktorý sa doslova ponúkal. O pol roka mali byť nájomné zmluvy predlžované opäť...
Len tak pre zaujímavosť, takto už mohla stanica vyzerať:
http://img89.imageshack.us/img89/2969/hlavnastanica01ey8.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/5817/hlavnastanica02bc2.jpg
Je to scan z miestneho denníka.
Len tak pre zaujímavosť, takto už mohla stanica vyzerať:
http://img89.imageshack.us/img89/2969/hlavnastanica01ey8.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/5817/hlavnastanica02bc2.jpg
Je to scan z miestneho denníka.
zakaznik
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/spajanie-zeleznicnych-spolocnosti-narazilo-na-odpor.html
"„Zneprehľadní sa hospodárenie jednotlivých železničných spoločností, čím sa viac skomplikuje, ak nie úplne zruší, možnosť vstupu nových konkurentov na trh,“ varoval v pripomienkovom konaní PMÚ.
Ministerstvo spájanie obhajovalo tým, že podobný model funguje napríklad v Rakúsku, v Nemecku alebo v Poľsku. PMÚ oponoval, že práve voči týmto krajinám začína Európska komisia konanie okrem iného pre nedostatočnú nezávislosť správcu infraštruktúry od dopravcu."