Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Krst prvej z desiatich dvojsystémových elektrických poschodových jednotiek typu 671- 971 v areály ? Škoda Vagonka, a.s. v Ostrave dňa 5. februára 2010.
http://www.railtv.sk/Appl/WebObjects/RailTV.woa/2/wa/video?id=81&pageIndex=1&wosid=kASrTIyzRkxclMhqb0fV80
Už je to tu...
Německé dráhy mají problém, bát se může i Česko
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=657344
"Evropská komise požaduje, aby zaplatily odškodnění za předražené zakázky v oblasti regionální dopravy. Navíc jim chce spolková země Berlín po několikaměsíčním chaotickém provozu odebrat část příměstských linek."
Reakcia na: jt #3538:
Napríklad preto, aby nezamrzla voda.
Reakcia na: zakaznik #3537:
Tak ma napadá - kvôli čomu sa odstavené vozne vykurujú? Fakt je ekonomickejšie temperovať, ako vykúriť studený vozeň?

Mimochodom, pán doktor ako hovorca spoločnosti by si na gramatiku mohol dať väčší pozor.
Reakcia na: zakaznik #3535:
Železnica sociálnym ústavom bola, je a bude. A to v celej Európe.
Reakcia na: ufo #3533:
To, že je železnica sociálny ústav nemôže rozdelenie, ale to, že Ficko zakázal privatizovať a dokonca aj prepúšťať.
Reakcia na: ufo #3533:
Z teoretického pohľadu pravda. Z praktického: Čím vačší a štátnejší podnik, tým menšia šanca, že sa tunel zatrhne. Na SK je od začiatku spackaná transformácia (aj keď menej, ako v CZ), tu už žiadne reformy nepomožu. Cargo malo byť dávno predané - dnes sa doň sypú "požičky" (a to je skutočný dovod snahy o znovuunitarizáciu železníc) a lukratívne výkony AJ TAK jazdí istá dcérka Recording Company of America 🙂 . Jediný, kto na tom zarába, sú fírovia. Brať jeden, aj keď krátený, plat za to, že nie je prácy a druhý za jazdenie nie je zlý kšeft ? .
Reakcia na: S499.1023 #3531:
Omyl, keď sú tri podniky, tunel ktorý sa zatrhne náhodou v jednom, v ďaľších dvoch funguje bez problémov ďalej. Keby bol jeden veľký podnik, skončil by tunel kompletne.
Výsledok zjednotenia by bol skôr nárast počtu pracovných miest - železnice=soc.ústav.
busportal.sk :: Pripojenie na internet v autobuse sa stáva štandardom
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6375
Reakcia na: zakaznik #3525:
Otvorene povedané, v Nemecku nemám najmenší problém s nedostatočnou nezávislosťo infraštruktúry aj ke%ď je to spoločný holding. Ale na Slovensku by som toi v žiadnom prípade nepodporil. To je len Ficov tunel, lebo cez väčšiu štátnu frmu sa dá viac peňazí prefiltrovať od tých správnych vrecák.
Košická stanica je obrovský podvod na verejnosti. Pred pár rokmi dve firmy nezávisle na sebe vypracovali projekt prestavby stanice, ktoré zahŕňali prepojenie autobusovej stanice so železničnou, zohľadňovali projekt KORID a teda aj napojenie električiek, obsahovali opravu výškovej budovy, vybudovanie hotela, viacpodlažného obchodného centra a úpravu Staničného námestia. Na toto som sa osobne pýtal primátora a viceprimátorov, ktorí povedali, že to nie je záležitosť mesta ale železníc a mesto do toho nemá čo povedať, taktiež potvrdili, že toto je úplne samostatná iniciatíva súkromných spoločností. Viceprimátor ale naznačil, že krátko po medializácii začali železnice vypovedúvávať nájomné zmluvy a že to asi niečo znamená. Znamenalo to odplašenie súkromného kapitálu, ktorý sa doslova ponúkal. O pol roka mali byť nájomné zmluvy predlžované opäť...

Len tak pre zaujímavosť, takto už mohla stanica vyzerať:
http://img89.imageshack.us/img89/2969/hlavnastanica01ey8.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/5817/hlavnastanica02bc2.jpg
Je to scan z miestneho denníka.
Reakcia na: TA #3528:
moze to suvisiet aj s tym, ze prestavba nastupist sa da realizovat v ramci korytorizacie (ci EU fondov vseobecne), kym stanicu musia opravovat za vlastne (statne) a tych nikdy nie je dost.
Prikladom je Poprad. Kolaje a nastupistia isli z OP ZI, kym rekonstruckia stanice je realizovana na etapy zo statneho rozpoctu.
Reakcia na: zakaznik #3527:
" Na rozdiel od minulosti by súčasťou projektu nemalo byť uskutočnenie pôvodných plánov - výstavba nových nástupísk "

--->>> takže v postate sa ani nebude rekonštruovať stanica, resp. to, čo z budovy ako stanica slúži, ale len zvyšok. Ďakujem pekne za taký projekt.
reality.etrend.sk :: Okresaná košická stanica už tento rok
http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/kosicka-stanica-uz-tento-rok.html
____________________
Re #3526 ufo: Hlavným zmyslom spájania je, aby bolo kradnutie menej viditeľné. Jeden zmanipulovaný tender na stravné lístky predsa len menej kričí, ako tri zmanipulované tendre na stravné lístky.
Reakcia na: zakaznik #3525:
Škoda, mohol byť 4. generálny riaditeľ s celým svojím aparátom. ?
Spájanie železníc narazilo na odpor
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/spajanie-zeleznicnych-spolocnosti-narazilo-na-odpor.html
"„Zneprehľadní sa hospodárenie jednotlivých železničných spoločností, čím sa viac skomplikuje, ak nie úplne zruší, možnosť vstupu nových konkurentov na trh,“ varoval v pripomienkovom konaní PMÚ.

Ministerstvo spájanie obhajovalo tým, že podobný model funguje napríklad v Rakúsku, v Nemecku alebo v Poľsku. PMÚ oponoval, že práve voči týmto krajinám začína Európska komisia konanie okrem iného pre nedostatočnú nezávislosť správcu infraštruktúry od dopravcu."

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.