Myslel som, že sa bavíme o najrýchlejšie zrealizovateľných opatreniach, nie nejakej value for money za dobu životnosti hypotetického projektu z budúcnosti.
Lebo určite ľahšie vyadministruješ a zrealizuješ pridanie dvoch koľají v žst. Mukačevo, než novú cezhraničnú trať a novú budovu terminálu v Užhorode, hocijako malé/krátke by boli.
Lenže Mukačevo je riť, plus je tam len jedna 1435 koľaj a keďže tam jazdia aj Maďari, tak sa tam dá čarovať len v obmedzenom rozsahu. Rozhodne do Mukačeva nemôžeš viesť EuroNight z Prahy napríklad. Niekde proste investícia do infraštruktúry nutná je, a imho najlepšia value for money je v predĺžení 1435mm rozchodu po ŽST Užhorod + vznik terminálu na tento rozchod (ideálne rovno aj s pasovým a colným odbavením ako svojho času v Petržalke). Ide o naozaj krátky úsek.
Kvôli priamym vlakom ani netreba nič stavať, cez Čop vedie 1435mm až do Mukačeva. Nemusíme ešte aj zo spojenia na Ukrajinu robiť pojazdnú výstavku, radšej nech je poriadne spojenie na jednom ramene než smiešne počty rýchlikov na dvoch.
To mi pride trochu ako pitomosť. Keď tak nech ten vlak končí v Trebišove, kde ide širokorozchodná trať priamo na perón. To už je jedno či ľudia prestúpia v Haniske alebo Trebišove.
Ešte lepšie by sa mi javilo dobudovať normálnorozchodnú trať v Užhorode (tam chýba tuším len nejaký kilometer), a zaviesť tam priame vlaky z Prahy/Bratislavy s prestupom na vnútroštátne spojenia.
Zaujímalo by ma, nakoľko by bolo zložité zriadiť skutočné priame spojenie Kyjev - Košice. Na širokorozchodnej chýba ku košickej stanici len nejakých desať kilometrov.
Z graafikonového hľadiska by to malo zmysel. Keďže jeden nočák do Kyjeva začína v Čope a druhý v Užhorode (ktorý by mohol začínať z Košíc.
Na samé hranici s Mexikem ve státě Texas bychom nalezli město El Paso, v němž dnes žije okolo 680 000 obyvatel. Od roku 2018 je jeho součástí nový tramvajový provoz, pro nějž však nebyly pořízeny zcela nové tramvaje, jak to je u nově zaváděných systémů v USA obvyklé, ale rekonstruované tramvaje koncepce PCC. https://www.cs-dopravak.cz/neslavny-navrat-slavnych-tramvaji-znovuzrozeni-vozu-pcc-v-el-pasu/
Ďakujem, zrovna to nahodili v posledných dňoch, tak som prehliadol
Moja otázka smerovala najmä k vlakom na trasách kde inak osobná doprava zabezpečovaná nie je (napr. Muráň, Slavošovce a podobne). Na tom linku uvedené nie sú, sú tam v zásade len trasy kde sa jazdí celoročne (+ Plaveč), takže to chápem tak že tieto vlaky jazdiť nebudú.
V Škótsku dnes sprevádzkujú prvé samoriadené autobusy v Británii a podľa prevádzkovateľa zrejme aj prvé na svete. Vo vozidle však budú dvaja zamestnanci, jeden za volantom, aby mohol kedykoľvek zasiahnuť, a druhý bude kontrolovať lístky.
Železničiari objednali elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným. Kontrakt za 216 miliónov eur bez DPH získala spoločnosť Eltra, ktorá patrí do skupiny Daniela Křetínskeho a Romana Korbačku.
S499.1023