Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #5616:
Kvôli priamym vlakom ani netreba nič stavať, cez Čop vedie 1435mm až do Mukačeva. Nemusíme ešte aj zo spojenia na Ukrajinu robiť pojazdnú výstavku, radšej nech je poriadne spojenie na jednom ramene než smiešne počty rýchlikov na dvoch.
Reply on: zakaznik #5615:
To mi pride trochu ako pitomosť. Keď tak nech ten vlak končí v Trebišove, kde ide širokorozchodná trať priamo na perón. To už je jedno či ľudia prestúpia v Haniske alebo Trebišove.

Ešte lepšie by sa mi javilo dobudovať normálnorozchodnú trať v Užhorode (tam chýba tuším len nejaký kilometer), a zaviesť tam priame vlaky z Prahy/Bratislavy s prestupom na vnútroštátne spojenia.

Vlak Kyjev - Košice má využiť širokorozchodnú trať, tá vedie len do Hanisky
https://www.aktuality.sk/clanok/zGMSSFh/vlak-kyjev-kosice-ma-vyuzit-sirokorozchodnu-trat-ta-vedie-len-do-hanisky/?fbclid=IwAR0l4l1smULe4lM5XTd_EMtsuaerZjq0mAZBkH8m8m6t5J5TUyVKcvN9SvA&utm_source=pocket_mylist

Zaujímalo by ma, nakoľko by bolo zložité zriadiť skutočné priame spojenie Kyjev - Košice. Na širokorozchodnej chýba ku košickej stanici len nejakých desať kilometrov.

Z graafikonového hľadiska by to malo zmysel. Keďže jeden nočák do Kyjeva začína v Čope a druhý v Užhorode (ktorý by mohol začínať z Košíc.
@d3k0: vďaka za krásne električkové fotky z Japonska 👍
Tri mesiace tu nič nebolo, tak skúsim to aspoň takto:

Vodičov ubúda, dopravcovia musia rušiť linky. Slovenské regióny bojujú s nedostatkom šoférov autobusov
Mnohí odchádzajú do predčasného starobného dôchodku.
https://spravy.rtvs.sk/2023/10/vodicov-ubuda-dopravcovia-musia-rusit-linky-slovenske-regiony-bojuju-s-nedostatkom-soferov-autobusov/
Na samé hranici s Mexikem ve státě Texas bychom nalezli město El Paso, v němž dnes žije okolo 680 000 obyvatel. Od roku 2018 je jeho součástí nový tramvajový provoz, pro nějž však nebyly pořízeny zcela nové tramvaje, jak to je u nově zaváděných systémů v USA obvyklé, ale rekonstruované tramvaje koncepce PCC.
https://www.cs-dopravak.cz/neslavny-navrat-slavnych-tramvaji-znovuzrozeni-vozu-pcc-v-el-pasu/
Reply on: Mbc3245 #5606:
Ďakujem, zrovna to nahodili v posledných dňoch, tak som prehliadol 🙂

Moja otázka smerovala najmä k vlakom na trasách kde inak osobná doprava zabezpečovaná nie je (napr. Muráň, Slavošovce a podobne). Na tom linku uvedené nie sú, sú tam v zásade len trasy kde sa jazdí celoročne (+ Plaveč), takže to chápem tak že tieto vlaky jazdiť nebudú.
Letné turistické vlaky tento rok ZSSK prevádzkovať nebude? Nedarí sa mi o nich nikde nájsť žiadnu zmienku.
V Škótsku dnes sprevádzkujú prvé samoriadené autobusy v Británii a podľa prevádzkovateľa zrejme aj prvé na svete. Vo vozidle však budú dvaja zamestnanci, jeden za volantom, aby mohol kedykoľvek zasiahnuť, a druhý bude kontrolovať lístky.

https://e.dennikn.sk/minuta/3370355/
Vyzerá to tak, že sme sa konečne dočkali, nie?

Železničiari objednali elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným. Kontrakt za 216 miliónov eur bez DPH získala spoločnosť Eltra, ktorá patrí do skupiny Daniela Křetínskeho a Romana Korbačku.

https://e.dennikn.sk/minuta/3365017/
Reply on: Peon #5599:
Áno, to posiľnovanie dopravy o cca 30% (!) prebehlo v roku 2021 v celom Weinviertel.
Reply on: 810zssk #5598:
Nuž, môj názor poznáš ale kde nie je vôľa, tam nie je cesta. ://

Problém autobusovej verzie je, že most ponad Moravu má nostnosť 7 t.
KORDIS oslovoval aj iných slovenských aktérov ale nikto sa k objednávke "dodávok" nemal.
Btw.: z počutia viem, že miestne obce si "nejako" zriadili 8+1, ktorý návaža na bus do Lanžhotu.
Nikde z SK / CZ webov sa ku mne nedostalo, že na rakúskych vnútroštátnych osobákoch už aj na trase "Wien - Marchegg" jazdia nízkopodlažné elektrické Ventusy.
Tie sú už niekoľko mesiacov nasadené aj v úseku "Marchegg - Ganserndorf" a ďalej do Viedne). Takže zelektrifikovali to celé skôr ako zdvojkoľajnili.

Tak v blízkosti hranice už tie staré motoráky známe kedysi ako "ganserndorfery" asi nikde nejazdia. Teda ak nerátam S8 "Petržalka - Rajka - Hegyeshalom", ale to nie je Rakúsko a tie sú z GySevu.
Ach ja si pamätám ešte časy keď "ganserndorfery" pokračovali z Marcheggu každé 2 hodiny cez DNV až na Hlavnú stanicu a ako jediné medzištátne vlaky stáli aj v Lamači.

Wau tie dokončené mimoúrovňové križovania s cestnou dopravou, a napr. podchod pre peších v stanici Schonfeld- Lassee vedie na obe strany, v Siebenbrunn- Leopodldsdorf sú dokonca podchody pre peších dva, z toho jeden vedie na obe strany, teda aj do Leopoldsdorfu.

Vyzerá to aj na skvalitnenie autobusovej dopravy vo VOR (minimálne v Marchfelde čo som si všimol). Teraz nemyslím iba to, že konečne aj tam sú už nízkopodlažné autobusy.
Pamätám si časy keď na rakúskom vidieku neďaleko hranice v nedele a sviatky autobusy vôbec nejazdili. Teraz na niektorých linkách je už aspoň zopár spojov (napr. linka 545 "Ganserndorf - Siebenbrunn/Leopoldsdorf - Orth an der Donau" či 540 "Schlosshof - Wien, Hausfeldstrasse).
Reply on: Matej M #5596:
Ideálne je samozrejme "kombinované" objednávanie. Prepravovať "Slovenky od šichty" je záujmom oboch strán.

Pri ex-S53 je ale problém inde, KORDIS tú linku už neobjednáva vôbec, ani na českom úseku. Spojenie Břeclav - Lanžhot bolo nahradené busom, ktorý tam dáva oveľa väčší zmysel a teda aj debatu o prípadnom predĺžení do Kútov by sme mali riešiť v kontexte autobusovej "verzie".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.