Máme tu prosím nejakého znalca legislatívy? Zaujímalo by ma, aký je aktuálny stav ohľadom prevádzkovateľov osobnej cestnej dopravy.
Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.
Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.
Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
mi.v
Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?