Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Máme tu prosím nejakého znalca legislatívy? Zaujímalo by ma, aký je aktuálny stav ohľadom prevádzkovateľov osobnej cestnej dopravy.

Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.

Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
Reply on: Viko #5434:
Ja síce vranovskou SAD-kou cestujem od druhej polovice 90. rokov, ale MOC-ky v autobusoch SAD HE som si nikdy nepamätal.

A zdalo sa mi, že takéto srandy boli skôr na Kysuciach než na Zemplíne, nie?
Reply on: Viko #5434:
Dierkovače lístkov som nezažil, takže Ti neviem odpovedať 😀 Ale je fakt, že SAD HE veľmi nerozlišuje medzi autobusmi pre mestské a prímestské linky
Reply on: 3pa3ck3 #5432:
Nebol to práve Vranov, kde v minulosti boli dierovače MOC lístkov aj v prímestských vozoch, práve kvôli prelínaniu? Alebo si to pletiem s Trebišovom?
Reply on: 3pa3ck3 #5432:
To bude asi dané aj tým, že až do vzniku potreby okresného mesta v tejto lokalite nebol Vranov mestom ale súdediním.
Reply on: Dispecer #5431:
Ono Vranov má výhodu, že veľká časť mesta je obslúžená prímestskými linkami. V podstate tu funguje taký kvázi IDS, keďže pokiaľ práve necestujem niekam mimo hlavných ťahov, tak jednoducho nastúpim na ktorýkoľvek autobus mojím smerom a s prestupom na autobusovej stanici sa tam dostanem. Aj tarifa by mala byť v súčasnosti rovnaká pre mestské a prímestské linky.

V tomto kontexte by ale práve zmena tarify pri jednom móde mohla spôsobiť problémy, keďže mestskí cestujúci (napr. dôchodcovia cestujúci na polikliniku) sa budú chcieť presunúť do spojov MHD a to si neviem úplne predstaviť.
Reply on: 3pa3ck3 #5430:
Zjavne urobiť MHD zadarmo je vo VT jednoduchší cieľ do volieb ako urobiť ju použiteľnejšou... 🙃
Congo Katanga
https://youtu.be/1DT_ZQ3EkOk

Sú vo svete aj menej spoľahlivé spoje ako ZSSK. 😁 😳
Reply on: zakaznik #5427:
Ešte prikladám príspevok aj vizuálne. Keď už si teda musím vybrať z dvoch variantov štátnych programov (🤒) , tak radšej si vyberiem cestu, za ktorou stojí firma, ktorá je známa dlhodobým myslením a ktorá má na také projekty aj vlastné cash zdroje (a nemusí sa pchať investorom do zadkov).

Podľa mňa sa ostatní výrobcovia snažia zachrániť vývojom áut na lion batérie, lebo to je jednoduchšia cesta. V Toyote pozerajú viac do budúcnosti a sú jediní, čo si to môžu finančne dovoliť. Ak by to bola tak jednoznačná blbosť ako píše mi.v, tak by sa do toho nepúšťali.

(Zdroj grafov: J. K. Liker - The Toyota Way)
Reply on: mi.v #5424:
A o tom to je... Že vodíkové plniace stanice budú dotované, tak ako sú dotované elektronabíjačky na autá. Lebo Socializmus 2.0 😁

Inak je to dosť trufalé od teba, vlastne naznačuješ, že Toyota si to nevie spočítať. 😁 Lebo ty o tom vieš viac, než Toyota. Ty si lepší, než TPS. Svet by nemal chodiť študovať TPS, ale mi.v.PS. Iste. 😁
Reply on: zakaznik #5425:
Nevhodné použitie.
Reply on: zakaznik #5422:
Tak si tú plniacu stanicu vodíka postavme. Veď aj sa už nejaké obstarávajú. Návoz draho vyrobeného vodíka špeciálnymi kamiónmi. Tankovanie za 50 EUR za kilogram, keď sa pošťastí dobrá cena. – Všetky ostatné ceny sú sponzorované v rámci vodíkoošiaľu EÚ a nie skutočné ceny výroby + manipulácie + dopravy + skladovania + ďalšej manipulácie + réžie plniacej stanice.
Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?
Reply on: zakaznik #5418:
Klasicky nezmyselne si naša spoločnosť prenajíma po celom Nemecku vrátane Berlína niekoľko desiatok bytov. Koľko si ich prenajíma Vaša, nech môžeme kvalifikovane diskutovať?
Reply on: mi.v #5421:
Investigatívne zistenie, že vodíkové auto treba tankovať na vodíkové plniacej stanici, je snáď odhalenie storočia. 😁
Reply on: zakaznik #5419:
Nie. Ak mám 1 MWh, viem ju uskladniť násobne lepšie ako do vodíka. Tie vodíkové nápady mi svojou detinskou efektivitou pripadajú ako svietiť baterkou na slnečný kolektor.

Súhlasím iba s tým, že je to o rýchlych peniazoch z EÚ, ktoré treba minúť. Potom zostanú opustené prevádzky a areály. Pomôžu si majitelia stavebných a technologických firiem, to je pár jednotlivcov. Vlastne sa im poskladáme všetci, keď sa budú tie pôžičky splácať. Vodíkové pobláznenie nie je o vodíku, ale o zisku našich ľudí (nech sú z ktorejkoľvek garnitúry).

➡ Kto z vás je z Bratislavy, choďte sa pozrieť na Sulíkovo vodíkové auto. Hlavne si všimnite, čo s ním robia, keď vyjazdí nádrž. Áno, správne – naložia ho na odťahovku, natankujú v Rakúsku a na odťahovke mu ho donesú naspäť. 🤮
Reply on: zakaznik #5419:
Najväčším poskytovateľom podporných služieb pre SEPaS sú Slovenské Elektrárne, preto točím o Váhu a Sulík chce vyrábať vodík z jadra, preto točím o jadre. Ohrev ďalej nepoužiteľnej vody je núdzovým riešením, ktoré nie je nijak zásadné. Na medzinárodnej burze sa obchoduje spotreba v dlhodobom ako aj bezprostrednom horizonte. Ak si presvedčený, že si raz so Sulíkom sami prídete k elektrárni načerpať vodík za jedno euro a prejdete s tým sto kilometrov, tak si zaručene na veľkom omyle.
Reply on: N/A #5414:
Dajú sa dohľadať od Sulíka oba varianty, tak asi máš lepšie zdroje ako ministrov Excel.
- "Pripomenul, že elektrická prenosová a distribučná sústava sa musia regulovať. V špičkách je treba dodávať viac elektriny, a na to sú potrebné dodatočné zdroje. Naopak, v čase poklesu odberu treba rýchlo prebytočný prúd spotrebovať, a to sa dá dosiahnuť napríklad ohrevom veľkého množstva ďalej nepoužiteľnej vody."
-"Väčší elektrolyzér urobí z jednej megawatthodiny približne 20 kg vodíka. Tá je cez deň drahá, ale v noci cena energie na tzv. spotových trhoch klesá veľmi nízko, dokonca býva aj negatívna. Pri cene energie 20 eur na MWh by kilogram vodíka vyšiel na 1 euro, s ktorým prejdem aj 100 kilometrov."

A že sa tu ty fixuješ na slovenské zariadenia, a točíš o slovenských jadrových elektrárňach a nádrži na Váhu, tak to je trochu od veci. Keďže elektrina sa obchoduje na medzinárodnej burze.
Reply on: S499.1023 #5416:
Klasicky trepeš nezmysly. Boli to napríklad Nemci, ktorí po "zastropovaní" cien prenájmov bytov vymysleli poplatok 100€ za obhliadky nehnuteľností.

Verím, že by podobne našli biznis aj na zákaz vjazdu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement