Reply on: zakaznik #5422:
Tak si tú plniacu stanicu vodíka postavme. Veď aj sa už nejaké obstarávajú. Návoz draho vyrobeného vodíka špeciálnymi kamiónmi. Tankovanie za 50 EUR za kilogram, keď sa pošťastí dobrá cena. – Všetky ostatné ceny sú sponzorované v rámci vodíkoošiaľu EÚ a nie skutočné ceny výroby + manipulácie + dopravy + skladovania + ďalšej manipulácie + réžie plniacej stanice.Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?
zakaznik
- "Pripomenul, že elektrická prenosová a distribučná sústava sa musia regulovať. V špičkách je treba dodávať viac elektriny, a na to sú potrebné dodatočné zdroje. Naopak, v čase poklesu odberu treba rýchlo prebytočný prúd spotrebovať, a to sa dá dosiahnuť napríklad ohrevom veľkého množstva ďalej nepoužiteľnej vody."
-"Väčší elektrolyzér urobí z jednej megawatthodiny približne 20 kg vodíka. Tá je cez deň drahá, ale v noci cena energie na tzv. spotových trhoch klesá veľmi nízko, dokonca býva aj negatívna. Pri cene energie 20 eur na MWh by kilogram vodíka vyšiel na 1 euro, s ktorým prejdem aj 100 kilometrov."
A že sa tu ty fixuješ na slovenské zariadenia, a točíš o slovenských jadrových elektrárňach a nádrži na Váhu, tak to je trochu od veci. Keďže elektrina sa obchoduje na medzinárodnej burze.