Uvedený prípad nespochybňujem. Nenachádzam však žiadnu relevanciu tohto faktu k predmetu diskusie.
Ja som len konštatoval, že po vstupe RJ na trh je celkový počet spojov na trase NR - BA nižší. Pre overenie tohto tvrdenia som spočítal spoje na tejto trase v uvedenom smere, s porovnaním začiatku decembra 2014 (zdroj: zastávkový CP z ASNR) a k dnešného dňa (zdroj: cp.sk). Osobitne uvádzam počet spojov v stredu a v sobotu.
streda: pokles z 80 na 59 spojov
sobota: pokles z 39 na 37 spojov
Spomínam si, že som raz v nedeľu ráno chcel odísť s Nitry a najbližšie 3 hodiny nič nešlo, takže sme museli odísť na kávu do akejsi UR (Mlyny ešte nestáli). Teraz takú dieru v cp.sk nenachádzam.
Konkrétne na trase Nitra - Bratislava je to už 87% pôvodnej ceny. Cenová vojna dopravcov zároveň priniesla cestujúcim výrazné zníženie počtu spojov na tejto trase.
Ako to že ZSSK IC sú strašne drahé na to že okrem rýchlejšie cesty na východ, nič prelomové, komfortné neponúkajú. Súpravy zložené z tých istých vagónov ako R atď. Tá cena je prehnaná podľa mňa už aj bez zdraženia, ale zase ako Vladímir spomenul, tak v posledných mesiacoch neboli ZSSK IC jediné čo zdražilo. RJ napríklad mám pocit že aj autobusy NR-BA za posledný rok zdražil a redukoval spoje na polovicu oproti minulosti. Tak isto mám pocit že nové lístky ČD (Flexi, neprenosná,...) v niektorých úsekoch priniesli zdraženie oproti v minulosti používaných "akčným jízdenkam"
Vladimír