Nie je to tak dávno, čo nám náš priateľ Detvan (údajne zo ZSSK) vysvetlil, že nie je dôvod nasadzovať komfortné vozidlá na trať Kraľovany - Trstená, lebo takúto trasu v podstate nikto neprekonáva. A hľa, v úplne inej súvislosti je tu takýto názor opäť... Konkrétne na http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?lang=1&i
d=2802 kde človek nickom "Tax" píše:
"Ok, máte recht, ale tých 6 840-tok hromadnú dopravu nespasí. Máte snáď nejaký recept na to, aby ešte nejaké pribudli ??? Myslím, že vo Vrútkach radi priložia ruky k dielu, len keď to niekto dá vyrobiť a aj má na to finančné krytie. Cestovať 50 - 100 km v 810/811/812 je priam strašné, stačí vyskúšať cestu na trati Kraľovany - Trstená. Hegľovať sa hodinu a pol v dvojnápravových krabiciach je na tej trati utrpením ... Na druhej strane, na rýchlej rovinatej trati ako je BA - Komárno by 840-ky alebo čosi podobné nepochybne boli prínosom."
Ja sa pýtam: Kde vznikajú, resp. KTO šíri takéto fámy??? Prečo niekto vedome škodí obrazu našej mladej a dynamicky sa zlepšujúcej Železničnej spoločnosti??? Všetci predsa vieme, ako veľa náš najväčší národný železničný operátor robí pre pohodlie svojho zákazníka a ako všemožne mu vychádza v ústrety...
? ? ?
d=2802 kde človek nickom "Tax" píše:
"Ok, máte recht, ale tých 6 840-tok hromadnú dopravu nespasí. Máte snáď nejaký recept na to, aby ešte nejaké pribudli ??? Myslím, že vo Vrútkach radi priložia ruky k dielu, len keď to niekto dá vyrobiť a aj má na to finančné krytie. Cestovať 50 - 100 km v 810/811/812 je priam strašné, stačí vyskúšať cestu na trati Kraľovany - Trstená. Hegľovať sa hodinu a pol v dvojnápravových krabiciach je na tej trati utrpením ... Na druhej strane, na rýchlej rovinatej trati ako je BA - Komárno by 840-ky alebo čosi podobné nepochybne boli prínosom."
Ja sa pýtam: Kde vznikajú, resp. KTO šíri takéto fámy??? Prečo niekto vedome škodí obrazu našej mladej a dynamicky sa zlepšujúcej Železničnej spoločnosti??? Všetci predsa vieme, ako veľa náš najväčší národný železničný operátor robí pre pohodlie svojho zákazníka a ako všemožne mu vychádza v ústrety...
? ? ?
SZKV
Ten horní obrázek je 3.třída, spodní 2.třída, do které platí mezinárodní jízdenky. Jak jsem psal, v srpnu 2003 nebylo nic, teď jsou v tomto stavu skoro všechny jednotky v síti, jezdí to třeba Vilnius- Šeštokai (hranice s Polskem, cca.200 km), Vilnius- Turmantas (Lotyšská hranice, 130 km), ale i na kratších úsecích kolem Vilniusu. V JŘ je to kategorie D- dyzeliniu traukinys
Takhle zase vypadají rekonstruované elektrické jednotky ER9:http://www.trolejbus.za.pl/litwa/ul1_2.JPG
V tomto případě je to samozřejmě interier 3. třídy a na rozdíl od předchozího případu je jich zatím jen pár- já osobně jsem viděl jen 3, možná jich je v depu víc, ale víc než 1/3 stavu těchto jednotek to nebude. Ovšem provozní nasazení těchto vozidel je stejně dost omezené, dráty vedou jen Naujoji Vilniai (Nový Vilnius, kde je depo)- Vilnius (cca.20 km)- Lentvaris- Kaunas(cca. 100 km od Vilna), ještě existuje odbočka z Lentvaris přes Senoji Trakai k novostavbě jejich národního hradu Trakai, z Vilniusu je to cca. 50 km, větší část se jede po (jinak neelektrizované) trati na Varšavu přes Grodno.
No a nakonec jsem si nechal dálkový vagón 2. třídy, jaké jezdí na vnitrostátních dálkových vlacích Baltija a Pajuris z Vilniusu do Klajpedy (350 km):http://www.trolejbus.za.pl/litwa/ul1_1.JPG Ty vlaky ještě vozí 3. třídu (taky velkoprostor, ale sedadla identická s polystyrenovými z Ikarusů 260/280 "2. třídy" (k vidění v Maďarsku) a taky 1. třídu, která je kupatová a jsou tam 4 místa v kupé, otočná křesla, stolky a všude spousta místa.
A to už by snad mělo být z Pobaltí ode mě opravdu všechno, v sobotu jedu do Itálie, takže pak se asi rozepíšu zase o oné části Evropy...