Nie je to tak dávno, čo nám náš priateľ Detvan (údajne zo ZSSK) vysvetlil, že nie je dôvod nasadzovať komfortné vozidlá na trať Kraľovany - Trstená, lebo takúto trasu v podstate nikto neprekonáva. A hľa, v úplne inej súvislosti je tu takýto názor opäť... Konkrétne na http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?lang=1&i
d=2802 kde človek nickom "Tax" píše:
"Ok, máte recht, ale tých 6 840-tok hromadnú dopravu nespasí. Máte snáď nejaký recept na to, aby ešte nejaké pribudli ??? Myslím, že vo Vrútkach radi priložia ruky k dielu, len keď to niekto dá vyrobiť a aj má na to finančné krytie. Cestovať 50 - 100 km v 810/811/812 je priam strašné, stačí vyskúšať cestu na trati Kraľovany - Trstená. Hegľovať sa hodinu a pol v dvojnápravových krabiciach je na tej trati utrpením ... Na druhej strane, na rýchlej rovinatej trati ako je BA - Komárno by 840-ky alebo čosi podobné nepochybne boli prínosom."
Ja sa pýtam: Kde vznikajú, resp. KTO šíri takéto fámy??? Prečo niekto vedome škodí obrazu našej mladej a dynamicky sa zlepšujúcej Železničnej spoločnosti??? Všetci predsa vieme, ako veľa náš najväčší národný železničný operátor robí pre pohodlie svojho zákazníka a ako všemožne mu vychádza v ústrety...
? ? ?
d=2802 kde človek nickom "Tax" píše:
"Ok, máte recht, ale tých 6 840-tok hromadnú dopravu nespasí. Máte snáď nejaký recept na to, aby ešte nejaké pribudli ??? Myslím, že vo Vrútkach radi priložia ruky k dielu, len keď to niekto dá vyrobiť a aj má na to finančné krytie. Cestovať 50 - 100 km v 810/811/812 je priam strašné, stačí vyskúšať cestu na trati Kraľovany - Trstená. Hegľovať sa hodinu a pol v dvojnápravových krabiciach je na tej trati utrpením ... Na druhej strane, na rýchlej rovinatej trati ako je BA - Komárno by 840-ky alebo čosi podobné nepochybne boli prínosom."
Ja sa pýtam: Kde vznikajú, resp. KTO šíri takéto fámy??? Prečo niekto vedome škodí obrazu našej mladej a dynamicky sa zlepšujúcej Železničnej spoločnosti??? Všetci predsa vieme, ako veľa náš najväčší národný železničný operátor robí pre pohodlie svojho zákazníka a ako všemožne mu vychádza v ústrety...
? ? ?
SZKV
Nevím, jak je konkrétně tohle vedení na sídlišti Karoliniškes staré, ale pamatuju si, jak mi na podzim 2001 byl ukazován první úsek v centru při rekonstrukci Gedimino prospektas.
Já vím, že v Evropě se nejedná o nic objevného, nicméně je třeba si uvědomit, že Vilnius byl součástí SSSR, a že jeho zaměstnanci až do nedávna nic jiného než sovětské vedení montovat neuměli. A na rozdíl od Kaunasu a Rigy, kde se pořád staví "sovětsky", tady se odhodlali ke změně! Pro mě je hlavní, že se tam jezdí rychle (jako v Prešově, ne-li ještě rychleji).
A z jiného soudku, to vozidlo na fotce je Tr14M z roku 1999 v typickém stavu této série ve Vilniusu, jak vypadají ex-prešovské vozy po drobném "remontu" jsem publikoval na prešovské diskuzi. A pokud by někoho zajímalo o trolejbusech v Litvě něco víc, tady mám odkaz na stránky v Polštině: http://www.trolejbus.za.pl/wilno/
Jen mě mrzí, že jsem je objevil až teď, ex-post...