Verejná doprava mala v novembri viac cestujúcich než vlani, naďalej však nedosahovala úroveň roka 2019. Týka sa to železníc aj prímestských či diaľkových autobusov. Najbližšie k predpandemickej úrovni mala MHD.
https://e.dennikn.sk/minuta/3206471/
https://e.dennikn.sk/minuta/3206471/
Peon
Myslel som, že ešte väčší rekordmani sú v Maďarsku (napr. cestovné 250 Ft na vlak aj bus "Rajka - Bezenye" aj 370 Ft z Rajky do centra Mosonmagyaróváru atď.), ale podľa https://www.volanbusz.hu/en/travel-information/buying-ticket/domestic-fares platí súčasné cestovné "až" od decembra 2012.
Zaujímavý je ale Cenník IDS JMK v eurách (platí napr. u vodiča na linke 910). Tam cenový rozdiel toho spomínaného lístka na 2 vs. 3 zóny nie je 2 Kč - cca 0,08 € (25 Kč vs. 27 Kč), ale až 0,20 € (teda 1 € vs. 1,10 €). https://content.idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf str. 26
Pre porovnanie: Keby som si také lístky kúpil v hotovosti na "eurových" pokladniach ČD, tak (aj vzhľadom na to že ČD eurové cestovné matematicky zaokrúhľujú vždy na celých 10 centov), tak tam to podľa novembrového kurzu http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm teraz vychádza rovnako na 1 € vs. 1,10 €.
V minulosti podľa toho ako sa menil kurz € / Kč býval niekedy mierny cenový rozdiel v EUR v lístku kúpenom v 910-ke vs. v ČD.