Človek nemusí byť člen Mensy, aby mu bolo jasné, že to podpisujú najmä ľudia, ktorých sa to nedotkne, lebo v tej zóne auto dnes nemajú. Bojovníci "proti kapitalizmu", "system change not climate change", s ktorými nie je možná žiadna diskusia, lebo nevedia nič o ničom.
Ak by niekto chcel nechať auto na okraji, tak to môže spraviť okamžite. Do konca je to finančne výhodné. Napr. ak má niekto parkovacie miesto v centre BA, môže ho prenajať za 250€/mes niekomu kto ho potrebuje a sám si prenajať trebárs v Koloseu pri Kuchajde za 50. Ak si kúpi k tomu ročnú električenku, tak ušetrí kopu peňazí. Nepotrebuje na to žiadne VZN.
Ďalšie otázky koľko signatárov petície tam vlastní nehnuteľnosť a koľko z nich v tej zóne vôbec býva.
V dnešnej dobe ak niekto chce niečo dosiahnuť, musí použiť krátke chytľavé frázy a mať náročné požiadavky aby prešla čo i len ich okresaná podoba.
Bez toho, že by si vedel vekové zloženie signatárov tejto iniciatívy, sa tu snažíš vsugerovávať, že to je len zmanipulovaná mládež s veľmi trápnym prirovnaním. Keď sa to pretaví do reality tu už jednak nebudeš, ale druhak sa kľudne môžeš opýtať sám seba, či tvoja generácia spravila mestá príjemnými na život, keď vieš najlepšie čo je hovädzina a ako by mali nasledujúce generácie v mestách existovať.
Zmanipulovaná mládež podpíše hocičo, vrátane žiadosti o zákaz používania dihydrogén monoxidu.
Nie je možné, aby sa táto požiadavka stala realitou, aj keby mali milión podpisov. Skôr ide o snahu posúvať overtonovo okno, aby sa iné presadzované hovädziny nejavili až tak radikálne.
Ale v článku, ktorý linkujete, je jasne napísané, že petícia má už 50 000 podpisov. To nie je žiadna malá partia dvadsiatich výstredných týpkov. Keď dosiahnu aj potrebných 170 000 podpisov (info na konci článku), tak nech to majú, prečo nie.
Nad týmto vôbec lamentovať nemusíte. No predošlá nemecká vláda plánovala zdražiť pohonné hmoty o 40 %, lebo sa neplnia klimatické ciele. (https://zpravy.magazinplus.cz/2774-chysta-se-enormni-zdrazeni-benzinu.html) A samozrejme, aby mohol byť lacnejší vodík pre vodíkové autá a podobné veci. Nová vláda pôjde do zeleného extrému možno ešte viac. Toto rozhodnutie úzkej skupiny ľudí nad celou krajinou by sa už skôr dalo nazvať ekoterorizmus – ale nie niečo, čo si prajú desiatky tisíc ľudí vo svojom vlastnom meste. Auto ani Facebook nie sú ľudské práva, hoci mnohí jedno alebo oba za svoje ľudské právo pokladajú.
Ja si to tiež viem predstaviť. Sám mám garáž niekoľko km od bytu.
Ale v normálnom svete sa to robí tak, že developer postaví štvrť bez áut a človek sa tam dobrovoľne kúpi alebo prenajme nehnuteľnosť. Nie, že mu bude zakazovať jazdiť autom nejaký ekoterorista s fialovými vlasmi.
Viem si ten koncept v centre mesta pohode predstaviť, môže to fungovať. Pokiaľ nepovedia, že problém sú aj častice gumy uvoľnované z plášťov na bicykloch
Hoci si myslím, že sa vzmáha aj ekoterorizmus, ten je spravidla v niečom inom – ale to čoskoro narazí práve v Nemecku. Podľa ich vlastných prieskumov, 46% Nemcov považuje zmenu klímy za problém č. 1, ale 66% si myslí, že jednotlivcov opatrenia na ochranu klímy nesmú NIČ stáť. A tak, keď začne útočiť ozajstný ekoterorizmus na ich peňaženky, príjmy, životnú úroveň a komfort, sami sa začnú proti nemu búriť. (Nielen) podľa mňa, stačí len počkať.
Osud ma po pár rokoch zavial na tri dni do Viedne bez času na šotoprogram. Tak len pri normálnych presunoch po Viedni ma zaujalo:
1) Cez víkend už takmer nevidieť E-čka (videl som len na WLB).
2) Pribudlo pomerne dosť (aspoň subjektívne) nových Flexity Wien.
3) Na niektorých prestpuných uzloch ma zaujala chaotická zmes informačných displejov, ktorá by bratislavským pripomienkovačom tabulí musela spôsobiť minimálne epilepsiu.
Toto má aké logické zdôvodnenie, že v ten deň pôjdu z Břeclavy vlak aj NAD? Zaujímavá záhada. Neuvádzajú to ako posilnenie dopravy aj keď to posilnenie je. Je tam aj link na PDF kde je vidieť, že vlaky pôjdu tak ako bežne - a pomedzi to navyše aj NAD. https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/773
zakaznik
Ak by niekto chcel nechať auto na okraji, tak to môže spraviť okamžite. Do konca je to finančne výhodné. Napr. ak má niekto parkovacie miesto v centre BA, môže ho prenajať za 250€/mes niekomu kto ho potrebuje a sám si prenajať trebárs v Koloseu pri Kuchajde za 50. Ak si kúpi k tomu ročnú električenku, tak ušetrí kopu peňazí. Nepotrebuje na to žiadne VZN.
Ďalšie otázky koľko signatárov petície tam vlastní nehnuteľnosť a koľko z nich v tej zóne vôbec býva.