Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #5241:
No, skôr mi to viac pripomína Citaro C2, ale fajn... 😂
Reply on: Dispecer #5240:
Skôr trošku iný SOR NS 12 Electric..🙃
Keď nórsky (predovšetkým železničný) štátny dopravca prevádzkuje električky vo Švédsku... Si predstavte ZSSK v takejto pozícii. 🙃

Španělská vozidla, norský dopravce. Ve švédském Lundu začal tramvajový provoz
https://zdopravy.cz/spanelska-vozidla-norsky-dopravce-ve-svedskem-lundu-zacal-tramvajovy-provoz-68852/
Reply on: N/A #5235:
To znamená najmä, že je potrebné utratiť čo najviac peňazí. EMU z Plzne nepovažujem za nepodarky a takáto podmienka nezabráni účasti ani Plzne ani Mórica cez účelovo vytvorené leasingovky.
Reply on: N/A #5235:
Vôbec by ma neprekvapilo, keby to nakoniec skončilo u tradičných výrobcov.
Reply on: Kami #5233:
To je mi jasné, že aspoň 2 roky sa toho veľa nezmení. Pre mňa je skôr zaujímavejší fakt, že ak tomu dobre rozumiem, tak súťaženie nového dopravcu na 131 sa zrejme nechystá, ak ZSSK toto rieši na najbližších 10 rokov pomerne otvorene aj pre túto trať.
Reply on: S499.1023 #5234:
Už v tých dokumentoch k PTK sa uvádza, že jednotky a súpravy by mali byť vyrobené v 2018 a neskôr, čiže s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o komplet nové vozidlá. ZSSK evidentne zvolila takúto formu prenájmu (či skôr leasingu) len preto, aby získala vlaky od normálnych výrobcov a nie ďalšie nepodarky z Plzne či od Mórica.
Reply on: Kami #5233:
Trh so second-hand nízkopodlažnými DMU ako na predaj, tak na prenájom teraz dôkladne vyčistili českí dopravcovia - a to vrátane náhodného. Predsa len ten český má pred slovenským takých 10 rokov náskok.
Reply on: Dispecer #5230:
To je priprava na normalnu 10 rocnu sutaz.

V Kezmarku najblizsie 2 roky Delfina neuvidia. To by musel presovsky zupan presvedcit nejakeho rakuskeho, ze nam v ramci rozvojovej pomoci prepustia zopar DMU vymenou za CityShuttle.
Reply on: N/A #5229:
Tak celý tunajší projekt sa rozbiehal propagáciou na odkúpenej predvádzačke rv2015...
https://www.pcrevue.sk/files/photo/2020-06/74436/3db36e/P1666213a.jpg
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/26757

Pripadá mi to celé ako pokus o reštart fakticky zamrznutého produktu v nových podmienkach. Bolo by fajn vedieť aj nejaké pozadie, či sa na tom strojarina podieľala od začiatku, alebo len autori skúšajú šťastie v ďalšej krajine, keďže modulo.hu už nefachčí a evopro holding sa k tomu na webe tiež už nehlási...
Reply on: N/A #5229:
Od 09:09: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14067/253835#549

"Výrobca" sa zatiaľ veľmi nevie pochváliť použiteľným webom:
https://mobility-inovation.sk/
https://modulobus.sk/
Vyzerá to tak, že ZSSK na trati 131 neráta s Delfínmi a ÖBB CityShuttle dlhodobo, ale uvažuje nad ich nahradením a doplnením vozidlového parku formou prenájmu:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429297
Reply on: Jak44 #5228:
Pozerám na ten obrázok a som celkom prekvapený - odmysliac si, že tam dotiahli prototyp z roku 2016 ( http://phototrans.eu/15,627006,24231.html ), je vidno že už tam majú naskladané celkom veľké množstvo jednotlivých modulov. Pre koho to chcú vyrábať? Ak sa nemýlim, tak ani Maďari už v poslednej dobe tieto autobusy nekupujú.

Inak podobné modulové vozidlá má v ponuke aj TAM a tiež na ne zatiaľ nemajú zákazníkov: https://www.tam-motors.eu/buses/vero/
Na Facebooku VaT RTVS sa objavilo info, že v sobotu o 11:50 bude v najnovšom dieli reportáž o modulových autobusoch, kde s vývojom pomáhala STU a ktoré sa skladajú na Slovensku. Z obrázkov to vidím na reportáž o Module. 😃
Reply on: Viko #5226:
Však to tam všetko v tom texte je - jasné, že to bolo len "propagandistické", reálna potreba CarGoTram neexistovala, len komplikovala logistické procesy.
Ona neexistovala nikdy ale po skončení produkcie Phaetonu to už bolo tak či tak neudržateľné. Zálohované to bolo vždy - kamiónom až do fabriky, bez prekládky z vlaku alebo kamiónu na električku.
Reply on: Dispecer #5224:
Prekvapilo ma, že pri súčasnom JIT trende už jazdila bez zálohy, to sa im nezdalo rizikové? Či ten dátum ukončenia bol čisto propagačný a nesúvisel s vnútornými proceami natoľko, ako deklarovali?
Drážďanská nákladná električka zrejme skončila:
https://www.facebook.com/ilovemydresden/posts/1580525722139719
Prvá jazda po trase novej parížskej električkovej linky T9:
https://www.facebook.com/Tram9ParisOrlyville/videos/1829656503860004/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.