To znamená najmä, že je potrebné utratiť čo najviac peňazí. EMU z Plzne nepovažujem za nepodarky a takáto podmienka nezabráni účasti ani Plzne ani Mórica cez účelovo vytvorené leasingovky.
To je mi jasné, že aspoň 2 roky sa toho veľa nezmení. Pre mňa je skôr zaujímavejší fakt, že ak tomu dobre rozumiem, tak súťaženie nového dopravcu na 131 sa zrejme nechystá, ak ZSSK toto rieši na najbližších 10 rokov pomerne otvorene aj pre túto trať.
Už v tých dokumentoch k PTK sa uvádza, že jednotky a súpravy by mali byť vyrobené v 2018 a neskôr, čiže s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o komplet nové vozidlá. ZSSK evidentne zvolila takúto formu prenájmu (či skôr leasingu) len preto, aby získala vlaky od normálnych výrobcov a nie ďalšie nepodarky z Plzne či od Mórica.
Trh so second-hand nízkopodlažnými DMU ako na predaj, tak na prenájom teraz dôkladne vyčistili českí dopravcovia - a to vrátane náhodného. Predsa len ten český má pred slovenským takých 10 rokov náskok.
V Kezmarku najblizsie 2 roky Delfina neuvidia. To by musel presovsky zupan presvedcit nejakeho rakuskeho, ze nam v ramci rozvojovej pomoci prepustia zopar DMU vymenou za CityShuttle.
Pripadá mi to celé ako pokus o reštart fakticky zamrznutého produktu v nových podmienkach. Bolo by fajn vedieť aj nejaké pozadie, či sa na tom strojarina podieľala od začiatku, alebo len autori skúšajú šťastie v ďalšej krajine, keďže modulo.hu už nefachčí a evopro holding sa k tomu na webe tiež už nehlási...
Pozerám na ten obrázok a som celkom prekvapený - odmysliac si, že tam dotiahli prototyp z roku 2016 ( http://phototrans.eu/15,627006,24231.html ), je vidno že už tam majú naskladané celkom veľké množstvo jednotlivých modulov. Pre koho to chcú vyrábať? Ak sa nemýlim, tak ani Maďari už v poslednej dobe tieto autobusy nekupujú.
Na Facebooku VaT RTVS sa objavilo info, že v sobotu o 11:50 bude v najnovšom dieli reportáž o modulových autobusoch, kde s vývojom pomáhala STU a ktoré sa skladajú na Slovensku. Z obrázkov to vidím na reportáž o Module.
Však to tam všetko v tom texte je - jasné, že to bolo len "propagandistické", reálna potreba CarGoTram neexistovala, len komplikovala logistické procesy.
Ona neexistovala nikdy ale po skončení produkcie Phaetonu to už bolo tak či tak neudržateľné. Zálohované to bolo vždy - kamiónom až do fabriky, bez prekládky z vlaku alebo kamiónu na električku.
Prekvapilo ma, že pri súčasnom JIT trende už jazdila bez zálohy, to sa im nezdalo rizikové? Či ten dátum ukončenia bol čisto propagačný a nesúvisel s vnútornými proceami natoľko, ako deklarovali?
Jak44