Reply on: jt #3811:
Než začneš diskutovať o niečom, skús si naštudovať aspoň základné fakty.Železničná dopravná cesta je majetkom štátu rovnako ako cesty a každý subjekt za jej použitie platí. Ani ZSSK ani ZSSK Cargo ani SAD LIORBUS neinvestovali do výstavby "tratí" po ktorých jazdia ale platia poplatok za ich použitie.
A máš pocit, že práve BA - DS je mohutne zisková trať?
Inak s názorom, že je potrebné obsluhovať aj výrazne stratové trate, nesúhlasím. Ak sú výrazne stratové, znamená to, že sú výrazne nevyužívané a že sa teda dá dopravná obslužnosť zaistiť v 99% prípadov efektívnejším spôsobem, než preháňaním troch párov zlošukov po trati.
jt
Myslím si len ja, že opäť sa zabudne na tie dôležité časti takzvanej liberalizácie trhu? Je pekné, že sa zvýši konkurencia, no súkromný dopravca nijak neinvestoval do výstavby tratí a taktiež je tu potreba obsluhovať aj výrazne stratové trate. To ostane na štát?
Nehovoriac o rozdieloch a spôsobe využívania platby za využívanie dopravnej cesty v automobilovej a železničnej doprave... Ani nová vláda to nedá do poriadku.