Otazka - bolo by technicky mozne viest vlaky od Bratislavy do Viedne do stanic Praterstern, alebo Meidling bez nejakej vyraznejsej zachadzky? Myslim ze by sa to celkom uzivilo a nikdy mi nebolo jasne preco to nerobia v pripade ak by to bolo mozne..
Ked nenapises, kolko ludi je dana vec schopna odviezt, tak je to tabulka bez akejkolvek orientacnej hodnoty. Metro je co, jeden vagon metra (250 osob) ci jeden vlak metra (1250)? Bus je solo (100) ci klb (150)? Elektricka je typu solo T3/T6 (150) alebo dvojicka, resp. KT8 (300)?
Kym neuvedu, na com to merali, su to uplne hausnumera a nestacia ani na dostanie sa do obrazu, nanajvys tak na zamaskovanie skutocneho obrazu.
Schrottliner ma aj dobre busy, ak je nuteny mat dobre busy, ako napriklad pri vyluke X1, na letistnej linke AE a na linke do nakupneho centra na Zlicine. Martin Uher je zas napr. dopravcom, ktory ma snad lepsiu skladbu vozoveho parku, ako DP. Takze tu a tam by sa nieco dalo presunut do kompetencii sukromnych dopravcov, ale plosne to nepojde, DPP robi proste prilis velke percento vykonov ROPIDu na to, aby sa dal len tak lahko nahradit.
Aktualne z tureckej Bursy: ked pred dvoma rokmi som nevedel, kam sa skor otocit, aby som vyfotil nejaky ikarus 280/260, dnes za cely den som videl dva vsade same conecta, nove conecta a midibusy otokar (posledne dva menovane plne klimatizovane).
nejaké porovnávacie kritérium by tam malo byť. Lebo pod pojmom električka si možno predstaviť sólo voz, dvojičku, kĺbový voz, pod pojmom bus sólo i kĺbový a podobne. Potom to je fakt tabuľka o ničom.
Nechcem sa vyjadrovať lebo nepoznám pražské pomery a stránky typu DP-Aréna za relevatntný zdroj informácií nepovažujem. Ale dosť dobre neverím, že by to zníženie miezd o 20% bolo možné, kríza-nekríza. Len ma zaujala tá predstava že by autobusové linky DPP prebrali súkromné firmy. Moje spomienky z liniek 165, 110 a šrotlinerových výluk nie sú zrovna pozitívne...
Keby odbory škrečali, že im chcú zobrať 20% z platu, majú plnú podporu. Keď škrečia, že im berú režimky pre rodinných príslušníkov, sú bez mojej podpory.
pokladám za samozrejmosť, že musia byť tie čísla nejako unifikované - prepočítané na jednotku určitej veličiny. Inak porovnanie nemá žiadnu výpovednú hodnotu.
vyberám z článku :
KOLIK STOJÍ PROVOZ
náklady na km ujeto km*
Metro 91 Kč 52,8 mil.
Tramvaj 56 Kč 48,3 mil.
Autobus 50 Kč 62,3 mil.
aké to paradoxy :
1. napriek tomu, že bus je najlacnejší na km, požadujú ešte väčšie zníženie nákladov
2. napriek tomu, že metro je najdrahšie, rozvíja sa naďalej ( platí aj pre električku, ktorá je tiež drahšia ako bus na km )
Zaujímavá prednáška: Jaime Lerner sings of the city
Jaime Lerner reinvented urban space in his native Curitiba, Brazil. Along the way, he changed the way city planners worldwide see what’s possible in the metropolitan landscape. http://www.ted.com/talks/jaime_lerner_sings_of_the_city.html#
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor